745 visninger
|
Oprettet:
Barefoot sadler {{forumTopicSubject}}
Overvejer at købe en barefoot sadel.
Nogle der har afaringer med cheyenne dry tex sadlen?
Nogle ulemper eller fordele?
Tak på forhånd
Kh Tatjana.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Ulempe - overhovedet ingen støtte
Fordele - super behagelig og sidde i.
Jeg kan ikke sidde i den uden at føle jeg er ved og falde forover i trav og galop... Så jeg er glad for min London :o)
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.001
Fordele: Meget behagelig for hesten at have på såfremt størrelsen selvfølgelig er den rigtige
jul 2008
Følger: 222 Følgere: 198 Heste: 4 Emner: 195 Svar: 879
Men hvad skal du bruge sadlen til??
Jeg har haft en rytter der har stået opstaldet hos os med hendes hest, hende foreslog jeg at købe Barefoot Dry Tex da hun var skovturs rytter, det hun vægtede var:
- god at sidde i og rimelige penge, skal derudover kunne tåle noget.
Det må jeg så sige den opfylder....
apr 2013
Følger: 26 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 58 Svar: 509
I det hele taget lidt all round.
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.693
mener det er den Shrek har
jeg ELSKER den jg sider rigtig godt i den, syntes det støtter en rigtig godt i selve sædet dog er der ingen knæstøtte
jul 2008
Følger: 222 Følgere: 198 Heste: 4 Emner: 195 Svar: 879
maj 2012
Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 228
nov 2008
Følger: 123 Følgere: 139 Heste: 9 Emner: 206 Svar: 2.314
Jeg personligt synes at den er ligesom en lidt mere polstret pony-pude.
Stolesæde, ingen talje, ok kvalitet til de "Få" penge den koster.
Men kan ifølge de bomløse jeg rider i, ikke sammelignes, jeg rider trekker master 2, phonix vogue og contact sadel ( det er jo en helt anden pris og ikke mindst kvalitet).
Så vil sige til prisen er det en "ok" "sadel" eller i min verden pad, for synes ikke der er meget mere i den end i en christ lammefætter, vel og mærke med et ordentligt trykfordelende underlag! ( ikke de alm. fra barefoot til ca. 700kr men dem til ca 1200kr. husker ikke hvad de hedder)
Tænker jeg nok for slag over nakken, for denne udtalelse , men efter at have prøvet utallige mange bomløse, og brugt rigtig mange penge på disse , er jeg kommet frem til at det godt kan svare sig, at spare lidt ekstra op og så få en kvalitets bomløs eks. trekker, balou, phonix vogue, contact osv. men igen, kommer jo også så meget an på, hvad du vil bruge den til og dine forventninger.
Men vil dog sige at til tur er en dry tex lige så god som en i læder, man sidder fint fast(måske bedre i dry tex?)
Bare husk at bare fordi den er bomløs er det ikke ensbetydende med at den faktisk passer lige netop din hest ( kun et venligt råd
feb 2008
Følger: 41 Følgere: 36 Emner: 31 Svar: 672
jan 2007
Følger: 79 Følgere: 79 Heste: 8 Emner: 94 Svar: 1.278
jeg sad FANTASTISK i den sadel - det første stykke tid skulle jeg dog vænne mig til at benene ikke blev tvunget, men at man selv skulle finde sin plads - jeg tror på at det faktisk forbedrer en som rytter at man kan indvirke korrekt uden at få hjælp af fikserende støtte i sadlen
jeg kunne både springe, ride dressur og tur i min - den duede til det hele, lige nøjagtigt fordi jeg ikke var bundet pga. støtte...
jeg kan kun anbefale den - og vil gerne have en igen!
feb 2008
Følger: 41 Følgere: 36 Emner: 31 Svar: 672
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Kan ikke sidde i den uden at tippe forover... Har en teori om at det er fordi stigbøjle ophænget sidder anderledes, end i normale sadeler...
Balancen fejler ingenting ( ½ år uden sadel gør underværker for balancen ), men i den type sadel så også selvom jeg bare sidder og hesten står stille.
apr 2013
Følger: 26 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 58 Svar: 509
Så vil jeg ønske mig den eller købe den når jeg får sparet nogle penge op
Håber på nogle penge til min konfirmation. så det kan måske være det bliver der jeg bliver den heldige vinder af en barefoot sadel
Barefoot sadler