{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

ØV... Kram og gode råd søges {{forumTopicSubject}}

Tænk sig hvor blå øjet man har lov at være engang imellem. Købte en hest i August. Den kom hjem og var skadet, prøvede at få handlen til at gå tilbage men sælger satte sig helt vildt på bagbenene. Nu 5 måneder efter er der ikke mere at gøre for ham.. Jeg kan forsøde hans tid lidt, få sagt ordentligt farvel, hygge og lignende men derefter skal min lille skat aflives smiley Det er så hårdt at skal tage den beslutning.
Hvordan forholder man sig til sådan noget? især når man så føler at sælger har snydt en og gjort alt i ond tro? Snakker man med en advokat, giver man op ( det er ikke en hest til 50.000 jo, og den har snart kostet mere i dyrlæge regninger end i indkøb) Hvad i alverden skal man gøre?
Og hvor meget mere skal man putte sin hest igennem når den har været behandlet af dyrlæge og kiropraktor og der konstant dukker nye skader op?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ØV... Kram og gode råd søges
  • #1   29. nov 2013 Jeg kan desværre ikke give dig noget råd, men et stort kram skal du have her fra, håbede det bedst for jer smiley

• #2   29. nov 2013 Hvor det skulle ikke være sådan en figur men et hjerte

• #4   29. nov 2013 Tak i søde.
    Ja han har konstante smerter, selv på smertestillende har den smerter. Står helt forkert med forbenende, har ondt i lænd, bækken, ribben, baghov ( hvor hans første skade nemlig en kodeledsforvridning befandt sig)skuldre, nakke osv.. Det kaldes vidst total skadet. Manden af min nægter at indse det og mener det er kiropraktoren der har gjort noget galt, men helt ærlig det kan ikk lade sig gøre.. Min stakkels hest smiley Er bare så utrolig ked af det. Også på min Images vegne smiley

• #5   29. nov 2013 Det er rigti træls og jeg føler med dig... smiley stort kram

Blev den handels undersøgt?

• #6   29. nov 2013 jeg har hørt at christina Young skulle kunne udrette mirakler du kunne jo gi hende et forsøg- må man høre hvad hesten fejler?

• #7   29. nov 2013 Aftalen lød på min dyrlæge skulle handelsundersøge den på fyn. den er købt i Nr. nebel. Det gjorde hun så da jeg kom hjem og der var den skadet. Så forsøgte vi at få den tilbage men de nægtede og lokkede mig til en stor undersøgelse på Højgaard, den viste hans baghov havde for meget væske og han tydeligvis havde ondt. Nå så gik det i orden men kunne så se han går og slæber sine bagben så har igen dyrlægen som er uddannet kiropraktor til at kigge på ham og hun kan konstatere at hans bækken er låst plus alt det andet beskrevet i tidligere besked. Hun løsner ham op i alle muskler og så skulle det gerne blive bedre, men næ nej så halter han først rigtig meget plus hans bækken igen har låst sig, hans korsled har sat sig og nårh ja så har det ikke ændret på hans riben overhovedet de smerter bare endnu mere. En direkte diagnose er svær, men han er i hvertfald fuldstændigt ødelagt. Nu vil Kiropraktor dyrlægen ikke gøre mere før der kommer en udvidet halthedsundersøgelse på som tæller både røntgen og scanning af både lænd, ryg skuldre, bækken hove osv. Det koster i omegnen af 10.000 kr plus transport . og hun mener stadig med hendes erfaring ( og hun er VANVITTIG dygtig og en af de førende indenfor heste kiropraktik i landet) at den aldrig kan bruges igen og han simpelthen er skadet alle steder, blandt andet med slidgigt i brystkassen

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #8   29. nov 2013 Er hesten købt ubeset og uden kontrakt?

• #9   29. nov 2013 Det er simpelthen super ærgeligt... har du ikke en købskontrakt på den? der burde du jo (forhåbentlig) gerne ha en tilbageleveringsklausul der dækker at hesten ikke er rask

• #10   29. nov 2013 Den er bestemt ikke købt ubeset og uden kontrakt. Ha skam kontrakt på ham, men det er åbenbart stadig et problem at få den tilbage.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#11   29. nov 2013 Ts: hvis der er kontrakt og den er gyldigt underskrevet, så går du til en advokat, og vinder sagen, og sælger kommer til at stå med alle regninger smiley

• #12   29. nov 2013 Hjem og tjek din indboforsikring, du har med garanti retshjælp via den. Der er nok en selvrisiko på et par tusind, men hvad betyder det hvis du har en god sag og kan få din penge plus omkostninger betalt.

Desværre betyder det nok at du ikke må aflive og dermed forløse din hest for sine smerter.

Men du bruger lige weekenden på at finde div. papirer som kontrakt, annoncen på hesten (den synes jeg personligt er god og ha), div. journaler og udtalelser fra dyrlæger/smede, div. regninger fra dyrlæger/smede, plus hvad du evt. måtte ha købt til hesten på baggrund af de skavanker den måtte ha fx specielt foder, udstyr osv.

Så ringer du fluks til en advokat på mandag, en med heste som speciale, de er nemme at finde via Google. Fortæl dem hele forløbet og så vil de sikkert hurtigt kunne sige om der er en sag eller ej. Og send for gud skyld ikke original papirer men kun kopier, tænk hvis Postmand Per tabte dem...

• #13   29. nov 2013 Det har jeg overvejet. Men så er mit hjerte bare tabt fordi jeg ved ikke om de kan finde på at forlange ham tilbage og så prøve at sælge ham igen. De er modbydelige. Dumme rideskole smiley

• #14   29. nov 2013 Nej for du skal få din advokat til at forsøge at indgå forlig. Du får penge og må aflive hesten. Hvis det ikke lykkes advokaten må I true med retten og så er det bare om at ha alle de udtalelser fra div. dyrlæger på at den har smerter og dermed ikke er tjent med et liv som hverken ridehest eller foldbums.

