{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.605 visninger | Oprettet:

Kan hun tillade sig det? {{forumTopicSubject}}

Håber at kunne få nogle gode råd, da jeg virkelig er i vildrede...

Kort fortalt har jeg en pony, som egentlig er min mors (Min mor bor 300 km væk). Da jeg flyttede fik jeg lov til at få hesten med. Kun 1 måned efter gled den på folden og brækkede benet. Første dyrlægetjek betalte hun, men da hesten skulle undersøges sagde hun at vi måtte betale. Hesten kunne knap stå, så vi måtte betale dyrlægeregningerne. Straks da hesten stod til aflivning fik jeg nærmest smidt den i hovedet, for den kunne jeg da få. Vi fik det desværre aldrig gjort, da vi havde en del tumult med en død farmor også. Så hesten stod stadig i min mors navn, selvom vi nu stod for alt. 2 år efter kan hesten nu rides igen, og vi vil have papirene så vi er sikker på hun ikke pludselig mangler i stalden en dag. Men nu skal jeg betale dyre domme for den, selvom vores dyrlægeregninger langt har overskredet hestens værdi, og det min mor gav for den i sin tid. Så hun vil have jeg skal købe min egen hest. Og samtidig give hende penge for et føl, som jeg på ingen måde har plads til her. De har 25 heste og skaffer sig hele tiden nye, så kan ikke se hvorfor de ikke kan have plads til en lille plag. For der er altså mere forskel på at have 2 eller 3, end der er på at have 24 eller 25. Et føl som blev lavet til mig i fødselsdagsgave, og kan selvfølgelig se hun godt vil have jeg skal have den her, men betale dyre domme for den, og slet ikke have mulighed for at have den?

Har jeg ret at hun er helt unfair, eller er der noget galt med mig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan hun tillade sig det?
  • #1   4. jan 2014 NEJ det kan hun ikke. Jeg synes i har fuld ret til at få ponyen.

• #2   4. jan 2014 Synes jeg på ingen måde hun kan !
    Jeg havde sagt nej, og sagt at jeg skulle ha papirene på heste, når det er dig der har betalt alt. jeg ville ikke give hende noget overhoved.

• #3   4. jan 2014 Ej det er da simpelthen for groft!
    Måske kan i prøve at kontakte nogle advokater der har speciale i heste og spørge hvad i skal gøre?

• #4   4. jan 2014 Altså i bund og grund kan hun jo - omkring med Maggie, i og med I altså har gået 2 år uden at få skiftet navnet...

Om det er iorden - familie imellem, nej.

• #5   4. jan 2014 øvøv en trist situation at havne i smiley hvor er det bare ikke fair at din egen mor skal opføre sig sådan at penge kommer før kærlighed.

Hun står jo desværre som ejer og retmæssigt kan hun jo godt tillade sig at kræve penge for den, men fair er det sgutte smiley

• #8   4. jan 2014 Sikken en mor..
    Det syntes jeg bestemt ikke hun kan tillade sig!

• #9   4. jan 2014 Syntes bare du skulle sende regninger videre til hende så? det var hendes hest da den blev behandlet.. erko må hun selv sørge for den smiley

Hvis i ingen kontrakt eller noget har på at i stod for alle forpligtet til at sørge for hesten og dække alle regninger der måtte komme kan hun intet stille op imod det og må betale.
    Om ikke andet ville i have retten på jeres side? er dog ikke sikker på at i ville kunne beholde hesten? for den kan hun jo så tage tilbage når som helst når hun jo har papirende på den.
    Men spørgsmålet er jo så om hun ikke hellere ville have i bare beholdte hesten frem for at betale den dyrelægeregning? smiley

• #10   4. jan 2014 Øh okay.. Syg mor at have... Jeg tror jeg havde sagt tag du bare hesten og du kan godt lette din røv og hente den nu.. Og så kontakter du mig ALDRIG igen.. Er det forstået.. Møgko! Tænk at man kan være sådan overfor sit eget barn!

• #14   4. jan 2014 Problemet er at hesten betyder virkelig, virkelig meget for mig, og vil hellere købe den end jeg vil give hende den tilbage... Selvom den ikke er det værd.

Har været ret tæt med min mor, men hun slæbte mig igennem en masse ting som man ikke kan udsætte et lille barn for - bla. en stangstiv alkoholiker stedfar der tissede på gulvet juleaften, fra 0-8 klasse 5 forskellige skoler, blev næsten smidt ud som 14 årig hvilket resulterede i at jeg måtte tage mine ting og flytte 300 km til min far (Den bedste beslutning i mit liv.). Hun skal ikke have noget som helst at gøre med den hest, ligegyldigt hvad. For så hvad jeg ikke hvor den ender.

Lige da vi fik den over begyndte min far og jeg at tegne forsikring, men den blev aldrig forsikret før den stod skadet. Men efter alt vi har gjort, haft en hest som var dyr i dyrlæge og måtte stå i sin boks og kunne ikke bruges til noget i 2 år. Betalte hun? Nææ. Købte hun nye heste til 30k+? Ja.

