{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

At sige farvel {{forumTopicSubject}}

Hejsa
På onsdag bliver uden tvivl en af de værste dage i mit liv, skal sige farvel til min smukke hest, hun er kronisk forfangen og har nu hvor folden er blevet knoldet også ondt på folden, så nu skal det være, men hold k... Det er hårdt og hvor kommer jeg til at savne hende. smiley
Jeg har allerede besluttet at jeg selv vil trække hende ud og også selv holde hende vil være ved hendes side til det sidste.
Jer der har prøvet det samme hvad gjorde i og er der noget i ville have gjort anderledes?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At sige farvel
  • #1   25. nov 2013 Har prøvet det 4 gange det er ikke sjovt, men når man ved det er det beste så skal det nok gå. Det lyder som en god ide at holde hende selv selvom det ser og er hårdt
    Men nus og giv hende Lidt god mad de sidste dage smiley

• #2   25. nov 2013 Nu er det her ikke lige en hest men min mor og jeg har prøvet det med vores gammel kat på 15 år han skulle aflives:( han hade været meget underlig og ville ikke snakke med os så vi valgte også at gå den tunge vej til dyrelægen og få ham aflivet

• #3   25. nov 2013 Det er jeg godt nok ked af at høre! Det er aldrig sjovt at miste nogen man holder af ):

Har ikke selv prøvet at miste en hest endnu, men jeg ved, at dem der har stået og holdt imens hesten er blevet aflivet synes, at det er en rigtig hård og skræmmende oplevelse. Det ser meget voldsomt ud, når hesten falder. Så synes du skal overveje det rigtig grundigt, så du ikke kommer til at fortryde, at du har set det (:

• #4   25. nov 2013 Ja det er slemt og sku sige på gensyn smiley vi har fået aflivet der hjemme og gudske lov hestene opdager intet, synes klart det er den bedste måde for hest og ejer og må skilles sådan smiley her er alt forgået stille og roligt.

• #6   25. nov 2013 Tak for svar, hun bliver også aflivet i sine vante omgivelser det syntes jeg er meget vigtigt, ja det er rigtig slemt har grædt over det i flere dage og vil ikke trække pinen længere, ved jo det skal gøres så kan ligeså godt få det overstået ikke mindst for hendes skyld. smiley

• #7   25. nov 2013 Min tidligere shetlænder blev for 1½ år siden aflivet efter mange måneders problemer med forfangenhed. Jeg var ved hesten under hele aflivningen, som jeg synes, foregik stille og roligt smiley

• #8   25. nov 2013 har aldrig været der til aflivning af mine heste, men med min hund har jeg. har været i praktik som dyrlæge og vi aflivede 2 heste synes det var rigtig hårdt, men den ene gik kun på 3 ben! og så ved man det er nu at det skal gøres og så er det ikke lige så hårdt, når man ved at der ikke er andet at gøre........hvis det er sprøjte vælter hesten "bare" JEG synes ik det ser voldsomt ud, de vælter bare og sover lige så stille ind....

• #9   25. nov 2013 Hun skal aflives med sprøjte, hvis det var med boltpistol ville jeg heller ikke være der, har i forbindelse med min uddannelse været på slagteri hvor vi så heste blev slagtet og det var ret voldsomt. Hun er alligevel udtaget af konsum pga. Det medicin hun fik da hun var forfangen så hun må alligevel ikke blive slagtet.

• #10   25. nov 2013 jeg synes også det ser voldsomt ud med boltpistol....har godt nok kun set det med får, men det er ikke rigtig lige mig det med boltpistol....:(

• #11   25. nov 2013 Jeg valgte at stå med ham, gennem det hele. Jeg tog derud kl. 11 om formiddagen (havde fri, lang historie), hvor jeg var der hele dagen og nød det i fulde drag, indtil dyrlægen træder ind af døren kl. 16.

Jeg holdte ham, som sagt selv, og det er jeg glad for. Dyrlægen tog ham lige før han faldt, og han var væk inden faldet. Jeg sad ved siden af ham i.. 1-1½ time bagefter.. Det er det hårdeste jeg nogenside har skullet igennem, men jeg er glad for jeg valgte selv at holde ham.

• #12   25. nov 2013 de heste vi har fået aflivet her på gården, har jeg valgt af tage et stykke af deres man eller hale og få lavet et smykke af deres hår. på denne måde har jeg et godt minde fra de gode stunder vi har haft sammen..tænker altid på dem når jeg ser de armbånd.

• #13   25. nov 2013 Jeg skal så sige farvel til min imorgen pga en kronisk halthed/urenhed, som vi nu har forsøgt at behandle i et 1 år.. Hold kæft det er hårdt, kunne heller ikke tage i skole i dag og har heldigvis fri i morgen..
    Jeg holder også torvet i morgen - nu har vi været sammen i 8 år, så jeg er med til det sidste.

• #14   25. nov 2013 Jeg været med en gang hvor hesten blev aflivet, og du fortryder det, hvis du ikke er med smiley Jeg havde også en pony, hvor jeg ikke var med da den blev aflivet, men var i skole, og jeg fortryder den dag idag, at jeg ikke var der...
    Og nu ved jeg ikke hvordan du er, men jeg syntes ikke det var så hårdt da hesten faldt, men mere da man skulle sige farvel til den bagefter smiley
    Men ja det er mega hårdt, men syntes så du er heldig du for lov til at sige farvel, det gjorde jeg ik smiley

• #15   25. nov 2013 Min gamle hest blev skud mens hun græssede på marken, hun opdagede det aldrig.
    Når mine andre heste skal herfra bliver det på samme måde. jeg syntes ikke det er mere voldsomt end en sprøjte.
    Min frygt er ved sprøjte at de ikke har fået nok og det har jeg hørt om mange gange.
    Min jager er rigtig dygtig og har aldrig remt ved siden af.
    hilsen alice

• #16   25. nov 2013 Synd for dig. smiley Jeg måtte for knap 3 mdr siden sige farvel til min trofaste soulmate. Jeg fulgte hende hele vejen, da det var vigtigt hun var tryk hele tiden. Jeg lå ved hende en lille time bagefter og tog afsked. Den værste dag i mit liv. Men jeg ved hun har det bedrer hvor hun er nu, uden smerter. Jo, savnet af hende er stort og jeg bliver stadig meget ked af det. Men man er nød til at tænke på om de kan klare sig. Min kunne ikke mere hun kunne næsten ikke gå mere, og kunne ikke dreje sig rundt. Hun knækkede sammen i hoften hele tiden. Og at rejse sig var en kamp for hende. RIP Bassemor. Jo sørgeligt det er det. Men for hestens skyld er man nød til at være den der tager beslutningen. Jeg ville på intet tidspunkt have gjort det anderledes, selvom det er mega hårdt i hverdagen.

• #17   25. nov 2013 Mange tak for alle jeres råd og medfølelse.
    Tror også jeg vil klippe noget af hendes man af og gemme det.
    Øv hvor er det synd for dig Sarah godt du har fri i morgen, ja det er bare pisse hårdt.
    Ja K S AA J det er så vigtigt at tænke på at de ikke har nogen smerter mere men puh det er svært.

Kommentér på:
At sige farvel

Annonce