{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.596 visninger | Oprettet:

Jeg er RASENDE! :-( (trailkerkørsel) {{forumTopicSubject}}

Gud hvor er jeg bare indebrændt, sur, ked af det, rasende!

Idag skulle jeg til prøvetime (undervisning) i løgstør med min 3 års.
På vejen derover kommer jeg til en rundkørsel, hvor jeg selvfølgelig kører langsomt igennem da jeg har trailer på, men jeg når kun lige at få ½ af bilen igennem, da en anden bil kommer brasende igennem og dytter af mig, (han syntes nok jeg kører for langsomt) men ikke nok med at det er skide træls at han dytter når hesten er med - men da jeg så drejer af, skal han åbenbart samme vej, og han overhaler mig så OG BREMSER!! Så jeg er nødt til at klodse bremserne fuldstændig så traileren kommer i voldsomt slinger. !
Jeg er så forarvet og rasende, over at man kan handle SÅ ånsvagt!
Hesten stod forståeligt nok uroligt det meste af vejen derfra, og var ikke nem at læsse igen da vi skulle hjem, (hun plejer at vade lige op uden problemer)
Men! Da vi så chokeret ringet til politiet (vi tog nummerpladen) siger de bare at de ikke kan (gider) gøre noget ved det, da det er påstand mod påstand - og han kører MEGET på at det jo kan være jeg kørte for langsomt eller sent ind i rundkørslen? Det giver ham måske ret til at lade sådan et nummer?
fffffffff.!
Skal sådan en mand virkelig bare have lov at køre rundt og være til fare for andre, hvad hvis traileren var væltet? smiley

Undskyld mit brokindlæg, men er simpelthen så chokeret!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er RASENDE! :-( (trailkerkørsel)
  • #1   14. dec 2013 Det er da helt bestemt træls, men selvfølgelig kan politiet ikke gøre noget - det handler ikke om at de ikke vil. Prøv at tænke på din egen retssikkerhed hvis politiet stolede blindt på andres fortællinger

• #2   14. dec 2013 Kan godt forstå din reaktion!!
    Jeg var ude for at da jeg var ude at ride i mandags var der en som dyttede af mig og min hest samtidig med den allerede var oppe at kører .. Syntes simpelthen folk kan være så uforskammede specielt fordi at det kan virkelig bliver farligt!!

• #3   14. dec 2013 Line M
    Nej men syntes bestemt de kunne ringe til manden og sige de havde fået en klage over ham.

• #4   14. dec 2013 folk har bare ingen raspekt..

• #5   14. dec 2013 Det danske politi har for travlt med at drikke kaffe. Forvent aldrig hjælp fra noget offentligt i DK smiley

• #6   14. dec 2013 Nogle mennesker altså -.- det utroligt. Kan godt forstå du er vred! Der er bare nogle folk som desværre bare ikke burde have liv til at begå sig i trafikken.

• #7   14. dec 2013 Syntes bare det er så ærgerligt at det går udover hesten!

• #8   14. dec 2013 Hængemulen - oh ja det har jeg os prøvet mange gange efterhånden, jeg stod et sted hvor man skulle over en motorvejsbro for at komme ind i skoven. Super fedt når nogle idioter så synes de lige skal dytte, så hesten blir bange -.-

• #9   14. dec 2013 Der er mange mennesker på vejene som burde få frataget kortet. Jeg kørte 70 hvor man må køre 80 forleden aften, fordi det var mørkt og det styrtede ned, så jeg mente jeg kørte hensigtsmæssigt og efter forholdende. Det mente personen bag mig ikke, næh han ville hellere sætte det lange lys på og blænde mig i de 15 minutter han kørte bag mig. Dette også selvom jeg gav plads til at han kunne overhale.

Og på motorvejen er der også mange der mener at man sagtens kan køre 150 hvor max hastigheden er 110 km/t.

Så folk overhaler gladeligt indenom. Tsk tsk.. Nogle mennesker har så travlt med at nå hjem 5 minutter hurtigere, at de glemmer at de sætter folks liv og lemmer i fare smiley

• #10   14. dec 2013 Forfærdelig oplevelse smiley Nogle mennesker har bare ingen respekt for dyr... Den opbremsning han laver lige foran dig sætter jo både dig, hesten og ikke mindst ham selv i fare!

Men alle de beskyldninger om at politiet har travlt med at drikke kaffe som alle i det offentlige? De har travlt med at dokumentere deres tid væk, som alle andre offentlige instanser, så sigt lid højere med de klager! Politiet har vitterligt ikke mulighed for at gøre noget ved denne mand

• #11   14. dec 2013 Puha en oplevelse...