Kan bare ikke forstå hvorfor penge skal betyde så meget. For ja, jeg har da 15k hun kan få, men jeg vil da hellere bruge dem på noget fornuftigt, som et kørekort snart, gemme dem til en lejlighed når den tid kommer. Hun har haft problem med min anden søster også, som var næsten det samme. Der købte min far så en hest af hende til min søster, men fik de nogensinde papirene? Nej. Selvom de havde betalt den.

• #15   4. jan 2014 Jeg havde valgt det jeg skrev og så grædt indvendig... Det ville på mig gøre mere ondt at min mor var sådan og hun ville få den kolde skulder indtil hun fattede noget... Hvis hun ikke kom til fornuft ville der ikke være noget at gøre ved det..

• #17   4. jan 2014 Vi har haft et okay forhold lige indtil dette. Problemet er bare at hun nu har gjort sig uvenner med alle sine 4 døtre, og jeg er den eneste der har besøgt hende jævnligt de sidste mange år.

• #18   4. jan 2014 Pipfuglen: Hendes indlæg er ikke udhængning - hun nævner ingen navne?

• #19   4. jan 2014 Jeg havde et billede af en samtale. Havde ikke tænkt over navnene stod på.

• #20   4. jan 2014 Hvis hun ikke vil give dig papirerne og ejerskabets på ponyen, kan du jo passende sende hende en regning for alle de udgifter du har haft!
    Synes godt nok det er noget tarveligt sol "tak" for at du faktisk reddede og behandlede hendes pony for et brækket ben smiley
    Håber du får ejerskabet, det har du da i alle retninger fortjent!

• #21   4. jan 2014 TS: Ah, okay. (:

• #22   4. jan 2014 Du har ret til ponyen og syntes hun er tarvelig, få papirerne, de tilhører dig!

• #25   4. jan 2014 Tror alligevel ikke det er svært at finde frem til hvem din mor er anyways Sofie - så du skal slet ikke tænke på om det er udhængning eller ej, for det synes jeg ikke i dette tilfælde.

• #26   4. jan 2014 Synes du skal regne ud hvor meget den har kostet dig..
    og inden du fortæller det spørger hvad hun vil have for den og trække de 2 tal fra hinanden og se hvem der skylder hvem penge..

For vil hun have penge for den skal du self. også have penge for alt det du har lagt i den, opstaldning, foder, dyrelæge osv osv osv.. alt der har været for hestens skyld, for det han jo været hendes hest i den tid..

så kan hun vælge om hun bar giver dig hesten eller om hun vil give dig penge..

og hvis der er andre end dig der har hørt din mor sige du måtte få hesten den gang, så er en mundtlig aftale altså lige så bindene som en skriftlig aftale..
    Hvis det altså skal gå rettens vej..

• #28   4. jan 2014 Hestene på mine profiler:

Tamson er en pony min papfar ejede da jeg boede hos ham. Hjalp med at tilride den da ingen andre turde. Smed mig af 3 gange og gav mig dårlig ryg og hjernerystelse. Har aldrig fået så meget som et tak for hjælpen.

Hidalgo var den hest min søster og far 'købte' af min mor. Blev solgt af hende.

La fayett var min mors hest, som blev aflivet. Fik det først at vide en uge efter, selvom hun ved hvor meget den betød for mig.

Frodi var min mors hest, som jeg hjalp og red da hun blev bange for den. Blev solgt.

Eddie er min papfars hest, som lige nu står GRATIS opstaldet hos min jydske veninde.

Lukina er min papfars hest, som jeg red op fra ingenting, da han købte den som højgravid, utilredet. Har selv betalt dens stævner.

Ram a Dean er min papfars hest som jeg har fået lov til at tilride og starte på (betalte selv)

Nikita er min barndomspony som de bruger til rideskole, og derfor får tjent ind.

Føllet er den min mor vil have jeg skal købe, som jeg ville gøre hvis jeg havde plads til den. Også derfor jeg har en annonce hvor jeg søger opstaldning til ham. Har lige givet hende penge til en kastration.

Maggie er den pony vi købte for 8000 engang i 2009. Og jeg fik med da jeg flyttede. (Står hos min far)

Pony er min søsters tidligere pony, som jeg rider da hun er 20 år (Står hos min far)

Flicka er min tidligere pony som blev aflivet for 3 måneder siden (Stod hos min far)

Det min papfars heste kan nu, er min skyld. Lige nu går de bare på en mark og laver ingenting. Vil gerne hjælpe dem med at sælge dem hvis de har sådan et pengeproblem, men de forlanger millioner for heste som burde koste slik.

