1.004 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

4 hjem på 1 år-så må man godt være sur:) 4 hjem på 1 år-så må man godt være sur:)

Jeg har købt Aldo og fundet frem til 2 ejere, dvs. der er en som ikke har omregistreret ham , så vi er 4. hjem + et par måneder hos hestehandler på kun 1 år. Hvor er det synd når hestene bliver kastebolde, og meget ofte forringet ved gentagne flytninger. Ikke nok med Aldo er lidt knotten, men han er også blevet klippet undervejs, skævt og grimt, det "sælger" ikke bedre.

Jeg er glad for fjollen, og har tålmodigheden til han er klar, både fysisk og psykisk.

Hvad er det der gør at lige præcis enkelte heste er uheldige og bliver kastebolde?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  4 hjem på 1 år-så må man godt være sur:)
  • #1   18. nov 2013 Har også tit tænkt på det samme smiley
    Tror det tit er de små ponyer fordi deres ejere bliver for store.
    Af de større heste, der tror jeg tit det er dem der har et lidt specielt sind. De bliver som regel de bedste heste, men det kræver at man lægger noget tid og energi i projektet, og det er ikke alle der evner/gider/har overskud til det.
    Derudover tror jeg det er de lidt billige heste, da de ofte er førstegangsheste, og hvis det kombineres med lidt specielt sind, så ryger de hurtigt videre og bliver erstattet af en anden.
    Det er frygtelig synd for de heste der ender som kastebold smiley

• #2   18. nov 2013 Ja- jeg er ikke tvivl om hver gang noget bliver "rutine" for Aldo, så er han bare glad og mere fri i det! Men det tager tid og man kan ikke tvinge en hest til at tro på èn.

• #3   18. nov 2013 tror tit det er noget med penge
    klart heste ikke kan have den ene efter den anden form for ejerskab
    vh
    Annette

• #4   18. nov 2013 Det er så ærgeligt.
    Kender en hest, han er så sød og ingen unoder eller noget. Han er 6 eller 7 nu og har haft 11 ejere smiley

• #5   18. nov 2013 Trillo: Åh nej, stakkels hest smiley
    Har du et bud på hvorfor han ender som kastebold når det ikke er temperamentet?

• #6   18. nov 2013 Jeg havde en part der var blevet solgt 6 gange på et halvt år....

Nu er hun hos nuværende ejer som har tænkt sig at beholde hende resten af hendes liv.
    Stakkels hest. smiley
    Hun er også meget påvirket af det i hendes liv lige nu, hun stoler ikke på nogen, lukker af for alt og alle, og ja.. Har det bare af helvede til.. smiley

.. også selvom ejeren, virkelig har gjort ALT hvad hun kunne for at hjælpe hende!!! smiley

• #7   18. nov 2013 Altså det da trist men så er det da heller ikke værre..

• #8   18. nov 2013 jeg tror en del af forklaringen er prisen, man vælger efter pungen og ikke hjertet .Det næste er så holdningen til hesten, når det ikke lige er drømmehesten, det kan den da mærke og trækker sig væk=ond cirkel.
    Jeg syns det er perfekt, Aldo være den rette og billig, men det tror han ikke lige på!
    Den ene af hans ejere skrev; SEJT!, da jeg fortalte om alle de flytninger, mon ikke noget af "skaden" er derfra?

• #9   18. nov 2013 det er så synd smiley

min gamle pony, en new forest på 140 cm i stg. med et dejligt sind og evner for både dressur og spring. Som 5-6 års mener jeg havde den allerede været placeret i LC dressur. Jeg fik ham som 9 års.

Da jeg overtog ham, var det sted han havde været længest tid, stutteriet han blev født på hvor han blev solgt som 3 års. Alle de andre steder har han kun været 1½-2 år.
    Han havde jo også størrelsen, som en pony man relativt hurtigt vokser fra.
    Jeg overtog ham som sagt som 9 årig og havde ham i ca. 3½ år
    Han blev aflivet som 12 årig.

• #10   18. nov 2013 Flytninger er da ikke være end nå vi andre flytter vores heste til nyt opstladnings sted eller de få nye parter eller andet..

• #11   18. nov 2013 Sys hurtigt en hest kan få 3 ejer epå et år. hvis en køber den for at træne den lidt op og sælge vidre så bliver den solgt igen efter et par måneder.. så har den haft 3 ejer på måske et halvt år men altså så er det jo heller ikke være..

problemet er hvis det bliver ved og ved og ved..

• #12   18. nov 2013 mener en hest er ca. min 6 md. om at falde ordentligt til + at knytte sig, så mon ikke det er mere positivt for os mennesker når vi flytter=vælger selv-kan se fordele/gode og aktivt me i processen. Aldo virker ikke ligefrem jublende lykkelig over sine flytninger, vi mødte en holdende trailer igår, som han blev urolig over!

• #13   18. nov 2013 Tror tit og ofte det handler om penge.
    Min dreng har haft 10 - 14 hjem på hans leveår - de sidste 4 år har han været ved mig.
    Han begyndte at sige fra i ridningen og i stedet for at stoppe op og tænke at han prøvede at fortælle folk noget, så kæmpede de videre via magt, slog ham, pressede ham, bankede ham og ja han blev uhåndterlig. Han blev en stejlende, sparkende, bidende, og på alle måder truende hest som intet ville med mennesket - ud over at kæmpe.
    Mange prøvede at købe ham i forsøget, da han jo var billig ift. hans potentiale. Men en livsfarlig misforstået hest bliver sendt videre.

Så ofte tror jeg det er heste med skavanker der forårsager det.

• #14   18. nov 2013 Så syndt når hesten bliver til kastebold:(
    Min vallak er 4 år, og han har allerede haft 3 hjem før mig, jeg er hans 4. ejer.
    Og han er irish cob, så ikke "bare" en lille pony.

• #15   18. nov 2013 Nej- og alle vil have pengene ind igen fremfor betale aflivning.

• #16   18. nov 2013 Flytning er værre for hesten end "bare" et nyt opstaldningssted pga. hesten så oplever væsentlig flere nye ting (ny ejer, ny måde at blive håndteret på, nye krav ift. ridning/træning).
    Heste er vanedyr, og jeg synes også man skal tænke sig grundigt om inden man skifter opstaldningssted, netop fordi det kan være meget stressende for heste at flytte smiley
    Selvfølgelig er det ikke mishandling, men hver gang man udsætter hesten for stress, skal der være en god grund og nogle tanker bag (det gælder både ift. stævner, tilridning, flytning m.m.), og selvfølgelig skal man gøre hvad man kan for at minimere stressen for hesten smiley

Kommentér på:
4 hjem på 1 år-så må man godt være sur:)

Annonce