Apropos elendig kørsel, jeg skulle til Svendborg i går og var så heldig min mor gad køre. Det var mega tåget så da vi havde det lange lys på blev det rigtig ulækkert at køre. Der var så en foran os på et tidspunkt, som kører midt på vejen, og den slingrer. Nok var det ulækkert at køre fordi det var tåget, men man skal ikke køre midt på vejen. Ikke nok med det, så kom der på et tidspunkt 2 modkørende biler, og bilen foran os når kun lige at dreje til siden for ikke at støde ind i dem. Ej men altså..

• #12   14. dec 2013 hvis du har kørt langsom gennem run dkørslen, kommer traileren dælme da ikke i slinger af en hård opbremsning -men self er opførslen ikke i orden alligevel.

Jeg undrer mig dog over hvad du forventer politiet skal gøre? De kan jo altså ikke uddele bøder for noget de kun har dit ord for er sket.

Surt når folk ikke tager hensyn i trafikken, især når man har hest med på slæb -men de fleste heste overlever nu nok en enkelt hård opbremsning, hvis blot der generelt køre pænt med dem.
    De sidste par år har jeg kørt temmeligt mange km med min holstener på slæb. Hna er særdeles kørevandt, går pænt ind og står pænt. Der er altid blevet kørt pænt med ham (har haft ham fra han var helt ung), men det er da hændt i ny og næ, at noget uforudset er sket, så han har fået en lidt hård medfart. Det er ikke særligt fedt når det sker, og det er da hændt at han har "brokket sig" lidt (stampet eller været urolig) men det er hurtigt glemt, så længe man ellers kører pænt, så trailerture ikke generelt bliver til ubehagelige oplevelser.

Så jeg ville nu tage det roligt, hesten skal nok komme sig over oplevelsen, og så håbe på ikke at rende på sådan en idiot igen -heldigvis laver langt de fleste billister jo ikke den slags, selv når de er dødtrætte af at køre bag en trailer

• #13   14. dec 2013 Sabina -de kan vel kun overhale indenom hvis du ligger i venstre spor (medmindre de da snupper nædsporet?) Så det handler vel om at holde til højre (som man skal, når man da ikke lige er igang med en overhaling). AT man kun må køre 110 og at nogen ikke overholder det, gør jo ikke en til politibetjent der skal ørge for andre bliver nede i fart.

DD -den synes jeg da faktisk er lidt grov.. Langt de fleste betjente er faktisk ganske fornuftige og flittige mennesker. Men der afsættes nu engang ikke ret mange ressourcer til dansk politi, så de kan ikke være alle steder altid... selv når der er tale om grovere overtrædelser af loven, kan de sommetider være nødt til at lade det vente, fordi de er nødt til at prioritere andre ting
    Og ige i dette tilfælde havde politiet jo absolut ikke kunne gøre noget alligevel, så det kan man da ikke klandre dem for

• #14   14. dec 2013 Michelle
    Det er jo først da jeg er igennem rundkørslen, og har ''accelereret'' ud af den, at han overhaler og laver det stunt der.
    Altså vi snakker om at han overhaler og klodser bremsen LIGE da han kommer foran mig, så jeg også gør det, jeg kan love dig for det giver noget slinger.
    Og hvad jeg forventer? Jeg forventer at de ringer sådan en mand op, og siger at de har fået en klage på ham, og så har de ham jo ''registreret'' til hvis han laver sådan noget lort en anden gang, så kan de jo se det ikke er første gang.

Det er så pisse farligt at gøre sådan noget, det er bare på ingen måde i orden

• #15   14. dec 2013 Og hvis jeg nu havde fået så stort et chok at jeg havde prøvet at undvige, så var traileren med garanti væltet...

• #16   14. dec 2013 Hvis politiet skulle registre alle fordi der er nogle der ringer ind og fortæller de har lavet noget uacceptabelt i trafikken kunne de jo ikke lave andet, og hvad er det du synes det skulle gavne? At når han bliver tager for noget skal han straffes for det også? Tænk over at den samme mand så kunne ringe ind og "melde" dig for at køre for langsomt og dermed være til fare for trafikken (er ikke det jeg mener, men kunne meget vel være hvad han tænkte) I det danske retssystem er du uskyldig til det modsatte er bevist og gudskelov er dit eller mit ord ikke nok til at få noget som helst til at ske, og sådan skulle det gerne fortsætte. Hvis politiet skulle føre regnskab over når folk som dig ringer, så ville ingen jo kunne være uskyldige...

