{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Min 'veninde' {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen! smiley
Nu har der lgie været et indlæg med alenegående heste, så nu kom jeg til at tænke på min veninde.. smiley Okay, jeg nævner ingen navne så:
Min bedste veninde: Y
Min anden veninde: X
Mig: Mig XD
Okay, her kommer min historie:

Mig og Y var lige begyndt til ridning. Vi var utrolig glade, og snakkede ALTID om det i skolen smiley Efter 1 år hvor vi havde hat parter osv. så begyndte min anden veninde, X til ridning. Bare på en anden rideskole, da vi ikke gik på rideskolen mere. På den rideskole gik det fint for hende, og hun havde redet i 3 mdr. da hun så ville have part på en hest der hedder Samson. Hun fik lov af sine forældre og spurgte sin ridelære, det måtte hun godt, fra næste måned. Da der så var gået halvdelen af den mdr. der skulle gå fik hun lov til at få sin HELT egen hest!! Efter 4 mdr's. ridning! Nå, men hun bor på en lille gård, og der var ingen plads til heste, eller ikke beregnet. Hun købte en utrolig smuk Traver der hed Kango. Han var 4 år og ikke tilredet. Han gik på en fold som var en gammel hønsegård, uden græs eller noget. Han var virkelig smuk, men ville ikke løfte hove. Mig og min bedste veninde Y, var på besøg hos X sammen. Vi så Kango som jo stod helt alene på en alt for lille fold, uden dækken og ingen boks. Nå, men vi prøvede så at hjælpe med at rense hans hove, men nej. Han var HELT umulig! De fik senere en hestehvisker ud som sagde at han engang var blevet slået over benene af hans forrige ejer, som var et meget gammelt ægtepar som kun havde ham som selvskabspony, men han var for vild, så de solgte ham dengang til X. X købte så en hest mere som hed Daisy. En Fjordhest, som var gammel, rolig og tilredet. X og hendes lillesøster gav så kun opmærksomhed til hende. Kango kom på en græsfold, uden at blive 'trænet' op til det, men han fik dog ikke kolik. Efter at have haft de begge i en mdr's. tid fik kango en "Boks" som var et slags lille garage, uden vinduer. I starten blev han passet fint da han kom i boks, men igen begyndte Daisy at få opmærksomheden da X blev bange for Kango. Kango blev solgt og Daisy stod alene, og fik boks i den lille garage. Nu bliver Daisy ikke redet særlig meget mere, da X siger: "Ej det er synd at ride Daisy i det her blæsevejr, selvom hun er ligeglad" ? Daisy står i lort til benene i hendes boks, og når mig eller Y kommer på besøg hos X spørge vi altid om vi ikke skal muge ud hos Daisy men X svar lyder: "Neej, det er kedeligt!" Men vi insistere og vi gør det så til sidst. Og nogle gange får Daisy ikke mad hvis det er lørdag morgen og der regner, så gider man jo ikke at gå heeelt ud i "boksen" og give mad, vel?!

Jeg er så sur på hende, og snakker næsten aldrig med X mere.
Hvad syntes i ? :S

-Tanja.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min 'veninde'
Kommentér på:
Min 'veninde'

Annonce