{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Shetlænder og wrap ad libitum? {{forumTopicSubject}}

Har hørt mange gange, at shetlændere ikke kan tåle at få wrap ad libitum.
De har vinteren over fået hø ad libitum grundet min unghest. Det fungere upåklageligt!
Vi løber dog tør for hø om et par dage. Og har fundet en, som sælger meget tørt wrap af 2. slet.
Hvad tænker i om, at fodre dem med det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shetlænder og wrap ad libitum?
  • #1   16. feb 2014 Hvis det er tørt sker der intet, shetlændere er ikke rumvæsner.. lige som store heste kan de ikke tåle store mængder vådt wrap, men er det tørt sker der intet, men få det så du kan blande det med dit hø inden du løber tør, og lige køre dem over på wrap over et par dage

• #2   16. feb 2014 tror de bliver for tykke fordi der er mere næring i wrap eller noget det er ihvertfald det jeg har fået afvide

• #3   16. feb 2014 altså jeg har haft shetlænder stående i løsdrift i 3 år sammenlagt.. og ingen af dem der har stået her er blevet tykkere bar fordi det har været wrap, så længe det max er en smule fugtigt, så sker der altså ikke noget som ikke sker med hø..

• #4   16. feb 2014 Maria: Nu er meget tørt wrap ofte smækfyldt med sukker, da ensileringen har haft en process der ikke har opbrugt al glukosen... Så tør wrap er ikke altid lig med godt wrap, ofte kan fugtig/våd wrap være bedre, da det har opbrugt mest mulig glukose... Og mange heste tåler fint fugtig/våd wrap, det kommer an på hvad det er lavet af osv...

TS: Få fat i wrappen inden du løber tør, man skal lave en blid overgang for at undgå maveproblemer.....

• #5   16. feb 2014 Jeanette
    Det ved jeg godt, men derfor mener jeg stadig ikke det gør noget anderledes, hverken mine store heste eller shetlændere har i de sidste 5,5år jeg har haft heste hjemme reageret på det, max fået tynd mave i det de lige skiftede..

Og hvis man selv styre wrappen kan våd wrap være godt nok, men ville aldrig give våd wrap ad libitum, fugtig ja men aldrig våd..

• #6   16. feb 2014 Altså min unghest for wrap til natten, og de er vant til at få en tot i ny og næ, så det bliver ikke et shok for deres maver uanset smiley

Men tak for oplysningen Jeanette. Det er godt at have i baghovedet smiley

Kommentér på:
Shetlænder og wrap ad libitum?

Annonce