{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Køber du foder med øjnene? {{forumTopicSubject}}

Ganske enkelt spørgsmål: Køber du foder til din hest/e med øjnene?

Skal der foder du giver hesten, være noget hvor du tænker at det kunne du da godt spise til morgenmad. Eller det dufter sååå dejligt. Måske du syntes hesten skal have noget foder der ser spændende ud med lidt kulør på - fx. mash eller müsli.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køber du foder med øjnene?
  • #1   10. feb 2014 Ja og nej... Mash fx må godt lugte dejligt, men almindeligt foder ser typisk kedeligt ud hvis det er piller

• #2   10. feb 2014 Kigger på indholdet, og hvor godt det er.. Ser jeg efter nyt foder, vil jeg først se hvordan det ser ud, når det er købt..

Men meget af det kunne man godt selv æde. haha

• #4   10. feb 2014 Næh, min pony får nok det kedeligste foder man kan finde, men hun er i fin hul så det er jo det vigtigste. Hun gider bare ikke spise det længere... smiley

• #5   10. feb 2014 Vi kigger både efter om det er noget vi synes ser ok ud og dufter nogenlunde. Og ellers så kigger vi på indholdet af energi, fedt osv. smiley

• #7   10. feb 2014 Tjaa... Vi bruger det foder mine ponyer fik hos gamle ejer. De fungere fint på, så ser ingen grund til at skifte. Det er lucerne og hestemix, det ser mega tørt og kedeligt ud, men de er dækket ind, og de spiser det op. smiley

• #8   10. feb 2014 Ja og nej..
    Jeg er opmærksom på sukker og stivelse og næringsindhold, men ikke fanatisk.. Jeg mener heller ikke at man helt skal holde korn ude af hestens mad..

Jeg ville ikke give min hest et foder jeg ikke selv faldt tiltalende og jeg vil helst undgå at fodre udelukkende med piller.. Jeg synes der skal være lidt smagsnuancer og det oplever jeg også at hestene foretrækker..

• #9   10. feb 2014 Har stået i stald med nogen som kun fodrede med müsli - fordi det så spændende ud. Vi snakkede om det og jeg pointerede at pilleteret fodet kan indeholde det samme, her er det hele blot presset sammen. For dem var der hestevelfærd i at give dem noget der så godt ud.

Jeg er da ligeglad og hestene er nok også. Selv fodrer jeg med pilleteret foder og min spiser alt (men den er selvfølgelig også gul...) smiley

• #10   10. feb 2014 Ja og nej

Med min nu afdøde hest, Mistery, duede alm. pillefoder som er helt ens bare ikke, for hun ville ikke spise det. Der skulle altså være lidt fancy ting blandet i, ellers åd hun bare sit hø..
    Men derfor blev foderet stadig gennemgået nøje, så hun fik rette mængde og det foder der passede til det hun skulle præstere.

• #11   10. feb 2014 Min hest får ikke noget spændende mad. Det ser ikke spændende ud eller dufter godt, men det er det hun helst vil spise. Hun er meget kræsen med mad smiley

• #13   10. feb 2014 Min får Pavo, lucerne med olie og noget urte lucerne, e-amino og gulerødder. smiley

Han er dækket ind med alt det han skal have smiley

• #14   10. feb 2014 Nej jeg køber ikke foder med øjnene, min hoppe får det kedeligste af det kedeligste, men det er et super foder til lige præcis hendes behov smiley

• #15   10. feb 2014 Nej ikke med øjnene men på indholdet.. Her bruger jeg brogaarden og hippolyt... Vil dog sige de får musli, kunne ikke finde på at købe piller.. Så lidt med øjnene med dette punkt smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 77
    #16   10. feb 2014 Jeg er fanatisk når det gælder foder til mine dyr smiley
    Pt. har jeg ikke en hest at fodre på, men jeg har da en kat der bliver fodret efter alle kunstens regler.

Dvs. højt kødindhold, ingen korn produkter, ingen sukker, ingen salt, tilsat taurin osv.
    Det skal derudover også dufte og smage godt, og ja jeg smager altså på dyrenes mad (Ikke lige vådkosten, mash eller lignende).

