{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.314 visninger | Oprettet:

Den "rigtige" følelse! {{forumTopicSubject}}

Hej kære venner.
Jeg sidder her med total kriller i maven! Jeg har fundet en rigtig lækker 5 års sent tilredet vallak som jeg skal ud og prøve i morgen (og de vil så bytte med min hest hvis den går igennem handelsundersøgelse osv)
Og det hele lyder bare helt perfekt, jeg har plads til ham hjemme, jeg har en hjælpende og erfaren veninde med, og som også skal hjælpe mig med at hans videre ridning, HVIS det bliver ham.
Men nu er det jo sådan, jeg har haft hest i 2½ år, og kan faktisk ikke huske hvordan følelsen er, når hesten er perfekt, altså at det skal være lige præcis den her!
Hvad skal jeg holde øje med, hvordan ved jeg at ham her han er noget for mig?

jeg skal kun ride ham i longe, måske løs, men han har ikke været redet længe, så det foregår nok i longe.

Han har sprunget 7 cm over sin egen højde i løsspring.

Hvordan ved man at hesten er dén, man vil have?

Og puuuh, en køretur på mange timer fra 30 min nord fra den dansk/tyske grænse helt op til Aalborg!
Krak siger 279,3 km smiley

Og så kan jeg også se, HVIS det er, hvor min prinsesse skal hen, (sælges pga. manglende kemi)

Lige et lille billede af hende.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den "rigtige" følelse!
  • #1   19. dec 2013 Wow det blev et forvirrende glædesindlæg..
    Altså min spørgsmål er, hvordan ved man, at hesten man prøver er den rigtige, får jeg kan ikke huske følelsen. smiley

• #2   19. dec 2013 Som en af mine venner har sagt:
    Hvis du har gået i et par ubehagelige sko hele dagen og kommer hjem og kan hope i et par hjemmesko, den følelse, så en sutsko hest, og en som man ligesom kan sige det føles rigtig i maven, og den vil jeg selv kunne håndtere uanset hvad smiley

• #4   19. dec 2013 Mon ikke følelsen kommer når jeg ser ham og sidder på ham. smiley

• #5   19. dec 2013 Første gang jeg så bøf, var følelsen af at finde en gl ven der med det samme smiley
    Ingen tvivl overhovedet smiley

God tur smiley

• #6   19. dec 2013 Tusind tak, er spændt! smiley

• #8   19. dec 2013 det ved man bare , det kan ikke forklares smiley jeg købte hest i foråret og havde prøvet omkring 30 heste hvor jeg synes der var nogle fine imellem som jeg fungerede godt med , men havde bare ikke rigtig følelsen af at det var HESTEN , men da jeg havde siddet på min nuværende hest i 2 minutter var jeg sikker smiley

• #13   19. dec 2013 Svært at beskrive følelsen, men når den rigtige er der, så er du ikke i tvivl smiley
    Jeg havde en lang tjekliste over de ting, som hesten skulle osv. Den hest jeg endte med, kunne jeg ikke tjekke én ting af på xD Haha. Nogen gange vil skæbnen bare noget andet smiley

• #16   19. dec 2013 Hvor er det nogle dejlige beskeder, tak for svar alle sammen!

Isheste - hvor er det en smuk historie! Haha, jeg kan se mig selv i den. Jeg ledte for 2½ år siden efter min første hest, og havde store krav!
    * Skulle være pinto
    * Skulle være 165+
    * Skulle være vallak

Og hvad endte jeg op med?
    En rød hoppe, uden aftegn og kun 155 cm.. Desværre vil jeg vildt gerne springe, og vi passer bare ikke sammen mere, og vi er blevet enige om her, at vi begge fortjener at komme videre, så nu søger jeg et godt hjem til hende, og nu dukkede ham her op og de vil rigtig gerne bytte hvis det hele går som det skal, og det er bare en tryghed for mig at jeg kan komme op og se hvor MIN tøs kan komme til at være. :')

Og GUD nogle nuttede føller smiley Ismule føl er bare de sødeste! smiley

• #18   19. dec 2013 Du ved det bare når du sidder på hesten smiley jeg spurgte om det samme, kunne ikke forstå at folk sagde: ''du er ikke i tvivl når du har fundet hesten'' smiley

• #19   19. dec 2013 Tjaeh, jeg synes nu, det er vigtigt ikke at fortabe sig i dens smukke, brune øjne. Jeg har dælme prøvet mange heste, og de er jo alle sammen dejlige og søde og bløde, men man bliver nød til at være lidt mere nøgtern.
    - Kan hesten, det jeg vil?
    - Er den rask?
    - Har den den rigtige størrelse/form/gangarter?
    - Kan jeg håndtere dens træning?

