Snyt med gaven til min datter Snyt med gaven til min datter
Jeg er faktisk rigtig ked af at man stadig ikke kan stole på folk her inde, har byttet mine termobukser med et par ridebukser og hun har sandelig også modtaget mine ,men det er galt den anden vej for posten kan ikke finde mig og jeg har ellers handlet 3- 4 uger før Jul for at sikre mig at gaven nåede frem ,men hun trækker det ud med at det er hendes søster der skulle sende og vil da lige spørge om hun nu også havde gjort det og sener fik posten skylden og nu er hun så blevet sur fordi jeg spurgte hende om hvad jeg skulle sige til min datter i aften når der nu manglet en gave , men som jeg så skrev hun kunne sætte pengene ind på min konto med sent kontonr.og så kunne jeg give hende dem i aften og så kan hun jo gå ned og købe noget..
Hun Skriver på sms
Prøv at høre her.. Pakken er sendt som jeg også har skrevet til dig, jeg er sød at jeg vil gå videre med det, men hvis det skal være på den måde her syntes jeg virkelig ikke jeg har lyst,da pakken er sendt, og det var det jeg skulle sørge for.. osv
Hun tilbyder at jeg kan vælge noget andet fra hendes mange annoncer , (Dejligt )
Så jeg spørg om min datter kan gå ind under hendes annoncer og vælge en anden gave som hun nu så venlig havde skrevet.
Det kunne vi sagtens havde fundet ud af men ,men det gider jeg ikke at have ansvaret for noget jeg ikke har ,Den er jo sendt osv.
Så jeg vil kæmpe for at hun bliver slettet her på HG hvis jeg ikke får mine penge ellers lover jeg jer at jeg vil oplyse hvem hun er og hver gang der er nogen der skriver på hendes annonce skriver jeg privat at hun ikke er ærlig
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 273 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.164
Blogger
Følger: 65 Følgere: 72 Heste: 10 Emner: 147 Svar: 765
sep 2009
Følger: 42 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.791
Det sker jo rent faktisk at posten bliver væk (længe leve Post Danmark -.-).
Selvfølgelig er det da super træls, men det sker jo.
Har hun ikke en kvittering på at det er sendt? Jeg sørger altid for at få en kvittering når jeg sender noget, i tilfælde af at det skulle blive væk.
Håber i får det løst.
jan 2010
Følger: 74 Følgere: 73 Heste: 6 Emner: 137 Svar: 744
nov 2003
Følger: 70 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 54 Svar: 1.228
Så må hun betale dig for bukserne. Og jeg ville direkte skrive til hende, at såfremt du ikke modtager pakken senest den og den dato, så forventer du selvfølgelig dine penge retur, og såfremt du ikke får det, så må du se dig nødsaget til at anmelde hende til politiet.
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.629
sep 2012
Følger: 93 Følgere: 79 Heste: 8 Emner: 141 Svar: 907
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 79 Heste: 7 Emner: 171 Svar: 1.335
okt 2004
Men selv hvis det er nødvendigt at betale, så havde jeg nok gjort det, bare for en sikkerhedsskyld.
jun 2008
feb 2004
Følger: 190 Følgere: 194 Heste: 14 Emner: 314 Svar: 2.554
Det passer ikke, for når du køber noget - hvilket at sende også er at købe forsendelsen, så har man ALTID ret til sin kvittering på, at man HAR betalt.
Så din mor må have haft misforstået noget.
Man kan ikke tage penge for et bevis på, at du lige har betalt
nov 2006
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 9 Emner: 78 Svar: 1.926
Øvs for din datter! Håber pakken dukker op
aug 2011
Følger: 492 Følgere: 194 Heste: 3 Emner: 216 Svar: 987
jun 2008
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.843
Det er billigere, men du får ik et travl and trace nr
Send som pakke, så får du et nr så pakken ja spores, og post Danmark sørger for at dække pakkens værdi hvis den blir væk
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 20 Emner: 7 Svar: 137
Men hvad angår denne pakke, så tror jeg du er blevet snydt..
sep 2007
Følger: 36 Følgere: 32 Heste: 10 Emner: 7 Svar: 58
Jeg har heller ikke hørt fra hende siden ,men inden jeg politianmelder hende får hun jo chancen for at indbetale på min konto ,så pengene skal være at se næste Fredag.
Ser at Dorthe J skriver at man på G&G kan få et tracking nr. rigtig god ide ,men det kræver jo at man sender pakken så det er til sikkerhed for en selv at man kan bevise at det er sendt..
