4 hjem på 1 år-så må man godt være sur:) 4 hjem på 1 år-så må man godt være sur:)
Jeg har købt Aldo og fundet frem til 2 ejere, dvs. der er en som ikke har omregistreret ham , så vi er 4. hjem + et par måneder hos hestehandler på kun 1 år. Hvor er det synd når hestene bliver kastebolde, og meget ofte forringet ved gentagne flytninger. Ikke nok med Aldo er lidt knotten, men han er også blevet klippet undervejs, skævt og grimt, det "sælger" ikke bedre.
Jeg er glad for fjollen, og har tålmodigheden til han er klar, både fysisk og psykisk.
Hvad er det der gør at lige præcis enkelte heste er uheldige og bliver kastebolde?
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.583
Tror det tit er de små ponyer fordi deres ejere bliver for store.
Af de større heste, der tror jeg tit det er dem der har et lidt specielt sind. De bliver som regel de bedste heste, men det kræver at man lægger noget tid og energi i projektet, og det er ikke alle der evner/gider/har overskud til det.
Derudover tror jeg det er de lidt billige heste, da de ofte er førstegangsheste, og hvis det kombineres med lidt specielt sind, så ryger de hurtigt videre og bliver erstattet af en anden.
Det er frygtelig synd for de heste der ender som kastebold
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 44 Heste: 7 Emner: 263 Svar: 1.317
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 888 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.780
klart heste ikke kan have den ene efter den anden form for ejerskab
vh
Annette
dec 2004
Følger: 90 Følgere: 90 Heste: 2 Emner: 628 Svar: 3.898
Kender en hest, han er så sød og ingen unoder eller noget. Han er 6 eller 7 nu og har haft 11 ejere
jun 2010
Har du et bud på hvorfor han ender som kastebold når det ikke er temperamentet?
Blogger
Følger: 88 Følgere: 1939 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 1.512
Nu er hun hos nuværende ejer som har tænkt sig at beholde hende resten af hendes liv.
Stakkels hest.
Hun er også meget påvirket af det i hendes liv lige nu, hun stoler ikke på nogen, lukker af for alt og alle, og ja.. Har det bare af helvede til..
.. også selvom ejeren, virkelig har gjort ALT hvad hun kunne for at hjælpe hende!!!
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.256
mar 2006
Jeg syns det er perfekt, Aldo være den rette og billig, men det tror han ikke lige på!
Den ene af hans ejere skrev; SEJT!, da jeg fortalte om alle de flytninger, mon ikke noget af "skaden" er derfra?
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.130
min gamle pony, en new forest på 140 cm i stg. med et dejligt sind og evner for både dressur og spring. Som 5-6 års mener jeg havde den allerede været placeret i LC dressur. Jeg fik ham som 9 års.
Da jeg overtog ham, var det sted han havde været længest tid, stutteriet han blev født på hvor han blev solgt som 3 års. Alle de andre steder har han kun været 1½-2 år.
Han havde jo også størrelsen, som en pony man relativt hurtigt vokser fra.
Jeg overtog ham som sagt som 9 årig og havde ham i ca. 3½ år
Han blev aflivet som 12 årig.
sep 2009
sep 2009
problemet er hvis det bliver ved og ved og ved..
mar 2006
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.130
Min dreng har haft 10 - 14 hjem på hans leveår - de sidste 4 år har han været ved mig.
Han begyndte at sige fra i ridningen og i stedet for at stoppe op og tænke at han prøvede at fortælle folk noget, så kæmpede de videre via magt, slog ham, pressede ham, bankede ham og ja han blev uhåndterlig. Han blev en stejlende, sparkende, bidende, og på alle måder truende hest som intet ville med mennesket - ud over at kæmpe.
Mange prøvede at købe ham i forsøget, da han jo var billig ift. hans potentiale. Men en livsfarlig misforstået hest bliver sendt videre.
Så ofte tror jeg det er heste med skavanker der forårsager det.
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 1368 Heste: 6 Emner: 722 Svar: 4.477
Min vallak er 4 år, og han har allerede haft 3 hjem før mig, jeg er hans 4. ejer.
Og han er irish cob, så ikke "bare" en lille pony.
mar 2006
jun 2010
Heste er vanedyr, og jeg synes også man skal tænke sig grundigt om inden man skifter opstaldningssted, netop fordi det kan være meget stressende for heste at flytte
Selvfølgelig er det ikke mishandling, men hver gang man udsætter hesten for stress, skal der være en god grund og nogle tanker bag (det gælder både ift. stævner, tilridning, flytning m.m.), og selvfølgelig skal man gøre hvad man kan for at minimere stressen for hesten
4 hjem på 1 år-så må man godt være sur:)