774 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

starte stævne uden for konkurencen? starte stævne uden for konkurencen?

Det er sådan, at hesten har for tykke luftrør og derfor altid har rækket tunge og hostet under ridning med bid. Vi er derfor gået over til bidløs ridning med en hackamore kapsun. Men den er jo ikke tilladt til stævner, her snakker vi dressurstævner, da hackamoren jo er tilladt i spring.
Men jeg vil ikke byde hesten at ride med bid fordi jeg skal til stævne, ligeledes vil det jo trække sygt ned, at den rækker tunge og hele tiden skal have frie tøjler til, at hoste.
Men hvordan er det så lige det er med, at starte men bare uden for konkurencen? Det har jeg det nemlig fint med, det er ligemeget med placeringer ovs. jeg er bare glad for at komme ud og få andres meninger, samt det jo altid er sjovt, at have noget at træne hen imod.
Men kan man overhoved det og er det op til det enkelte sted om de tillader det? der er tale om klubplan på LC-LB niveau.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  starte stævne uden for konkurencen?
  • #2   13. jan 2014 tusinde tak for det! smiley

• #3   13. jan 2014 Det er altså ikke sandt at man bare kan starte uden for konkurrence som det passer en.

Reglerne siger:

66.6. Start uden for konkurrence
    Ryttere og/eller heste/ponyer, der er kvalificeret til en klasse/stævne, men på baggrund af skærpede udelukkelseskriterier er udelukket fra klassen, kan med tilladelse fra både dommer og TD starte uden for konkurrence dog max. 2 starter pr. dag. Hesten/ponyen må ikke starte i senere konkurrencer ved samme stævne i samme disciplin. Der kan ikke gives tilladelse til start uden for konkurrence i klasser, hvor hesten/ponyen/ekvipagen er startberettiget.

Vil mene at du jo reelt er startberettiget i klassen, men ikke må ride med den optømning du vil. Derfor vil jeg ikke mene du må, men man kan jo altid forhøre sig hos dommeren.

• #4   13. jan 2014 Nej det må du ikke, man må kun starte uden for konkurrence hvis man er udelukket fra klassen. Derudover skal både dommer og TD give tilladelse til start uden for konkurrence

• #5   13. jan 2014 årh man, det var da en nederen omgang at få.
    Så jeg kan faktisk slet ikke få lov? det er kun hvis man er udklasset?

• #6   13. jan 2014 Tvivler på du kan få lov, for selvom man rider uden for konkurrence skal man jo følge reglementet.

• #7   13. jan 2014 Ville nu skrive til dem alligevel, kan være du er heldig, at de ser igennem fingrene med det smiley

• #8   13. jan 2014 Team Grafik, det er rigtigt, det skal man selvfølgelig, jeg havde faktisk bare lidt bildt mig ind, at det ikke ville være noget problem, det skulle jeg så ikke have gjort smiley Men nu har jeg skrevet en besked til DRF for om det kan lade sig gøre, hvis ikke så er det jo bare surt.

Kommentér på:
starte stævne uden for konkurencen?

Annonce