{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Nye regler {{forumTopicSubject}}

Hej tøser dette har ikke noget med heste at gøre men håber der er en masse kloge mennesker her inde der kender lidt til loven.
Jeg er selv 18 og min kæreste er 19 min kæreste er under uddannelse og jeg er på uddannelses ydelse.
Vi vil gerne bo sammen og er i tvivl om de nye regler!!
Gælder forsørger pligt kun for folk over 25 og må vi bo sammen hvor vi begge får su?
Håber virkelig i kan svare på disse spørgsmål på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye regler
  • #1   6. apr 2014 i må da godt bo sammen når i er på su, det er der ingen regler imod, i har da heller ikke forsørgerpligt hvis i begge er på su.
    ellers bliver forsørgerpligten regnet ud efter partnerens indkomst og mener at indkomsten skal over 10000 kr før skat før der bliver trukket, det er jeg dog ikke helt inde i, men man kan finde det på nettet

• #2   6. apr 2014 Jeg har boet sammen med en som var på kontanthjælp og jeg havde job begge under 25 og jeg fik ikke brev om forsørgerpligte:)
    Men ring og spørg den kommune i kommer til og bo i:)

• #3   6. apr 2014 lizette - nu skal du jo tænke på at der er kommet nye regler for kontant hjælpen

Men jeg kan da ikke se at der skulle være noget problem, jeg går ud fra din kæreste får lærlinge løn under uddannelse?? og når du selv skriver du får uddannelses ydelse - er det så SU???

For det er jo bestemt intet problem at være samboende og være på SU..

Det er først i det øjeblik at du ikke har arbejde og modtager offentlig kontanthjælp at der bliver gensidig forsørgerpligt...

• #5   6. apr 2014 Det var skam os under de nye regler smiley

Kommentér på:
Nye regler

Annonce