{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjordheste!
  • #3   13. jan 2014 Jeg synes fjordheste er kedelige at se på men simpelthen så dejligt bamsede uanset om det er vinter eller sommer smiley

• #4   13. jan 2014 Har altid elsket fjordheste og ejer nu selv den dejligste. Jeg er og forbliver altid en fjordheste elsker smiley

• #8   13. jan 2014 Haha^^ De er seriøst osse dejlige smiley

• #9   13. jan 2014 Dejlige, rolige, smukke alsidige heste.. Jeg har mødt en del fjordheste igennem mit liv, og jeg har endnu ikke oplevet en der var vild eller ustyrlig, det har som regl været rytteren der har været problemet.. Vi har haft vores fjordhest Freja siden hun var 2 ½ år gammel, og hun fylder 21 år til maj, og der har aldrig været problemer med hende, hun har sjælendt været syg eller halt, og lært en masse nervøse rytter at stole på heste igen, og jeg kender flere fjordheste af samme type smiley Fantastiske heste smiley

• Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

Følgere: 4 Svar: 298
    #10   13. jan 2014 I flg min dyrlæge er de ret robuste. Spurgte hende engang hvilken race hun sjældnest kom hos. Og det var fjordhesten. Dem så hun næsten kun når de skulle vaccineres og have ordnet tænder. Hvor den race hun oftest blev kaldt ud til var DV.
    Og selvfølgelig ejer jeg en DV !

• #11   13. jan 2014 De passer rigtig godt med mit hysteriske temperament og lader sig ikke påvirke af min sindsstemning - og det er blandt andet en af årsagerne til at jeg rigtig godt kan lide fjordheste.. Mange af dem er utrolig cool og så er mange af dem utrolig kærlige og interesseret i at stå i timer og nusse. Og så kan jeg især godt lide at de er lidt stædige smiley

Den bedste hest jeg nogensinde har ejet er min egen Ronja - utrolig fremadgående, fuldstændig cool og alligevel en nussegøj som er cool smiley Med en god kombination af styrke og stædighed smiley

• #12   13. jan 2014 Vil også tilslutte mig den med at de er meget robuste - har aldrig haft dyrlæge til min egen hoppe (men har generelt ikke syge heste i stalden 7-9-13) - kun til vacc., tænder osv smiley

• #13   13. jan 2014 Jeg synes de er nuttede smiley

• #14   13. jan 2014 Elsker fjordheste! Forstår ikke folk der siger "Ej jeg skal aldrig have en fjordhest. Den kan jo ikke noget og den er grim osv." Jeg plejer bare at svarer "Nej det er slet ikke derfor der har været flere tusinde fjordheste med til EM og VM og GP for ponyer o spring og dressur. Nej, nej, slet ikke.. " Haha smiley
    Elsker fjordboller smiley

• #15   13. jan 2014 Min første "pony" var en fjordhest :i
    En dejlig en af slagsen! hun lever dog desværre ikke mere smiley

• #16   13. jan 2014 Der er 4 fjordheste på min rideskole og de er vidt forskellige!

Frej er en rigtig flæskesteg! Han er den roligste(og tykkeste!) hest på rideskolen og går altid forrest i skoven.

Ask var i starten rigtig "fræk" og bukkede rytterne af. Men nu er han okay rolig, og han er en sporty type.

Nikko er seriøst den mest DOVNE hest jeg nogensinde har mødt! Han har også den mærkeligste galop..

Minnie er altid helt oppe og køre og kan knap nok stå stille. Hun kan næsten ikke lave en volte uden at hun går og skyder skulder.

• #17   13. jan 2014 jeg skal aldrig eje en fjordhest, men det er mest fordi at jeg ikke vil have heste under 170, men sig til hvis i ser en fjordhest på en 170 smiley
    Fjordhesten har efter min mening en dejlig robust bygning, sådan en bygning vil jeg gerne have i str. 170 smiley

• #18   13. jan 2014 Alle heste er smukke og dejlige på hver deres måde. Men skulle jeg købe hest var fjordhesten ikke en jeg vil købe. Jeg er mere til den sporty araber end den bamsede fjordhest. smiley

• #19   13. jan 2014 Elsker Fjordheste!
    Syntes bare de er dejlige at se på, gode at ride på. Dog har jeg redet på en, som havde en så lang hals, at den var umulig at dreje med tøjlen. Og så hjalp det heller ikke ligefrem at den var schenkel døv. smiley

Men altså, de fleste er bare rigtig dejlige, og robuste smiley

• #20   13. jan 2014 Jeg er personligt ikke vild med fjordheste, er mere til den lidt slankere type.
    Syntes de har et har et dejligt sind og alt det, men de siger mig bare ikke noget.