• #17   14. dec 2013 men de kan jo altså ikke sådan sidde og ringe folk op og uddele advarsler fordi en medtrafikant er utilfreds med nogens kørsel... sådan fungerer det bare ikke. Politiet kan give advarsler, bøder osv på trafikforseelser de har set eller kan dokumentere... hverken mere eller mindre.
    Og heldigvis for det da -tænk hvis det var nok at en eller anden tosse ringede ind og sagde at de mente en billist havde kørt uforsvarligt og det så blev registreret -så er vi altså ude på et sidespor, det ville jo kunne bruges bare fordi man ikek kan lide en eller anden.

Jeg siger på ingen måde at det er i orden at lave den slags stunts som billisten her har lavet, overhovedetikke. Men politiet kan altså ikke handle på noget der ikke findes bevis for.

Var traileren væltet (eller du var kørt galt på den ene eller anden vis), så havde der jo været en undersøgelse af uheldet... og man ville snakke med vidner osv. Billisten ville få chancen til at ive sit besyv med, men kunne det ikke dokumenteres at detvar hans skyld, jamen så ville der stadig ikke ske mere

• #18   14. dec 2013 Michelle

Muligt den er grov, men det er absolut min holdning til det offentlige i Danmark, jeg har yderst sjældent oplevet noget brugbart der fra. Og ja jeg har enda politi i familien, og meningen om deres arbejde er det samme.

Min mening er og bliver fortsat at de bruger deres tid på forkerte handlinger.

Jeg kan med glæde give et voldsomt grovt eksempel. I vores hus (jeg var 11 her hvis det er relevant) kom jeg en dag som altid hjem med bussen efter skole. Jeg var alene hjemme, da forældrene var på arbejde. Jeg ser så en bil holde i indkørslen og vores 2 hoveddøre stod vidt åbne.
    Jegfik ALTID besked på hvis vi ventede besøg, og da jeg ikke fik besked på det den dag, skyndte jeg mig op i et klatre træ jeg havde ud mod vejen. Her ringede jeg allerførst til politiet som min mor havde sagt jeg skulle gøre hvis der skete noget.
    Jeg fortalte dem at der holdt en fremmed bil her (i mellemtiden havde jeg set 2 mænd gå ind og ud med vores ting) og fortalte hvad de 2 fremmede gjorde. Politiet sagde at de havde ikke tid til mit barne pjat og lagde på.

Her efter ringede jeg grædene til min mor som omgående ringede til politiet igen. Inden hun kom hjem var de 2 fremmede væk og jeg var løbet over til naboen.
    Min mor havde i telefonen også blot fået at vide de pt ikke havde tid da alle var ude og kontrolere fartkontroller.

Jeg kan love for vi fik mange pæne undskyldninger da de så kom ud til os og hele vores hus var tomt fra værdigenstande. Pga nogle FARTKONTROLLER har de misset 2 tyve og vi havde mistet alt havd vi ejede næsten.

Og DET er bare IKKE iorden. De SKAL simpelthen tage fingeren ud af røven når en 11 årig ringer grædene og en moder direkte bag efter.
    Det her var en af de grove tilfælde ja, men halleluja jeg kan komme med SÅ mange andre ting.

Jeg er og bliver aldrig fan af det offentlige, og det ændre sig ikke smiley

• #19   14. dec 2013 DD

Så prøv dog at modere dine beskyldninger til politiet når det er dem du er rasende på. Vi er nogle der knokler røven ud af bukserne for at passe dem der ikke kan passe sig selv. Og stadig, selv i dit tilfælde DD så mener jeg ikke det er politiet du skal være efter... Det er langt højere oppe der bestemmer hvad de skal og ikke skal bruge ressourcer på

• #20   14. dec 2013 DD -jeg kender skam osse den slags historier. Men det er jo ikek fordi politiet er dovne og ike gider kommer. UI langt de fleste tilfælde handler det om at de simpelthen ikke er folk nok til at dække det de skal dække. Det ER grotesk når der ikke er bemanding til at dække f.eks. et overfald e.l. men der ER bemanding til at stå og uddele fartbøder et eller andet sted hvor det ikke gør den mindste forskel at folk kører måske 10km/t for tærkt.

men det er ikke poltiet der har lavet den prioritering, det er politikere der har bestemt hvor mange penge de skal have og hvad de skal bruges til (herunder med kvoter for hvor mange trafik-sager de skal lave hevrt år osv)... og med den prioritering politikerne har valg, er det åbenbart vigtigere at få bødepenge i statskassen når en eller anden kører uden sele, end at dukke op når fru Jensen bliver overfaldet... trist, men ikke politiets skyld.

