{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

Misvisende annoncer? {{forumTopicSubject}}

Inden for den sidste uge har jeg oplevet over 5 misvisende annoncer, og det er rimelig irriterende for folk der kigger efter hest, når folk opgiver Info som ikke er rigtig.
For få minutter siden kiggede jeg på Ridehesten.com og flere ponyer er blevet sat som eks M i spring, men hvis man går ind og ser resultaterne har de måske startet LA i 2010 og så har hesten sprunget et enkelt spring på 120 med rytter til træning, og så tror folk de kan få 40-50.000 for hesten?

Hvad er det der for folk til ikke at sætte hesten efter dens rigtige niveau og opgive oplysninger der ikke holder i længden, så er det rigtig irriterende at kigge efter heste, bare på under 2 dage har jeg set 2 heste der var sat til M-S dog havde de aldrig gået et C stævne selvom de var i alderen 15 og sat til 30-50.000 kr, og den video der blev lagt ind til sprang hesten max. 40 cm, de for jo for det første ikke solgt hesten?

Har i nogen sinde oplevet det og hvad tror i der for folk til ikke bare tænke lidt seriøst? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Misvisende annoncer?
  • #3   31. jan 2014 Tror, der er nogle, særligt heste folk, der lever efter: Går den, så går den.

• #4   31. jan 2014 syns da ikke de priser du skriver er helt forkert for heste der går L og op
    hvis en hest har været startet M - S er prisen som regel meget højere.
    og går den M-S til træning så kan den vel også gå det og infoen er ikke forkert
    men det er jo et tolknings spørgsmål fra person til person

jeg ligger også og træner M-S dressur på min men har endnu ikke startet c stævner (har ikke tiden til det) men derfor kan hesten jo stadig øvelserne til det selv om han ikke starter det.

men det er et tolknings spørgsmål

• #6   31. jan 2014 Jeg kan godt se din pointe 'Lasse & Malene Hansen' men så burde folk måske kunne bevise det lidt bedre og ikke kun en træningsvideo hvor hesten springer 50 cm. Jeg har været ud at prøve en pony der stod til at have gået M i 2010 med tild. Ejer men havde stået stille i længere tid dem havde så både skade i skulderen og skulle under optræning, men blev stadig solgt som en M pony selvom den nærmest var rå?

• #7   31. jan 2014 Jeg blev virkelig også overrasket for en måneds tid siden.

Klikkede ind på hestenettet, og de har jo annoncer, der kommer frem på forsiden.
    Denne her annonce, blev jeg nødt til at klikke ind på. Shetlænderhoppe pris 15.000 kr.
    Det viste sig, at den hverken havde stamtavle eller noget andet af betydning. Den var bare super god til børn. Sælger oplyste at hendes 8-årige datter selv kunne ride rundt på den.

-Måtte simpelthen sende linket til min svigermor..

I går så jeg endnu en annonce på en shetlænder. Pris 12.000 kr. Den kan div. tricks.

Her står jeg altså af.

• #9   31. jan 2014 Nu ved jeg ikke hvor du tjekker hestenes resultater, men hvis du gør det via det link til hestedata som er på ridehesten.com, så er det vidst ikke blevet opdateret længe. Jeg har set heste derinde som jeg ved har gået en masse stævner(også med placeringer) uden at der står et eneste resultat på hestedata. Derfor bør du nok tjekke DRF GO for resultater(hvis det ikke allerede er det du gør) smiley

• #11   31. jan 2014 Caroline: Jeg var ski også lige ved at falden ed af stolen. Men vi fik et lille grin. smiley

-Men hvis sælger, mener det er, hvad ponyen er værd, så skader det jo heller ikke at prøve.

• #12   31. jan 2014 De sidste par jeg har kigget på har haft de samme resultater på DRF Go og hestedata smiley

• #13   31. jan 2014 Jeg mener nu os som Lasse.. At det også betyder noget hvad den går til træning, for at vende den om, jeg er personlig til træning gp rytter, rider alle øvelserne og programmerne men har ikke haft tid til Stævner, så det eneste stævne jeg engang har startet er en lc, er jeg så kun lc rytter?!?

• #14   31. jan 2014 Bare grin af det smiley Alle mener, deres musse er M-heste og kan koste 100.000 kr

• #15   31. jan 2014 Jeg stiller mig helt enig med Lasse og Malene Hansen her - hvis man forventer at få M heste/ponyer i den prisklasse, som er startet på det niveau, så køber man sig enten til handelsfejl eller også så skal man altså op i en anden prisklasse.

Prisen lyder helt fair for L- pony/hest som snuser til M i træning smiley

Jeg står selv med en helt igennem fantastisk hoppe, med kæmpe kapacitet som er på LA niveau i træningen, men af mange årsager (hovedsageligt min sygdom) ikke er startet på det niveau. Men derfor er hun stadig på LA-niveau. Hun snuser til M-øvelser i træningen, er ren i handel og ikke nikke nej om hun skal gå til under 100.000 hvis hun skal sælges - det har jeg flere berideres udsagn for. Med den kapacitet hun har, det niveau hun er på og så velredet hun er - så er det prislejet ifølge berider.

Så nej - jeg tror ikke altid det er et spørgsmål om at folk tror de har guld. Jo nogle tror det - men jeg tror også nogle gange, at folk tror de kan få smidt velredne kvalitetsheste i nakken for ingenting. Sådan fungerer det altså ikke altid - vil man købe billigt, må man selv uddanne. Ellers må man lægge sveskerne på disken smiley

• #17   31. jan 2014 Ja folk vil have så mange penge som muligt for deres dyr og som regel tror folk at deres egne er mere værd end de reelt er fordi ''de er jo sååå dejlige'' smiley

• #18   31. jan 2014 Altså jeg ville ikke betale 100.000 for en hest/pony der snuser til M til træning, har set en del ponyer til 30.000-50.000 kr som har gået en del MB'er og har startet både JBK, christmasshow Warm up os.v men man kan jo også få M ponyer til 50.000-100.000 som går MB-MA til landstævner, på den måde er der jo stor forskel på M niveau smiley

Kommentér på:
Misvisende annoncer?

Annonce