ØV... Kram og gode råd søges {{forumTopicSubject}}
Tænk sig hvor blå øjet man har lov at være engang imellem. Købte en hest i August. Den kom hjem og var skadet, prøvede at få handlen til at gå tilbage men sælger satte sig helt vildt på bagbenene. Nu 5 måneder efter er der ikke mere at gøre for ham.. Jeg kan forsøde hans tid lidt, få sagt ordentligt farvel, hygge og lignende men derefter skal min lille skat aflives Det er så hårdt at skal tage den beslutning.
Hvordan forholder man sig til sådan noget? især når man så føler at sælger har snydt en og gjort alt i ond tro? Snakker man med en advokat, giver man op ( det er ikke en hest til 50.000 jo, og den har snart kostet mere i dyrlæge regninger end i indkøb) Hvad i alverden skal man gøre?
Og hvor meget mere skal man putte sin hest igennem når den har været behandlet af dyrlæge og kiropraktor og der konstant dukker nye skader op?
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.676
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.676
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 8
Ja han har konstante smerter, selv på smertestillende har den smerter. Står helt forkert med forbenende, har ondt i lænd, bækken, ribben, baghov ( hvor hans første skade nemlig en kodeledsforvridning befandt sig)skuldre, nakke osv.. Det kaldes vidst total skadet. Manden af min nægter at indse det og mener det er kiropraktoren der har gjort noget galt, men helt ærlig det kan ikk lade sig gøre.. Min stakkels hest Er bare så utrolig ked af det. Også på min Images vegne
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.946
Blev den handels undersøgt?
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.243
apr 2013
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.946
apr 2013
maj 2007
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 9 Heste: 12 Emner: 19 Svar: 819
Desværre betyder det nok at du ikke må aflive og dermed forløse din hest for sine smerter.
Men du bruger lige weekenden på at finde div. papirer som kontrakt, annoncen på hesten (den synes jeg personligt er god og ha), div. journaler og udtalelser fra dyrlæger/smede, div. regninger fra dyrlæger/smede, plus hvad du evt. måtte ha købt til hesten på baggrund af de skavanker den måtte ha fx specielt foder, udstyr osv.
Så ringer du fluks til en advokat på mandag, en med heste som speciale, de er nemme at finde via Google. Fortæl dem hele forløbet og så vil de sikkert hurtigt kunne sige om der er en sag eller ej. Og send for gud skyld ikke original papirer men kun kopier, tænk hvis Postmand Per tabte dem...
apr 2013
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 9 Heste: 12 Emner: 19 Svar: 819
apr 2013
maj 2007
apr 2013
maj 2007
Men hvis du skal være et godt menneske så dropper det hele og afliver hesten.
Hvis du vil vinde, så kører du sagen på trods af de smerter hesten har
Det er sgu en sur situation du står i.
Jåber virkelig at afliver hesten i morgen, så den får fred og alligevel vinder sagen - selvom det jo desværre ikke er muligt
apr 2013
maj 2007
Men kom gerne med opdateringer når du er kommet længere i sagen
Og held og lykke!!
feb 2013
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 47
Først vil jeg sige at vi er utroligt kede af at Images liv skulle ende på denne måde. Jeg sidder i bestyrelsen for rideskolen der solgte Image.
Jeg vil lige gøre opmærksom på at det bestemt ikke er i orden, at hænge folk eller foreninger ud på nettet, især ikke hvis man ikke kan holde sig til sandheden.....
Vi købte Image for et år siden, en sød letridelig hest som vi mente passede helt fint til vores behov på rideskolen....
Men problemerne startede hurtigt, image var ikke glad hos os. Han sparkede efter eleverne og var rigtig sur. Vi tilkaldte vores massør som intet fandt på Image. Ingen tegn på ømhed og sadlen blev også tjekket. Altså måtte vi erkende at Image ikke var til forskellige ryttere, så vi så ikke anden udvej end at sælge ham igen.
I salgstiden blev han redet af vores øvede ryttere, og det gik faktisk bedre. Men han var stadig ikke en hest vi kunne bruge optimalt.
Heldigvis kom sandra på banen som interesseret køber, hun var og ride ham to gange og en gang for at lære ham at gå op i traileren. Og hun var der også på dagen han skulle flyttes. Sandra og Image knyttede hurtigt et bånd, så vi var så glade for hun skulle overtage ham.
Vi spurgte sandra om hun ikke ville have image handelssundersøgt inden flytning, hvilket hun afslog..... Hun ville have ham tjekket 5 dage efter han var flyttet. Sandras eget valg.....
Nå men Image ankommer til Odense, sandra sender billeder og sms'er, hvor hun blandt andet skriver hun har redet på image, og det gik fint.
Fredag kommer hvor Image skal handelsundersøges af dyrlæge/kiropraktor og han går ikke igennem. Så går der tid med genoptræning osv og det hjælper ikke. Sandra ville have os til at tage Image tilbage, hvilket vi ikke ville (vi fik rådgivning af vores dyrlæge og advokat), Image fejlede jo intet da han han forlod vores gårdplads.
Vi blev så enige om i fællesskab med Sandra at vi ville have en udredning fra højgård i Odense, så vi kunne finde ud af hvad Image fejlede, og om der kunne gøres noget. Højgård fandt væske i venstre baghov. Ingen kunne sige om skaden var ny eller gammel. Men når Image ikke havde vist tegn på halthed hos os, besluttede vi at vi ikke kunne/ville drages til ansvar for Image..... Sandra ville så prøve at behandle skaden, og siden har vi ikke hørt mere.....
Beskyldninger om bedøvelse,svindel og lokken til det og andet er for langt ude!! Og kan slet ikke forstå hvordan hun kan finde på at beskylde os for den slags! Jeg synes faktisk jeg har haft en god og åben dialog med Sandra. Når jeg læser sms'er og mails forstår jeg slet ikke den fjendtlighed der pludselig kommer frem her.
Jeg forstår godt hendes frustration, men at gøre os til svindlere og bedragere er simpelthen for langt ude!!
R.I.P Image (aflivet den 6. Januar)!!
ØV... Kram og gode råd søges