848 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Værdi på tingene når man sælger det Værdi på tingene når man sælger det

Hej HG.
Jeg har engang set herinde, hvor der var en der skrev at tingene mistede en vis værdi, når det var købt, og mere når det var brugt osv.
Jeg vil gerne høre om i kender til det jeg tænker på, og evt. kan skrive det til mig, da jeg mangler det. smiley

Mvh Mette

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Værdi på tingene når man sælger det
  • #1   22. jan 2014 Jeg mener det er 15% af prisen det du køber den og 20% når du har brugt det, men jeg er ikke sikker! smiley

• #2   22. jan 2014 Nogen påstår at tingene mister deres værdi blot det fjernes fra butikken, selv om stadig er i indpakning.
    Det er jeg slet ikke enig i, for hvis det end ikke har været pakket ud, kan det kun have samme værdi, som da det blev købt i butikken.

Den regel er opfundet af folk der ikke gider betale fuld pris for varene smiley

• #3   22. jan 2014
    Tingen mister bestemt sin værdi selvom den er fuldt indpakket - du har ikke nogen returet, reklamationsret e.l hvis ud køber ved privat.

Derfor skal prisen være lavere, selvom varen er i fuld indpakning.

• #4   22. jan 2014 Selvom det er i fuld indpakning er det svært at få solgt det til den oprindelige pris, specielt over nættet da der jo skal en anden porto i. Hvis man handler på fx. HG's marked med andre brugt ting skal man jo også tænke på at hvis tingen ikke passer eller noget kan man ikke gratis få byttet til en anden størrelse eller få pengene tilbage. Du står også med risikoen for ikke at få varen (der er jo få der snyder..)

Jeg skal til at sælge badedrager til 350 ny pris. De bliver (selvom den ene har mærke på og den anden kun har været i vandet én gang) solgt for 150 stk og er i ny stand. Jeg håber på 100 kr. stykket fordi specielt tøj jo virkelig taber værdi så snart det er brugt bare lidt

• #5   22. jan 2014 Tingene midster helt klart værdien nå de købte fra forretningen og solgt vidre...

Grunden er simpelt at nå du køber i forretningen har du retur ret og garenti har du ikke ved privat person..
    Hvis en privat person sælger til nypris hvorfor så gide købe af dem nå man bare kan købe i forretningen istedet.. Det ville jeg ALTID gører

• #6   22. jan 2014 dine ting har den værdi, som du kan sælge dem for.

• #7   22. jan 2014 hvis folk sælger deres helt ubrugte ting til samme pris i butikken ville jeg da helt klart fortrække at købe det fra ''helt'' nyt smiley så betaler det sig jo ikke at købe det uden nogle form for returet smiley

• #8   22. jan 2014 Det er ingen regler for det..
    men personligt vil jeg IKKE betale fuld pris for noget som er "brugt" uanset om det så er pakket ud eller ej!

• #10   22. jan 2014 Hvis det er nyt i fuld indpakning vil jeg stadig ikke give mere end 60% af ny prisen da jeg ellers lige så godt kan købe noget nyt.
    Er tingene brugt lidt (maks20 gange ike voldsomt slidt) så vil jeg ike give mere end 40 % af ny prisen. smiley

• #11   22. jan 2014 En genstand er ikke mere værd, end det, som det sælges for.

Men jeg mener, at når man handler brugt, så mister genstanden en del af værdien, også selvom det stadig er indpakningen, da man ikke kan gå tilbage og få sin reklamations ret osv. Medmindre der følger en kvittering med, hvilket der sjældent gør, når man handler mellem private.

• #12   22. jan 2014 Kommer også an på mærker... Rbh mærket er meget in for tiden og folk sælger slidte gamacher til 400 kr selvom de kan fås mellem 549 og 629 fra nye af...

Hell no om jeg vil købe det slidt til den pris...

Værdien på den genstand du ønsker at sælge er det du kan sælge den for... Jeg plejer at sige

Lidt brugt 75%
    Brugt 50 %
    Meget brugt/slidt 25%

Altså 75% af nypris ovs...

Kommentér på:
Værdi på tingene når man sælger det

Annonce