Men hvordan gør i andre når i handler med byttevarer ?
For hvis jeg sælger sender jeg ikke før pengene er gået ind og det gør også nogen gange at folk ikke vil handle men ..
Jeg tror personlig jeg kun vil handle med folk med et tlfnr. man kan slå op på De gule sider, frem for taletidskort da man ikke kan se adr .
Miv . Der er gået 3 uger...og mit var også sendt som B post.
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 20 Emner: 7 Svar: 137
Jeg er så også blevet så moderne at jeg har fået smartphone, og en venlig sjæl gjorde mig opmærksom på mobilepay. Man sender penge via sms. Det er også bare nemt, og man kan hvis jeg ikke husker forkert kan man trække pengene tilbage, hvis man ikke modtager sine varer.
Tidsintervallet for at sende penge, er det samme som en sms.
Det er lidt smart og man sikrer måske købere og sælgere lidt bedre ved at bruge det...
Jeg vil helt sikker bruge G&G og mobilpay mere og mere...
okt 2004
Jeg får altid kvittering, hvis jeg ikke får track & trace. Vi udveksler navn, tlf. nr og fuld adresse, og jeg handler kun med nogen, hvor jeg kan se at adresse, navn og nr. passer sammen. Allerhelst mødes jeg med personen, men det er ikke altid muligt. Jeg er heldigvis aldrig blevet snydt. :o)
okt 2004
Hvis det ikke fremgår tydeligt nok af mit indlæg, så får jeg altid kvittering, hvis jeg ikke sender med track & trace, og ellers mødes jeg med personen. Det står også her:
"Jeg får altid kvittering, hvis jeg ikke får track & trace. Vi udveksler navn, tlf. nr og fuld adresse, og jeg handler kun med nogen, hvor jeg kan se at adresse, navn og nr. passer sammen. Allerhelst mødes jeg med personen, men det er ikke altid muligt. Jeg er heldigvis aldrig blevet snydt."
Jeg svarer på hvornår man sender, ved køb/salg, fordi TS selv bringer det på banen også.
sep 2007
jul 2004
Følger: 4 Følgere: 99 Heste: 5 Emner: 168 Svar: 957
Jeg synes dog jeg har haft rigtig mange gode byttehandler herinde:-) jeg har byttet langt over 100 gange herinde, og er kun blevet skuffet et par enkelte gange. En enkelt gang modtog jeg ikke varen, men hun sendte det, da administratorerne herinde skrev til hende. Et par gange har jeg handlet med en der sendte ødelagt udstyr uden at nævne fejlene i annoncen.
Men alt i alt synes jeg det er skønt at bytte herinde, hvis man er lidt vågen:-)
sep 2007
Så har endnu en gang sendt en sms og spurgt, om hendes søster nu har sendt den pakke ,så mangler nu svar .. Så så flink som jeg nu er så får hun til på Tirsdag ellers bliver hendes navn offentlig gjort og hun bliver meldt til politiet.
sep 2007
Og i øvrigt har jeg jo alt over sms og HG så hun kan ikke komme uden om det ..
nov 2003
sep 2007
Jeg oplyser gerne hendes navn ved PB og jeg har også modtaget PB med andre der ikke har modtaget fra hende ,så jeg er ved at udtænke mig en måde man kan oprette et sted hvor man kan se om de er reele at handle med ...
okt 2004
Lad hende være, og vær glad for at du ikke er blevet snydt. Du har ingen beviser på at hun har snydt, så lad være med at rode mere rundt i det.
dec 2010
Følger: 125 Følgere: 116 Heste: 6 Emner: 20 Svar: 583
Selvom man har rent mel i posen, så kan din lidt agressive tilgang til nethandel godt virke rimelig voldsom..
Men dejligt at du endelig har modtaget din pakke!
sep 2007
Og i øvrigt så har jeg stadig kontakt med en der heller ikke har modtaget og hvis der er flere der ikke har modtaget noget de har handlet med må i gerne sende en PB om det er den samme person som jeg handlet med.
Jeg skriver gerne til alle der henvender sig til hendes annoncer ca 55 stk om min oplevelse og så er det jo op til dem selv og vurderer om hun er uskyldig som Line og CTS mener eller som jeg mener at hun ikke er.