Der er da uden tvivl dårlige betjente -der findes vidst dårligt personale uanset hvilken profession vi kigger på.
    Men langt hen af vejen er det altså politikerne der har valgt en uhensigtsmæssig prioritering af pengene, og det kan politiet da dårligt klandres for. Jeg kender flere betjente der er mindst lige så fustrerede over dette som vi (borgerne) er.

Og lige i den sag det drejer sig om her, kan du da ikke klandre politiet for ikke at gøre noget -der er jo intet som helst de KAN gøre, når der ikke er en sag

• #21   14. dec 2013 Kan også være det er fordi jeg ligesom DD har så mange fantastiske oplevelser med politiet...

Blev engang væltet omkuld af en dørmand, (bevidst fordi han ville have mig væk fra døren) hvor jeg brækkede begge mine håndled..
    Vi meldte ham, men sigtelsen blev ''afvist'' fordi det ikke var i hans hensigt at brække mine håndled...

• #22   14. dec 2013 Jeg oplever desværre tit problemer med bilister, når jeg køre med trailer. Den sidste oplevelse, var på vej ind i en by (50 zone). Jeg skal kort efter til venstre kort efter, da jeg skal ind af en grussti. Bag mig ligger der en bil, som har lagt helt oppe bag traileren, og oven i købet brugt det lange lys et par gange. Mit lys på traileren samt blinklys osv. bliver tjekket hver gang inden jeg kører. Nå men jeg sætter farten ned til 50. Derefter sætter jeg blinklyset til og sætter farten yderligere ned, da jeg skal dreje til venstre. Her vælger bilen så bagved, at trække ud til en overhaling inde i byen. Da jeg begynder at dreje til venstre har bilen lige trukket ud. Han havde ikke set jeg blinkede. Her vælger bilisten så at hamre hornet i bund. Hvorefter det går op for ham, jeg er ved at dreje. Det høre bare ingen steder hjemme, at køre så råddent inde i en by. Heldigvis er min hest en gammel hund i faget, og han reagere ikke længere , på de mange fjolser der er tror man kan bremse med en 750 kg trailer+ 700 kg hest+ 1500 kg bil, lige med det samme.

Jeg har også oplevet folk der overhaler hen over spærreflader, i sving, op ad bakker, og på små landeveje.
    Jeg køre desværre hver uge, og hold op min hest har fået mange grime oplevelser.
    Det eneste tidspunkt folk køre pænt, er når de kan se min kæmpe springmusse inde i traileren. Altså når der er åben bagtil om sommeren.

• #23   14. dec 2013 Nikita
    - Det er heldigvis mit valg hvad jeg mener om det offentlige. Hvad læger og sygeplejerske angår har jeg samme mening. Dermed ikke sagt jeg har oplevet FÅ gange hvor det var godt, men det burde være omvendt.

Michelle
    - Så må mit arrigskab gå over til politikerne frem over. De er jo så heller ikke en dyt bedre.

• #24   14. dec 2013 DD -jeg forlanger skam ikke at du skal "mvendes" og være fan af alt offentligt. Men vreden skal jo rettes mod den/dem der rent faktisk har indflydelse på problemet... og det er (når vi ser bort fra de enkelte fjolder der med garant osse findes hos politiet) ikke hos den enkelte betjent.

• #25   14. dec 2013 Nu arbejder jeg jo ved politiet ... Og nej, de kan ikke gøre noget.. Du kan ikke bevise han var på stedet, og at der skete det der gjorde.. Det er altså påstand mod påstand. De kan jo ikke "standse" en handling der allerede er sket, for han vil til hver en tid benægte det..

Når det så er sagt, så skal man også selv være opmærksom. Jeg har nemlig før oplevet, at folk dytter, eller køre op på siden af en anden bil (også med trailer) for at fortælle noget. Fx. oplevede jeg det engang at den bil foran må gjorde det ved en trailer, fordi at hesten stod med halen UDOVER rampen...

Hvis ikke der er noget galt, så er det selvfølgelig fuldstændig hensynsløst kørsel..

• #26   14. dec 2013 DD det jeg ville frem til var præcis det samme som Michelle, at det er politikerne og ikke politiet, sygeplejerskerne eller som mig sosu-assistenterne, fordi vi på ingen måder selv er herre over hvordan vi prioriterer tingene

• #27   15. dec 2013 DD - som familiemedlem til et par betjente kan jeg informere dig om at du er helt galt på den.. De knokler som svin pga. manglende ressourcer. Jeg kan kun ryste på hoveet over uoplyste mennesker der seriøst tror at de sidder på deres flade og ikke laver noget; hvad er der blevet af at anerkende hårdt flid?