Du kan jo selv se, hvordan du afveg fra dine krav og nu er endt op med den forkerte.
    Men selvfølgelig skal man også have den der umiddelbare "her hører jeg hjemme"-følelse, når man rider rundt på den.

Farve er lidt et fjollet krav smiley

• #21   19. dec 2013 Du kan mærke det med det samme. Det kunne jeg! smiley

Og så blev det den 2½ årige ismule, Blika - som jeg selv skal tilride. Det bliver spændende! smiley

Kemien var der med det samme hos os. Det skulle bare være hende! smiley

profilbillede
  • #22   19. dec 2013 Det var da jeg var 14, og udseende var vigtigt, nu spiller det ingen rolle overhovedet.

- Hesten kan egentlig ikke det jeg vil, men synes det er positivt for mig at få noget mere rå i hænderne igen, som jeg selv kan forme, og jeg har altid en person med til at hjælpe, så han ikke bliver "ødelagt" hvis jeg laver fejl.
    - Han er ren i røntgen i november 2013.
    - Han har 9,5 i trav, og 9 i helhed, måler pt. 158 cm men vokser lidt endnu.
    - Jeg har hjælp, og har tidligere haft en pony på det niveau så tror jeg det bliver et problem igen.

Glæder mig til at se ham i levende live. smiley

• #24   19. dec 2013 Da jeg så min nuværende hypdreng for første gang hos nogle venner af familien, var det ligesom at få en hammer i hovedet, og var nær begyndt at græde.
    Han mindede mig ufatteligt meget om mit afdøde føl Brégo - mit hjertebarn.

Fra det tidspunkt af kunne jeg ikke tænke på andet end at jeg ønskede ham i mit liv, og han gik længe under kaldenavnet "Brégohesten".

Da han pludselig blev sat tilsalg, var jeg så nødt til at træffe en utrolig hård beslutning og sælge min dejlige hoppe (som jeg håbede at kunne købe tilbage engang).

Han er nu min, og jeg har efterfølgende gjort de opdagelser, at han faktisk er i familie med Brégo, er født samme årstal og måneden efter Brégo smiley

• #25   19. dec 2013 Ej hvor sjovt Sipo! Jeg håber det bedste i morgen når jeg skal op og se ham. smiley

• #27   19. dec 2013 Det vil jeg gøre! smiley

• #28   19. dec 2013 Det sluttede hurtigt..

Hesten er solgt til et højt og ukendt bud, og jeg nåede ikke engang at se ham... Desværre

• #29   19. dec 2013 Øv, det var trist for dig smiley godt der findes mange flere fantastiske heste derude

• #30   19. dec 2013 Ja, men desværre også mange kræsne og kravhøje ryttere.. Og det er så svært at få solgt en lille men god hest nu til dages. smiley

• #33   19. dec 2013 Tja...
    Jeg har en lidt underlig historie med min. I 2010, var jeg på sådan noget ridelejr, og så fik jeg Nikita, til at skulle ride uden sadel på. Jeg var virkelig skræmt, fordi hun så ud til at være meget vild og ustyrlig. Så jeg var ret bange. Men i det jeg sad på hendes ryg, var jeg helt væk. Aldrig havde jeg følt mig så tryg og glad. Og siden da har jeg været væk i hende. Nu har jeg redet hende fast i 1,5 år, og fået en masse gode oplevelser med hende. Og jeg ser frem til mange flere. Hver gang jeg ser på hende, kan jeg ikke lade vær med at smile. Hun gør mig så glad og lykkelig. I de 3 år og 2 måneder jeg har kendt hende, har jeg altid kunne smile ved at tænke på hende. smiley

• #34   19. dec 2013 Hvor lyder det dejligt Mia. smiley

Kommentér på:
Den "rigtige" følelse!

Annonce