Men en ting er sikkert jeg ville sætte pris på at få den samme ( PB) oplysning om folk er gode at handle med ..
sep 2007
Så nu kan sagen snart afsluttes
dec 2009
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 472
Når det er sagt så er jeg måske lidt hård i filten og synes at man skal sørge for at aftale at aftale at det skal sendes som forsikret pakke og at man vil have kvittering på det. Hvis man ikke vælger dette, så mener jeg faktisk at ansvaret overgår til køber når sælger har afsendt!
Derudover vil jeg som tidligere ansat hos postdanmark fortælle at der yderst sjældent bliver mistet en pakke.. Men dog sker det at de bliver væk i en periode (beklager postdanmark!) Ligesom brevene nogle gange ligger under de maskiner der sortere dem.. og der kan de ligge LÆNGE!!!
dec 2009
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 472
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 543
Ikke alle kigger på afsender/modtager idet man får stukket en pakke i hånden - jeg gør ihvertfald sjældent.
Og jeg har oplevet både at modtage andres post i min postkasse og at min pakke blev afleveret i den modsatte ende af mit boligområde. Her gik vi i lang tid og troede den var gået tabt, fordi modtageren af min pakke ikke var den hurtigste til at komme over med den.
Det er ikke mere end en uge siden at vi fik forkert post, så at noget bliver væk eller afleveret forkert er absolut ikke sjældent.
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 543
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.486
okt 2004
Du har ingen beviser på at hun ville snyde dig, eftersom du HAR fået din pakke. Du ved ikke, om det passer det hun skriver, det er udelukkende noget du gætter dig til. Hvis du vil blive ved med at køre i det og genere hende yderligere, er der selvfølgelig intet vi kan gøre ved det - du skal bare huske på, at du nærmer dig injurier, og det er altså ulovligt og strafbart for dig. Jeg tror ærligtalt ikke det er værd at gøre mere ved sagen, for det kan virkelig give bagslag for dig.
sep 2007
Og i øvrigt har jeg ikke oplyst hendes navn offentligt ,jeg har skrevet at man kan få hendes navn på PB og så er det jo op til en selv om man vil handle med hende og vurder om man vil hente tingene ved hende privat for at være sikker på at man får det man ønsker.
Så denne her køre ikke længere end den burde ,det er konsekvenserne af ens handling...
nov 2006
Ærgerligt mennesker kan være sådan her...
nov 2003
okt 2004
Konsekvenserne af hvilke handlinger? Hun har jo ikke gjort noget forkert, så hvorfor skal hun straffes for det? Er det de handlinger hun måske har haft i tankerne, hun skal straffes for, eller hvad er det?
Du har ingen grund til at beskylde hende for noget, hun tydeligvis ikke har gjort. Det er meget muligt, at du synes det er trist at jeg ser sådan på det - men jeg synes det er endnu mere trist, at du vil genere en, der ikke har gjort dig noget.
Selvom du ikke oplyser navn, så er det stadig på grænsen af injurier, når du beskylder en for noget, hun ikke har gjort. Du kan blive straffet for det, men hun kan ikke blive straffet for det du beskylder hende for at gøre. Jeg tror virkelig ikke det er værd for dig at gå videre med det - for der er altså intet at gå videre med. Du har ingen beviser på at hun har snydt dig, så lad den ligge.
Hvordan ville du have det, hvis du var i hendes sted? Hvis der rent faktisk var gået noget galt med pakken, og du så endelig fik den sendt, men alligevel blev beskyldt for at snyde, og modparten bliver ved med at genere dig? Jeg tror ærligtalt at jeg også ville blive lidt ubehagelig, hvis jeg var i hendes sted og blev beskyldt for at snyde på den måde.
sep 2007
okt 2004
nov 2006
Hvis jeg vidste med mig selv at jeg ikke havde gjort noget forkert - så ville jeg lade personen skrive lige hvad de vil - så snart der så ville være noget strafbart - måtte politiet tage sig af det
sep 2007
Nu er dét jo lige sådan at der er nogen bevist der sælger ting til små beløb og ved at de ikke bliver meldt for alt afhængig af hvilken politimand du anmelder til er der nogle der ikke vil bruge resurser på det, dét er trist da personen så får frit løb og hvis vi ikke holder sammen og bare trækker på skulderen og feks siger nu har jeg jo modtaget og så kan jeg jo være glad og min mund er lukket og personen kan fortsætte og næste tænker dét er surt og gør ikke mere ved det og hun får så ikke sine ting og siger hellere ikke noget til nogen og på den måde forsætter det.