• #28   15. dec 2013
    Selvfølgelig duer det ikke at anmelde en for bevist at brække sit håndled, hvis det ikke var hans hensigt. Der er forskel på hvad ens intention er.

Og hvad skulle politiet gøre? Du har ikke hans navn, hans nummerplade. Du klager bare om det også kan politiet gøre hvad? Det vil ikke nytte noget som helst at skrive det ned, da de ikke vil kunne lave en sag eller bruge det til andre sager.

• #29   15. dec 2013 Nikita

Nej ang TIDEN er det nok politikerne jeg skal have fat i. Men ang behandlingen der tvivler jeg stærkt på det er dem jeg skal op til.

Og behandlingen har jeg ligeledes kun oplevet flest antal gange hvor msn tænker sit. MEN som jeg skrev også få gange hvor det utroligt nok var godt. Men det burde være omvendt og jeg VED jeg ikke er den eneste med de oplevelser.

Line M
    Tja der er vi så bare uenige smiley

• #30   15. dec 2013 Krikken
    Dørmanden skubber mig så hårdt omkuld at begge mine håndled brækker?? Hvordan kan du på nogen måde mene det er okay?

Og jo jeg tog mandens nummerplade, og heldigvis kan jeg på mit job slå ham op, og selv ringe til ham.

• #31   15. dec 2013 Hvad er det for en dårlig behandling du har fået der ikke handler om tiden, der er så dårlig at du hader alle offentlige så meget?

• #32   15. dec 2013 Nikita

Hvis det da bare var 'EN' dårlige behandling. Næ det er desværre utroligt mange jeg både selv har oplevet og været vidner til.
    Ikke noget jeg slynger ud på et offentligt forum, da der i alle tilfælde er kørt sag an mod dem eller stadig køre.

Men du er velkommen til at skrive en privat besked.

• #33   16. dec 2013 Tja, min erfaring er nu faktisk at de fleste af dem der mener politiet behandler dem dårligt, faktisk selv opfører sig ufatteligt dårligt (evt endda kriminelt) og så er uforstående når politiet skruer bissen på... kald debare fordomme, men det er det jeg normalt ser...

Katt -self er det ikke ok at brække nogens håndled... men for at køre en sag, skal de kunne dokumenteres at manden med vilje prøvede at skade dig. Det er meget muligt at det var lige nøjagtigt det han gjorde, men hvis ikke det kan dokumenteres, så er der faktisk ikke så meget at gøre.
    Det er da overvejende positivt at man faktisk kræver beviser før man dømmer folk. Men ja, det kan være ganske frustrerende når der så ikke ER beviser ok, selvom man ved man har ret...
    Det er i øvrigt ikke politiet der alene bestemmer om der skal rejses tiltale mod nogen -politiet skal undersøge sagen, finde beviser og hvad har vi... advokater skal tage sig af hvad der så stiles op med det politiet har fundet (eller ikke har kunnet finde i dit tilfælde åbenbart).

• #34   16. dec 2013 Michelle

Hvis den var til mig, så har jeg aldrig været indvolveret i noget med politiet ud over ved en voldtægt, pedofili (det var så selv mor der førte an der) og det tyverri. Og INGEN af gangene har de betjente jeg var så heldige at tale med, gide tage sig af det. For jeg var jo ikke den eneste der oplevede det, så lev nu med det. Yes, og det mener jeg absolut ikke ligger til politikerne at politiet skider på deres arbejde og smider sådan et udsagn ud.

Og ellers er det kun alt det jeg høre andre har oplevet, men det kan jeg jo egentlig ikke tillade mig tage stilling til. Læger og sygeplejerske derimod, puha så bliver vi aldrig færdig. MEN det gode er at der er lagt sag an hver eneste gang, heldigvis.

• #35   16. dec 2013 DD -du må bo det sted hvor alle dårlige betjente samles, for herovre tages den slags anmeldelser altså seriøst... der er sjældent tid til attage sig af ting som bortløbne hunde og hvad har vi -det er frustrerende, men trods alt ikke katastrofalt.
    Men anmeldelser om vold og andet i den dur, tages altså seriøst hver gang. Og det samme har da været tilfældet når folk jeg kender andre steder i landet har anmeldt den slags...

• #36   16. dec 2013 Michelle

Ja det er vidst ingen hemmelighed her hvor jeg bor at der ikke er hjælp at forvente.

Kommentér på:
Jeg er RASENDE! :-( (trailkerkørsel)

Annonce