Det samme vil gøre sig gældende for en kommende hest (Lige bortset fra det med kød, korn og taurin)

• #18   10. feb 2014 Nej det gør jeg ikke.. Mine for piller og de elsker det. De er ligeglade med hvordan det ser ud eller lugter

• #19   10. feb 2014 Mine får nogen gode grove piller, super kedeligt at både se og lugte til men det giver mere tykke tid som er det vigtigste smiley
    Men foderet skal ikke lugte dårlige, så får de det altså ikke! Men så er der også noget galt med foderet

• #20   10. feb 2014 Nej mine får noget så kedeligt som fiberpiller, roepiller, og lucerne.
    Det er det foder der passer bedst til min hest, ikke fordi det er kedeligt pillefoder, men pga hans sarte mave.

• #22   10. feb 2014 Hvad gør du selv TS? smiley

• #23   10. feb 2014 Jeg har altid købt foder efter indhold/hestens behov. Har prøvet med piller men dyrene vil ikke æde dem. Nu kører de på hippolyts struktur E. Det er de glade for og det er da bestemt ikke et minus at foderet dufter godt og virker lækkert

• #24   10. feb 2014 Som en del af de andre; ja og nej.
    Jeg finder det foder jeg ud fra indhold synes er det bedste, men jeg har også hænderne i det for at mærke strukturen. F.eks. var der noget foder der på papiret så godt ud, men der var lige som nogle hårde "strå" i, som jeg kunne forestille mig kunne give små sår i munden hvis hesten fik dem i gummerne eller tungen, så fandt noget andet.
    Det primære er dog indholdet.....og lige nu er det næsten rent teoretisk for mig, da han får lucerne, vitaminpiller og stråfoder og undtagelsesvis lidt mash smiley

• #25   10. feb 2014
    Uden øjne så og sige ;o). Min får Horselux Easy, det er billigt og fodre med og lavt på stivelse. Nogen syntes ikke det dufter særligt godt og at det ser kedeligt ud, men min hest trives og skal jeg endelig stikke snuden ned i det dufter det ikke helt elendigt.

Men det ser da kedeligt ud med sådan en grøn klat også kun 200 gram - men det virker ;o).

• #26   10. feb 2014 Sådan lidt både og. Kigger på hvad det indeholder, men har det også sådan lidt at det godt må dufte godt og se lækkert ud. - Og det synes jeg nu Horselux Easy gør, og Natash elsker det smiley

• #27   10. feb 2014 Køber det ikke efter om det ser lækkert ud, så nej, køber ikke foder efter hvad jeg selv kunne tænke mig at sætte tænderne i smiley
    Køber det de gider æde og som har et fornuftigt indhold og er jo fodernørd til fingerspidserne, så intet er overladt til tilfældighederne.... Det er pt Horselux Easy og MultiVit de kører på til stor tilfredshed smiley

• #28   10. feb 2014 gør jeg ike syntesmines stinker og ser klamt ud

• #29   10. feb 2014 nu er jeg så heldig at mine nøjes med hø og så lidt vitaminer blandet sammen med pt lucerne, nogen gange gulerødder/æbler

så det er begræset hvad jeg kan købe med øjnene. ser dog helst at vitaminerne ikke lugter for grimt men ellers ikke

• #30   11. feb 2014 Tror jeg valgte med øjnene dengang jeg valgte foder til min hoppe, har altid syntes müsli så lækkert ud og hun blev fodret md fase 2 da hun var yngre og nu med 4horse balancer som mange andre på gården jeg står ved gør. Og det er en ok pris og hun er meget glad for det, hun får selvfølgelig også lucernemix til smiley

• #32   11. feb 2014 Ja. Jeg SER nemlig på, hvad der er i af næringsstoffer, vitaminer og mineraler.

Men ellers jeg ligeglad. Fodrer med pilleteret foder..... Og ingen foderpiller har en indbydende farve.

Jeg SER også på om foderet ser rigtigt ud. Dvs. Ikke er fugtigt og dårlugt.

Høet skal SE rigtigt ud. Det må ikke hverken LUGTE dårligt eller SE muggent ud.

Så ja, jeg må bruge øjne og næse en del i fodringen af min hest. smiley

• #33   11. feb 2014 Ja, det ville jeg sikkert gøre så nok heldigt at jeg køber med vejledning over telefon, så jeg ikke har set hvad der er i sækkene først smiley

Kommentér på:
Køber du foder med øjnene?

Annonce