"Undervisning" af 10 årig? {{forumTopicSubject}}
Jeg starter fra begyndelsen
Min pony står i en lille selvpasserstald i det boligkvarter jeg bor i. Han kom dertil i starten af sommerferien. Indimellem kom der en pige forbi og snakkede med hestene. En dag snakkede jeg lidt med hende. Jeg fandt sidenhen ud af at hun bor på samme vej som mig. Hun begyndte at kigge forbi mere og mere, og os i stalden inddragede lige så stille Cecilie (som hun hedder) i mere og mere. Hun er efterhånden blevet helt forelsket i alle hestene og alt der har med hestene at gøre. Og jeg siger da ikke nej til en hjælper til udmugning o.s.v. og hun elsker det hele! Hun må ikke gå til ridning for sine forældre p.g.a. pengene. Men hun må gerne rende rundt herovre sammen med hestene. Og hun gør det hele tiden! Hun er super sød og villig til at lære alt der er at lære. Jeg skal altid skrive til hende inden jeg går over i stalden fordi hun vil med (hun må kun gå derover når jeg er andre derovre). Jeg føler efterhånden at jeg skylder hende noget igen, for alt det staldarbejde hun har hjulpet mig med, så vi er gået i gang med indholdet i ryttermærkerne (pt. ryttermærke 1), dog med undtagelse af ridningen da ingen af de firbenede herovre egner sig til det pt. (bliver min egen sødere mod begyndere/mindre børn så bliver han måske en mulighed). Jeg lærer hende så meget jeg kan, og det at undervise hende er som sådan ikke et problem. Jeg har været "hjælpe" underviser før (fritidsjob på rideskole).
Her kommer spørgsmålene:
Jeg vil gerne organisere "undervisningen" lidt mere, så jeg tænkte på om havde nogle gode idéer til måder jeg kan gøre alting ekstra spændende på?
Jeg vil derudover gerne selv lave lidt ekstra "test"/"infohæfte" med info om typer sadler, gamacher, bid o.s.v. - nogle gode inspirerende idéer?
Jeg vil desuden gerne lave en lille teori "prøve" når vi er nået igennem et hæfte, så hvis i har nogle spørgsmål som i synes er særligt vigtigt at kunne svare på, vil i så ikke lige skrive dem?
Linket til det sted på DRF's hjemmeside hvor man kan teste sin viden i ryttermærkerne vil blive modtaget med glæde.
På forhånd mange tak for hjælpen, og for at gide at læse denne lange smøre
aug 2011
Følger: 20 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 104
http://www.rideforbund.dk/da/KlubogBredde/Ryttermaerker/For%20rytteren/Test%20dig%20selv.aspx
apr 2013
Følger: 62 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.567
apr 2013
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.846
Men det var også om jeg bare skulle lave en seddel med nogle billeder og så bede hende om at skrive type og hvordan man kender sådan en eller hvordan?
apr 2013
"Undervisning" af 10 årig?