• #15   29. nov 2013 Jeg har faktisk talt med en advokat tidligere og hun siger at indgår jeg forlig så kan jeg kun få købssummen tilbage på image, vi skal i retten for at jeg kan få mere end det.. Hmm tænke tænke. Sender lige advokaten en mail

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#17   29. nov 2013 Hvordan kan du undgå at se at hesten er så syg ved køb? Og hvordan kan dyrlægen undgå det, hvis den ikke engang kan smertedækkes?

• #18   29. nov 2013 Tja har du hørt om bedøvelse? og samtidig gik han faktisk ok da jeg kiggede på ham deroppe. Skaden viser sig nu fordi hans korsled satte sig da han lavede kodeledsforvridningen som var ved hjemtransporten hvilket desværre også var sælges skyld, men jeg havde selv bestilt transporten. Da så korsleddet satte sig fast kom kiropraktoren og så fik hun løsnet op for ham og så det muskel mæssigt bare gået ned af bakke, og nye skader og kroniske ting som han har gået og kompenseret for og affundet sig med at gå med vælter frem. Han blev kaseret ved handelsundersøgelse men den blev foretaget herhjemme hvilket er fuldt lovligt og allerede der forsøgte jeg at håndhæve kontrakten

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#19   29. nov 2013 Ts: men du skrev at hesten har ondt på trods af bedøvelse?

Men hvis du skal være et godt menneske så dropper det hele og afliver hesten.

Hvis du vil vinde, så kører du sagen på trods af de smerter hesten har smiley

Det er sgu en sur situation du står i.

Jåber virkelig at afliver hesten i morgen, så den får fred og alligevel vinder sagen - selvom det jo desværre ikke er muligt

• #20   29. nov 2013 Jeg ender nok med bare at aflive ham ja. Mit hjerte kan ikke bære hans smerter. han har ondt inde i sjælen.. smiley Men jeg skal sørge for at folk ikke køber hest sådanne steder mere!

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#21   29. nov 2013 Ts: hvor er du en godt menneske!!

Men kom gerne med opdateringer når du er kommet længere i sagen smiley

Og held og lykke!!

• #22   30. jan 2014 Jeg blev lige gjort opmærksom på denne tråd, og føler jeg er nødt til at kommentere på den.
    Først vil jeg sige at vi er utroligt kede af at Images liv skulle ende på denne måde. Jeg sidder i bestyrelsen for rideskolen der solgte Image.
    Jeg vil lige gøre opmærksom på at det bestemt ikke er i orden, at hænge folk eller foreninger ud på nettet, især ikke hvis man ikke kan holde sig til sandheden.....
    Vi købte Image for et år siden, en sød letridelig hest som vi mente passede helt fint til vores behov på rideskolen....
    Men problemerne startede hurtigt, image var ikke glad hos os. Han sparkede efter eleverne og var rigtig sur. Vi tilkaldte vores massør som intet fandt på Image. Ingen tegn på ømhed og sadlen blev også tjekket. Altså måtte vi erkende at Image ikke var til forskellige ryttere, så vi så ikke anden udvej end at sælge ham igen.
    I salgstiden blev han redet af vores øvede ryttere, og det gik faktisk bedre. Men han var stadig ikke en hest vi kunne bruge optimalt.
    Heldigvis kom sandra på banen som interesseret køber, hun var og ride ham to gange og en gang for at lære ham at gå op i traileren. Og hun var der også på dagen han skulle flyttes. Sandra og Image knyttede hurtigt et bånd, så vi var så glade for hun skulle overtage ham.
    Vi spurgte sandra om hun ikke ville have image handelssundersøgt inden flytning, hvilket hun afslog..... Hun ville have ham tjekket 5 dage efter han var flyttet. Sandras eget valg.....
    Nå men Image ankommer til Odense, sandra sender billeder og sms'er, hvor hun blandt andet skriver hun har redet på image, og det gik fint.
    Fredag kommer hvor Image skal handelsundersøges af dyrlæge/kiropraktor og han går ikke igennem. Så går der tid med genoptræning osv og det hjælper ikke. Sandra ville have os til at tage Image tilbage, hvilket vi ikke ville (vi fik rådgivning af vores dyrlæge og advokat), Image fejlede jo intet da han han forlod vores gårdplads.
    Vi blev så enige om i fællesskab med Sandra at vi ville have en udredning fra højgård i Odense, så vi kunne finde ud af hvad Image fejlede, og om der kunne gøres noget. Højgård fandt væske i venstre baghov. Ingen kunne sige om skaden var ny eller gammel. Men når Image ikke havde vist tegn på halthed hos os, besluttede vi at vi ikke kunne/ville drages til ansvar for Image..... Sandra ville så prøve at behandle skaden, og siden har vi ikke hørt mere.....
    Beskyldninger om bedøvelse,svindel og lokken til det og andet er for langt ude!! Og kan slet ikke forstå hvordan hun kan finde på at beskylde os for den slags! Jeg synes faktisk jeg har haft en god og åben dialog med Sandra. Når jeg læser sms'er og mails forstår jeg slet ikke den fjendtlighed der pludselig kommer frem her.
    Jeg forstår godt hendes frustration, men at gøre os til svindlere og bedragere er simpelthen for langt ude!!
    R.I.P Image (aflivet den 6. Januar)!!

Kommentér på:
ØV... Kram og gode råd søges

Annonce