Smag og behag! smiley

• #21   13. jan 2014 En fjordhest er ver anden hest, så er det jo abre om man kan lide udseendet smiley

• #22   13. jan 2014 Jeg fik min fjordhest da jeg var 8, og var lidt sur, fordi jeg jo ville have en pinto.... smiley
    Men mit hjerte blev hendes, og jeg har haft hende lige siden. Hun er den sødeste og god til børn. Samtidig har hun aldrig været bange for noget på tur, og jeg har vundet mange springstævner på hende, hvor folk er blevet sure fordi de har tabt til en fjordhest smiley

Men efter min mening er det nogle dejlige og alsidige heste, trofaste og viljestærke. Jeg elsker min, og vil aldrig af med hende smiley Men hvis ikke de er trænet ordentligt og opdraget, synes jeg nogle fjordheste er bulderbasser og irriterende, men sådan er det med alle uopdragne heste, så det er der jo ikke noget ved.. smiley

• #23   13. jan 2014 Undre mig over hvorfor der aldrig laves sådanne emner om andre pony racer smiley
    Det altid fjordhesten. Det er en ponyrace som alle andre som bare kan holde til mere og så er de lige så forskellige i temperament som alle andre racer kan være..

• #24   13. jan 2014 Jeg elsker min fjordhest Frode, han er så fantastisk , fjordheste er så alsidige og har mange egenskaber. Efter 17 år med DV'er på Middelsvær plan. Valgte jeg i Juni 2013 og kaste min kærlighed på en gul, og jeg har aldrig fortrudt ??. Grundet mit valg var jeg skulle bruge en hest jeg kunne bruge til mine 2 piger på 4 og 7 år, og en jeg selv kunne ride dressur på. Mange mente jeg var åndssvag for en fjordhest kunne mine unger slet ikke tumle, men de rider altså Frode alene i både hal og på ridebane. Min datter på 7 år red ham forrest til juleoptog ud af 16 heste, og der var ingen trækker på, det fortæller meget om deres sind.

profilbillede
  • #25   13. jan 2014 Forstår virkelig ikke hvorfor fjordhesten gang på gang skal udsættes for en forfærdelig generalisering. Forstår heller ikke hvorfor det altid er der skal oprettes sådan nogle emner om fjordhesten?

Det er jo bare en heste race ligesom de millioner andre racer der findes, ja de har en anderledes farve, man og ål, men hvad pokker, pintoer og lignende pletheste er også anderledes?

Kan ærlig talt ikke forstå hvorfor de her emner skal op hele tiden smiley

MEN jeg elsker racen, fordi jeg efterhånden har mødt så mange forskellige personligheder hos racen og elsker deres fantastiske udseende! smiley Men jeg er ligeså forelsket i pintoer og andre racer, det kommer helt an på den enkelte hest i alle racer! smiley
    Jeg er sikker på hvis jeg mødte en hest med samme personlighed som Tjalfe bare i stor brun udgave, jamen jeg ville være ligeså dybt forelsket i den, som jeg er med Tjalfe, det er skam ikke kun fordi han er fjordhest at jeg elsker ham! smiley

• #26   13. jan 2014 Jeg syntes bare fjordheste er sådan nogle dejlige ponyer jeg har det lidt sådan 1 gang fjordhest altid fjordhest smiley
    og jeg har selvfølgelig selv en smiley

• #27   13. jan 2014 Jeg er ikke til fjordheste. Men hvad har jeg selv fået købt mig - en fjordhesteblanding. Han er dejlig og har et faktisk temperament med et glimt i øjet og klar på noget spas. Har dog lovet mig selv at den næste ikke skal være gul. Men det handler nok ligeså meget om at jeg HADER at holde en stritman smiley

• #28   14. jan 2014 Cecilie. Det er fordi min mor hader fjordheste. Og det forstår jeg ikke! For ja de er som en hver anden hest! Og jeg elsker dem!! Og så var jeg os bare nysgerrig om hvad i synes smiley

Kommentér på:
Fjordheste!

Annonce