Kender du det? {{forumTopicSubject}}
Ja, kender du det hvor man egentlig normalvis ville blive gal, sur, irriteret eller ked af det, men hvor man faktisk bliver rigtig glad og stolt?
Sådan har jeg haft det i dag - og så lige været lidt øm, for jeg skvattede nemlig af ponyen i dag! Fuldstændig min egen skyld, det var med et stort blød lammeskindsunderlag, som er lidt glat mod ponyens fine pels og så var gjorden måske ikke spændt 100% fordi pony er lidt følsom, så først kom der et lille buk og jeg lagde desværre ikke så meget i det, da ponyen havde hoppet rundt og bukket og haft det sjovt inden jeg steg op (hun var løs og måtte gerne krudte af), MEN det er jo så også ponyens måde at sige der er noget galt på = sadlen er røget lidt frem og nu "retter" jeg det selv. Så en, to, tre og sadlen sad ude på halsen og vupti så lå jeg og trensen på jorden (hackapsunen var fint gledet af)...
Og pony standsede selvfølgelig brat op og ventede på mig mens jeg lige kom mig over chokket og tjekkede at alt virkede. Uden trense og med en sadel på nakken, så blev hun og ventede på at jeg var klar igen også selvom der var masser af spændende ting hun kunne lave (feks. undersøge fotografen)!
Træningen med at hun skal stå bomstille når jeg hopper af, har virket og hun er SÅ dygtig og fantastisk
Desværre fik fotografen ikke selve faldet, selvom det vist så vildt ud, men der er nogle af "bukkene" der kom hurtigt og så da jeg var oppe igen og gav gulerod som belønning (obs - jeg er ikke ond mod hende og æder den for næsen af hende, men bider den over, hehe).
Har i også haft sådanne oplevelser?
Her er super-ponyen i fuld fræs - (link fjernet)
Her det sidste buk der blev fanget - (link fjernet)
Og her hvor ponyen tålmodigt venter på at godbidden kommer - (link fjernet)
Og et totalt fjollebillede - jeg elsker hende sååååå her meget
(link fjernet)
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.903
Haha, men som han synger, har du glemt hovedet :o)
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
apr 2011
Meeen, så er det da prøvet!
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
apr 2011
Men hold nu op jeg er stolt af min kloge pony, når nu jeg ikke selv kan være det
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Jeg prøvede det selv nogle gange på min gamle pony - det der med at sadlen sidder løs. Første gang gled sadlen i galop, og søde pony var helt forvirret over at have sadlen under maven og sin rytter på jorden. Og så har jeg prøvet et par gange, at komme i fuld fart, og pony stoppede brat op og stak hovedet ned i græsset. Gjorden var ikke spændt ordentligt, så jeg og sadlen gled ud over halsen. Pony kunne fint 'træde ud' af sadlen bagefter, og kiggede meget dømmende på mig. ;o)
Madglad pony og urutineret rytter, er ingen god kombi. Heldigvis lærte jeg hurtigt at spænde gjorden efter!
Mht. at være glad og stolt når man burde være sur og irriteret, så var jeg til hundeudstilling med vores lille hvalp i går. Jeg forventede at hun fik SL (særdeles lovende), der er bedste bedømmelse for hvalpe, men hun fik 'kun' L (Lovende, anden bedste bedømmelse) og blev derfor nr. 3 ud af 3. Og alligevel gik jeg glad og smilende ud af ringen. Jeg havde nemlig en hvalp, der har været syg tidligere på ugen, og derudover var træt efter at have ventet i 5 timer. Hun kæmpede så flot for at gøre mig glad, og havde hele tiden fuld opmærksomhed på mig, men til sidst kunne hun knap holde halen oppe. Lille stakkel! Så hun fik altså L, fordi hun ikke var smilende nok i sit udtryk. Men jeg er sgu så stolt af den lille alligevel.
apr 2011
Ej hvor fedt alligevel - det er der rigtig flot klaret af sådan et lille pus!
Kender du det?