11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Skæl i pelsen og slid på skuldrene {{forumTopicSubject}}
Lige to spørgsmål i en tråd her.
1 - Pony dyret har skæl i pelsen. Eller, det ved jeg ikke om det er. Men en masse hvide ja skæl agtige ting. Kan det være dyret der bare trænger til et bad fordi hun går med dækken og ikke er blevet vasket siden i sommers? Eller er det mere fodermæssigt?
Det er mest synligt på ryggen og bagdel.
Hesten får 400 g Horselux Easy og wrap for resten.
2 - Desværre sled et af de dækkener der før har passet dyret, tilbage til et der ikke gjorde men nu gror de pokkers hår jo ikke ud igen. Fordi slidmærkerne er på skuldrene, hvor der er friktion fordi et dækken jo logisk nok bevæger sig på pelsen når hesten bevæger sig.
Er det bare og vente til det bliver dækkenfri tid og gror ud igen eller ville en undertrøje hjælpe?
Igen, dækkenet passer - det er det andet der har lavet slidmærkerne som så ikke kan få ro fordi der stadig er dækken på.
dec 2009
Følger: 90 Følgere: 85 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 503
mar 2009
Følger: 82 Følgere: 76 Heste: 4 Emner: 32 Svar: 1.385
Mine heste får også slidmærker, og det er lige meget hvilke dækner de går med Jeg bruger undertrøjer til to af mine, men som du selv siger, så forsvinder slidmærkerne ikke før de ikke har dækner på mere Er de der, så bliver de ved med at være der Men jeg synes i hvert fald det hjælper med undertrøje på!
mar 2009
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 118
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 349 Svar: 1.131
Skulle vaske det i klorhexidin.
Men du skal også tænkte på, at når den har dækken på så lukker man jo fuldstændig for luft til deres hud, synes os min bliver "støvet" i pelsen med dækken.
Eftersom solen er begyndt at stå på kan det måske også være begyndt at blive varmt for den, alt efter hvor mange gram du har op den og så er der jo også mulighed for at huden bliver fugtig og ikke kan komme af med det.
Men det kan jo være mange ting..
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.086
Det ses tit ved beskidte dækkener eller dækkener af dårlig kvalitet...
Hår kan vokse ud igen på skuldrene, hvis man finder det rigtige dækken, det har jeg set flere der har oplevet....
aug 2009
Følger: 124 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 164 Svar: 594
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 349 Svar: 1.131
Har brugt alm helosan til at smøre slid-mærkerne.
Husk og tjek mankestykket for ømheder/sår, hvis det er et alm dækken uden hals.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Hun har aldrig svedt under det af hvad jeg ved af. Men beskidt er det sikkert :o).
Så hun får bare et bad så snart vejret er til det.
Skæl i pelsen og slid på skuldrene