{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Skæl i pelsen og slid på skuldrene {{forumTopicSubject}}

Lige to spørgsmål i en tråd her.

1 - Pony dyret har skæl i pelsen. Eller, det ved jeg ikke om det er. Men en masse hvide ja skæl agtige ting. Kan det være dyret der bare trænger til et bad fordi hun går med dækken og ikke er blevet vasket siden i sommers? Eller er det mere fodermæssigt?
Det er mest synligt på ryggen og bagdel.
Hesten får 400 g Horselux Easy og wrap for resten.

2 - Desværre sled et af de dækkener der før har passet dyret, tilbage til et der ikke gjorde men nu gror de pokkers hår jo ikke ud igen. Fordi slidmærkerne er på skuldrene, hvor der er friktion fordi et dækken jo logisk nok bevæger sig på pelsen når hesten bevæger sig.
Er det bare og vente til det bliver dækkenfri tid og gror ud igen eller ville en undertrøje hjælpe?

Igen, dækkenet passer - det er det andet der har lavet slidmærkerne som så ikke kan få ro fordi der stadig er dækken på.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skæl i pelsen og slid på skuldrene
  • #1   12. feb 2014 Ville bare vente med hensyn til slidmærkerne. Har nemlig ikke god erfaring med undertrøjer lad være med det smiley

• #2   12. feb 2014 De der skæl agtige ting får nogle heste om vinteren, fordi de har dækner på smiley Det forsvinder igen, når dækken-tiden er slut -hvilket vi glæder os til smiley

Mine heste får også slidmærker, og det er lige meget hvilke dækner de går med smiley Jeg bruger undertrøjer til to af mine, men som du selv siger, så forsvinder slidmærkerne ikke før de ikke har dækner på mere smiley Er de der, så bliver de ved med at være der smiley Men jeg synes i hvert fald det hjælper med undertrøje på! smiley

• #3   12. feb 2014 Min havde også slidmærker på skulderne efter et dækken der ikke passede, men nu har han hurtigt fået pels på igen efter han har fået et dækken på der passer, så det kan altså godt lade sig gøre smiley

• #4   12. feb 2014 Min har også lidt knopper og skæl i pelsen på halsen, han har så ikke gået med dækken så han er langhåret og min dyrlægen sagde det kunne være pga at pelsen og huden bliver fugtig.

Skulle vaske det i klorhexidin.

Men du skal også tænkte på, at når den har dækken på så lukker man jo fuldstændig for luft til deres hud, synes os min bliver "støvet" i pelsen med dækken.
    Eftersom solen er begyndt at stå på kan det måske også være begyndt at blive varmt for den, alt efter hvor mange gram du har op den og så er der jo også mulighed for at huden bliver fugtig og ikke kan komme af med det.

Men det kan jo være mange ting.. smiley

• #5   12. feb 2014 Det sker ofte ved dækkenheste hvor dækkenet ikke har super åndbarhed, hvis den har det for varmt (åndbarhed igen) og hvis den bliver fugtig pga løben rundt/solen bager lige pludselig, igen åndbarhed....

Det ses tit ved beskidte dækkener eller dækkener af dårlig kvalitet...

Hår kan vokse ud igen på skuldrene, hvis man finder det rigtige dækken, det har jeg set flere der har oplevet....

• #6   12. feb 2014 Seriøst giv os sol og varme så dækkenerne kan komme af smiley ;) Oplever fuldstændig det samme som dig.... grrrrr sol nu! smiley

• #7   12. feb 2014 Jeanette H - du fik vist formuleret det lidt bedre en mig smiley

Har brugt alm helosan til at smøre slid-mærkerne.

Husk og tjek mankestykket for ømheder/sår, hvis det er et alm dækken uden hals.

• #8   13. feb 2014
    Hun har aldrig svedt under det af hvad jeg ved af. Men beskidt er det sikkert :o).
    Så hun får bare et bad så snart vejret er til det.

Kommentér på:
Skæl i pelsen og slid på skuldrene

Annonce