• #29   4. jan 2014 smiley

• #31   4. jan 2014 Du siger da til din mor at du nok skal betale for ponyenmen så skal hun jo så også betale de dyrlæge regninger i har haft på den længere er den ikke

• #32   4. jan 2014 Altså har din mor nogensinde sagt at du måtte få ponyen af hende? Hvis hun har det ja så er det jo en gave smiley
    Kan godt følge folks synspunkt med at det er ligesom hvis det var en lånehest og ejer valgte at sælge den osv osv.. Men ens nærmeste - mor, far, søster eller veninde - har i min optik ingen ret til at opføre sig sådan!! På mig lyder det som om din mor bare gerne vil have kontrollen og vise hun bestemmer.. Synes rigtig godt om Maria C's forslag mht at lægge dine dyrlægeudgifter sammen og spørge hvad din mor mener hun skal ha for hesten. Og så træk alle dyrlægeudgifter fra det beløb. Regningerne har I vel stadig liggende, så du vil jo kunne "bevise" for hende at beløbene passer smiley
    Forstår godt du gerne vil beholde hesten, hvis den betyder noget for dig! Og med tanke på at den ikke betyder det samme for din mor, og måske bare blir "en i mængden" eller solgt videre så ville jeg have det helt ligesom dig..

• #33   4. jan 2014 Træls situation du står i. Kunne det ikke hjælpe at din far, mor og dig snakkede ordenligt om tingene? Hvor bor din mor da henne? Så kunne i måske mødes, eller er det helt umuligt?
    Hvor mange heste har du ved din far? Men hesten er jo hendes, men alligevel. Om hun kan tillade sig ved jeg ikke. Det er måske rimligt fræk gjort. Men I har jo "bare" lånt hesten.

• #34   4. jan 2014 Bare lige for at få det på det rene, så kan Le Coeur ikke svare i dette forum mere. smiley

For mere information så tjek hendes profiltekst. smiley

• #35   4. jan 2014 SOF: Respektløs? Måske, men jeg synes simpelthen det er SÅ lavt at man kan finde på at opfører sig sådan som forældre! hvis jeg havde en mor, der opførte sig sådan så havde jeg cuttet forbindelsen til hun blev klogere.. Og det mener jeg absolut.

Forældre skal fremstå som et forbillede.. Deres børn burde være deres et og alt.. Man kan ikke love noget og derefter ikke overholde det.. Det synes jeg er dybt urimeligt.

Men måske jeg har misforstået noget? Jeg læser det som at trådstarter fil lov at tage hesten med og moren betalte noget af det ( det udleder jeg af at de skulle betale alt efter hun havde sagt hun kunne få den, da den stod til aflivning)

Altså først havde hun ikke fået den og da den stod til aflivning fik trådstarter hesten den. Da hun så har brugt tid, sved, penge og tårer så vil moren lige pludselig ikke stå ved det hun har sagt og vil nu sælge.. Trådstarter skal have penge op af lommen nu.. Det er simpelthen lavt!

Man kan jo så kun gisne om det er trådstarter (datter) eller eksmanden hun forsøger at straffe.

Trådstarter har jeg læst det forkert?

• #36   4. jan 2014 Stakkels trådstarter.. smiley

• #37   5. jan 2014 Michelle: Uanset om Sofies mor handler uretfærdigt, så giver det dig INGEN ret til at skrive sådan. Man skal huske at der altid er 2 sider af en sag. Du har kun hørt den ene. Desuden er hendes mor ikke på HG, og har derfor ingen mulighed for at forvare sig.

• #38   6. jan 2014 Hvis det er min holdning så har jeg så absolut lov til at ytre mig! Jeg skiver min holdning og det kan hun ikke ændre på om hun var på hg eller ej!

• #39   6. jan 2014 Hvis det er min holdning så har jeg så absolut lov til at ytre mig! Jeg skiver min holdning og hvad jeg tænker og hvad jeg havde gjort.. Det er min holdning og den har jeg lov at have, uanset om du er enig i den eller ej.. smiley

• #41   6. jan 2014 Men uanset om det er din mening, Michelle, giver det dig ingen ret til at skrive ''møgko''.

• #42   6. jan 2014 Julie hvis du læser det jeg har skrevet så har jeg ikke skrevet at hendes mor er en møgko, men at det var den "besked" jeg ville give min egen mor hvis hun opførte sig så dårligt ( og nok ville jeg ikke tiltale hende sådan men min tanke ville nok være sådan på baggrund af hvor såret jeg ville føle mig = at jeg ville være rigtig rigtig ked af det!).. Og så kan du mene den er respektløs og det er helt okay, men jeg har som tidligere skrevet absolut lov til at skrive hvordan jeg ville forholde mig til det...

• #43   6. jan 2014 Som nogle af de andre også siger så kan hun ikke være det bekendt, hvis hesten er samme sted (i nærheden) så kan jeg ikke selv se problemet smiley

• #44   6. jan 2014 Det er min fejl, det indrømmer jeg gerne. Det er bare svært at læsen år du ikke laver '' ved start og slut af sætningen. Jeg læste det som om at din besked sluttede lige før ''møgko''. smiley

• #45   6. jan 2014 Jeg skal forsøge at være mere tydelig næste gang smiley

• #46   6. jan 2014 Det bliver lettere for os alle smiley Du må have en god aften!

• #47   6. jan 2014 Filine: Hendes mor bor (så vidt jeg husker) i jylland, og TS bor på sjælland. smiley

Kommentér på:
Kan hun tillade sig det?

Annonce