Jeg vil bare ikke lige finde mig i det og vil for eftertiden henvise til dette indlæg med den næste jeg handler med, så ved de Hvordan jeg reager hvis jeg ikke modtager min pakke inden for rimelig tid. Så er valget jo deres om de vil handle med mig.
Så betragt hele indlægget for os som ikke vil finde os i at blive snydt og vil holde sammen for at stoppe dem der snyder os for mindre beløb end politiet vil tage sig af. ?
okt 2004
Hun har ikke snydt dig. Du kan og må ikke gøre mere ved det, når du har fået din pakke. Det er ulovligt for dig at genere hende yderligere og anklage hende for at snyde, når hun ikke har snydt dig. Hvad hendes intentioner var ved vi intet som helst om, men hun kan ikke anklages på baggrund af evt. intentioner.
Hvad hun har gjort mod andre eller har i tankerne at gøre, ved vi heller ikke noget om. Og du kan heller ikke gøre noget ved det. Hvis du begynder at skrive til folk der vil handle med hende, at hun har snydt dig osv. så kan du blive dømt for injurier, og det er altså halvalvorligt. Hvis hun har snydt andre, så må de gøre noget ved det, men du kan og må ikke gøre mere ved det. Du må ikke generere hende på baggrund af noget hun faktisk ikke har gjort.
Det er fint at du gerne vil stoppe folk der snyder, men det her er altså ikke måden at gøre det på.
sep 2007
ang. At modtage en pakke er det ikke rimeligt at hun får sin 3 dage efter og jeg næste 1.1/4 måned efter .Og slet ikke når man siger at man poster den mandag.
Der burde ikke gå mere end en uge som Max hvis der ikke er helligdag.
Sjovt nok som sagen har taget en drejning efter jeg modtog pakken, uha hvor var jeg offeret og nu er jeg så blevet den skyldige.
Og ang Non så modtog du jo tingene dog ikke i den stand du ønskede , så der burde tingene været returneret fra begge sider .
Jeg er som ganske rar at handle med og man får det man har købt og i den stand der står og man kan få lige så mange billeder man ønsker inden køb, Så jeg forventer som bare det samme af jer jeg handler med og at aftalen om at tingen bliver afsendt den dag man siger ellers at man sender en SMS om at man har være forhindret og en ny dag aftales.
Så nu gider jeg ikke bruge mere tid på jer jeg har kommunikeret med flere gange for vi har vær sit synspunkt og for min skyld skal i have lov til det.
okt 2004
Det er ligegyldigt hvor lang tid der burde gå eller hvad der er rimeligt. Pointen er, at hun faktisk ikke har gjort noget forkert, eftersom du har modtaget din pakke. Måske har hun forsøgt at snyde dig, måske gik der faktisk noget galt under afsendingen. Du ved det ikke, du gætter dig frem. Og dét er bestemt ikke rimeligt.
Ja, selvfølgelig har det ændret sig, nu hvor du bliver ved med at genere hende, uden grund. Du vil anklage hende for noget hun ikke har gjort, så nej, du er sgu ikke offer mere. Nu er du angriberen, det er DIG der vil gøre noget ulovligt nu. Baseret på noget du TROR. Det er sgu ikke fair. Havde du virkelig regnet med at folk ville bakke op om at du chikanerer en uskyldig pige? Ej.
Men gør du bare det, du skal bare være klar over hvilke konsekvenser dine handlinger kan få. Du kan blive straffet for injurier, hvis det her fortsætter og pigen anmelder dig. Det er altså lidt mere alvorligt end en for sent afsendt pakke. Jeg tror virkelig ikke det er værd for dig at fortsætte din uretmæssige chikanering af en tilsyneladende uskyldig pige. Jeg håber hun er mere forstående end du er, så er du måske heldig at hun ikke vil gå videre med det.
nov 2003
Var jeg vedkommende der havde sendt, så havde jeg da heller ikke meldt mig på banen, ville da ikke lægge navn til en udhængning fyldt med ting der reelt ikke er sande. Og var jeg vedkommende og mistede købere på bekostning af TS her (som jo siger hun vil skrive til købere) ja så ville jeg straks melde TS for injurier.
Sorry TS, men som jeg ser og læser udviklingen af denne tråd, så vil jeg sige nej du er bestemt ikke behagelig at handle med, ville nødigt handle med dig. Og ja denne opførsel gør faktisk at jeg bliver tilbøjelig til at sige du ikke er et hak bedre en dem der snyder. Dem der snyder ødelægger handlerne for køber, og du, ja du ødelægger handler for sælger.
Snyt med gaven til min datter