{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Forvirret - hvad er reglerne egnelig??? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg efterhånden blevet godt og grundig rundtosset hvad angår racerne her inde på HG. Jeg syntes ofte det er accepteret at en plettet hest stort set uden nogen form for viden om forældre er en knabstrupper, mens Sorte ikke må være welsh pony, til trods for at vi kender far, stutteri og flere halvsøskende, men hans stamtavle er gået tabt efter hestehandler og flere ejerskift inden han kom til os. han afviger lidt fra racen, nok fordi han er så slank over hals og kryds, men han har trav, spring og hovedholdning m.m. (når han altså ikke hygge sover) - den skal under anden særlig race, fordi vi ikke har stamtavle.

Så der er folk som afviser en hest fordi stamtavlen ikke står på, men alligevel så får den plettede hest lov til at være en knabstrupper, fordi den har pletter???

Er der ikke en eller anden som vil forklare reglerne, og eventuelt hvad jeg har misforstået? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forvirret - hvad er reglerne egnelig???
  • #1   7. mar 2014 Jeg mener at hg's holdning er, at som udgangspunkt stoler man på brugerne.

At brugerne selv kan være mere krakilske er en anden sag.

• #3   7. mar 2014 er lige lidt nysgerrig - du skriver i kender faren men hvad med moren?

mvh Ponymor

• #4   7. mar 2014 Vi kender højst sandsynligt faren dog ikke moren, men der var i en overgang et pony (welsh mountain) stutteri, der havde en hingst ovre (som nu befinder sig i sverige). Manden her avlede en 6-7 føl om året hvis jeg husker rigtigt, og de var alle som sorte eller ligner ham meget.
    Vi kender hans halvsøster (fra samme stutteri) og har fået et par beskeder fra folk der mente at have set ham som føl inden han kom til hestehandler.

Vi kan selvfølgelig ikke vide det 100%, men vi vil ikke teste ham, da han jo bare er vores lille pony smiley

• #5   7. mar 2014 kiggede lige på sortes profil - synes du skriver i ikke er 100 % sikre på faren - og ved slet ikke noget om moren

så må jeg personligt sige (efter at have kigget på din søde pony) at nej - efter min mening skal den ikke under welsh mountain - og må ærligt sige synes ikke den er racetypisk - og slet ikke welsh mountain - men fin pony smiley

Det er noget andet med f.eks. en fjordhest - der er man normalt ikke i tvivl

• #6   7. mar 2014 OBS - hvis man er glad for ens pony/hest - er det så ikke ligemeget - vores basser er også anden særig race - og hvad så? Selvom de fleste der ser f.eks. vores Shadie er sikre på den har fin DSP tavle eller New Forest smiley

• #7   7. mar 2014 Selvfølgelig - tænker han måske er blanding, men det er mest prencippet i det smiley
    En plettet hest er åbenbart en knabstrupper, selv om den ikke engang er registreret som knabstrupper, den kunne lige så godt være enhalv appaloosa / halv fjordhest. Men alligevel accepterer de fleste det pga. pletterne. Men en rød/sort/brun hest mener mange skal have tavle for at kunne være en race smiley

• #8   7. mar 2014 kan sagtens forstå dig - irriterer også mig lidt en gang imellem - tror mange synes det er "finere" hvis de kan skrive en race på deres hyp - vi ved f.eks at vores Charlies far er en ren oldenborg (hingsteholderen henviste mig til sælgeren) og moren er trakehner - det giver så en fin blanding smiley men kan jo ikke sættes under nogen af racerne. Og vores Shadie kommer sandsynligvis fra en new forest avler - men vi ved det jo ikke med sikkerhed. Kigger du derimod på vores (nu solgte:( ) Flika så er der laaaang stamtavle - fin welsh B! og tror ikke nogen er i tvivl.

• #9   7. mar 2014 Jeg mener at reglerne på HG er lavet om. Race er ligemeget nu, så længe den ligner racen lidt, så er den velkommen. Men hvis man er 100% sikker på den er en blanding, og ligner en blanding, så skal den under anden særlig race, eller hvis den er svær at placere som race. smiley

• #10   7. mar 2014 Nadia : hvordan ser en blanding ud ? ( smiley ) - ej - bare en joke

• #11   7. mar 2014 Er hestens race typisk, må den stå under racen (fjordhest, haflinger, frieser, knapstrubbere osv)

Er den ikke kræver det pas (DV, Trakehner, Lippizaner osv)

Kommentér på:
Forvirret - hvad er reglerne egnelig???

Annonce