starte stævne uden for konkurencen? starte stævne uden for konkurencen?
Det er sådan, at hesten har for tykke luftrør og derfor altid har rækket tunge og hostet under ridning med bid. Vi er derfor gået over til bidløs ridning med en hackamore kapsun. Men den er jo ikke tilladt til stævner, her snakker vi dressurstævner, da hackamoren jo er tilladt i spring.
Men jeg vil ikke byde hesten at ride med bid fordi jeg skal til stævne, ligeledes vil det jo trække sygt ned, at den rækker tunge og hele tiden skal have frie tøjler til, at hoste.
Men hvordan er det så lige det er med, at starte men bare uden for konkurencen? Det har jeg det nemlig fint med, det er ligemeget med placeringer ovs. jeg er bare glad for at komme ud og få andres meninger, samt det jo altid er sjovt, at have noget at træne hen imod.
Men kan man overhoved det og er det op til det enkelte sted om de tillader det? der er tale om klubplan på LC-LB niveau.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.157
nov 2003
Følger: 70 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 54 Svar: 1.228
Reglerne siger:
66.6. Start uden for konkurrence
Ryttere og/eller heste/ponyer, der er kvalificeret til en klasse/stævne, men på baggrund af skærpede udelukkelseskriterier er udelukket fra klassen, kan med tilladelse fra både dommer og TD starte uden for konkurrence dog max. 2 starter pr. dag. Hesten/ponyen må ikke starte i senere konkurrencer ved samme stævne i samme disciplin. Der kan ikke gives tilladelse til start uden for konkurrence i klasser, hvor hesten/ponyen/ekvipagen er startberettiget.
Vil mene at du jo reelt er startberettiget i klassen, men ikke må ride med den optømning du vil. Derfor vil jeg ikke mene du må, men man kan jo altid forhøre sig hos dommeren.
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.690
okt 2006
Så jeg kan faktisk slet ikke få lov? det er kun hvis man er udklasset?
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.690
jan 2009
Følger: 148 Følgere: 2055 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 351
okt 2006
starte stævne uden for konkurencen?