{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.270 visninger | Oprettet:

Min hest vrinsker hele tiden.. Gode råd søges {{forumTopicSubject}}

Jeg er et rigtig stort problem med min hoppe.

Hver gang vi skal ud og ride eller står i stalden sammen med andre heste og de så går, så vrinsker hun konstant og kan ikke koncentrere sig om noget.. Plus hun hidser sig selv helt vildt op samtidig..

Det er mildt sagt rigtig irriterende og har brug for nogle gode råd eller forslag til hvordan jeg får hende til at holde op med det?

Så gode råd og forslag er velkomne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest vrinsker hele tiden.. Gode råd søges
  • #1   9. feb 2014 Søg på "separationsangst" så dukker der en masse gode råd op, for det lyder bestemt som om din hoppe er usikker når hun er alene.

• #2   9. feb 2014 Det bare mærkeligt for når vi f.eks går alene i ridehuset eller står alene på staldgangen så er der ingenting.. Men kommer der så nogle ind i ridehuset (uanset om det er heste eller mennesker) så vrinsker hun simpelthen som om hun er ved at dø

• #3   9. feb 2014 Hmm, du kunne måske give hende noget beroligende i foderet - altså ikke noget kemisk som bedøvelse, men der er vidst noget tilskudsfoder som hedder "Relax" smiley

• #4   9. feb 2014 I mærkelige dyre hjerner er der stor forskel på om hun selv går fra flokken eller om flokken går fra hende..... det er stadig separations angst smiley

• #5   9. feb 2014 Hilser du ikke også på de andre hvis der kommer nogle ind i ridehuset? smiley
    Den bliver da bare glad for at der kommer en anden hest så den ikke er alene. smiley

Der ud over kalder den vel også på resten af flokken da den jo bliver afskærmet fuldstændig fra de andre ved at være i ridehuset. smiley

På staldgangen kan den vel også se eller høre de andre heste?

Men ja, som de andre skriver smiley

• #6   9. feb 2014 Nej nogle gange er der slet ikke andre heste på staldgangen da jeg nogle gange kommer før hestene bliver lukket ind og er jo mest når hestene går fra ridehuset .. Der er ikke noget hvis vi alene fra start

• #7   9. feb 2014 Det kan være meget skræmmende for en lidt usikker hest at blive efterladt. Det er ikke naturligt for dem at være alene; det skal de lære. At den kun reagerer når andre går er heller ikke usædvanligt. I naturen ville en hest ikke blive stående alene hvis de andre heste gik, så ville det nemlig med stor sandsynlighed være den hest der blev ædt.
    Det kræver træning, og hvis du kan få hjælp af en staldkammerat og hendes hest, så vil det være en stor hjælp.
    Lad hende trække sin hest ud, og lige så snart din er rolig (giv gerne godbid når den anden hest går ud, hvis din hest er tryg nok til at ville spise), så kommer hun tilbage med sin hest. Gentag indtil din hest ikke reagerer på at den anden hest går.
    Held og lykke smiley

Kommentér på:
Min hest vrinsker hele tiden.. Gode råd søges

Annonce