{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frederiksborgens temperament?
  • #1   17. nov 2013 det er en rimelig kold hest... den er opdrættet til at arbejde, og er derfor ikke så pivet.. men de er gode i hovederne og meget arbejdsvillige..

men ellers slå det op på google.. smiley står alt om deres race.

• #2   17. nov 2013 Jeg kan ikke sige noget generelt om racen. Men jeg købte selv en i juli i år. som jeg selv har tilredet. Hun har været rigtig cool i hovedet, villig til at lære. Hun tager nye ting i stiv arm og der skal meget til at skræmme hende.

Jeg synes det er en rigtig dejlig race, so fare. smiley

• #3   18. nov 2013 utrolig dejlig og cool smiley har 3

• #4   18. nov 2013 Jeg har også en - en dejlig hoppe på 6 år. Om hende kan jeg sige, at hun er meget lærevillig, fornuftig i hovedet og følsom smiley

• #5   18. nov 2013 Samtlige frederiksborgere jeg er stødt på i de 30 år jeg har haft med heste at gøre har været livlige, arbejdsvillige, nervefaste, lidt varme i roen, venlige, lærenemme, men også noget egensindige. Ca. halvdelen af dem har haft maveproblemer med sart mave, diarré og tendens til hyppig kolik, samt umulige at rykke man på (rimelig sært smiley ). Dette er baseret på ca. 25 heste og enkelte krydsninger med 50% frederiksborger.....

• #6   18. nov 2013 Min veninde har en hoppe, der har et dejligt sind, men hun er varm. smiley hun er dog meget nøjsom. smiley

• #7   18. nov 2013 Min unghest er en barnlig lille dreng, uden nogen som helst form for tålmodighed! Han vil umådeligt gerne lege, og er derfor med på alt hvad jeg byder ham: han er kold, fuldstændig! Han stoler enormt meget på de mennesker der har ham i hænder, og vil gerne lære! (:

• #8   18. nov 2013 jeg har snart redet en Frederiksborg i 5 år
    en dejlig dreng som nu snart er 18 år lad mig sige det sådan arbejdsnarkoman og en drengerøv (pisse fræk engang i mellem) men alt det er med til at han har et dejlig temperament smiley

ps. som sylle skriver om sin har ham her heller ikke noget toldmodighed men det er okay man vender sig til at være toldmodig selv synes jeg smiley

• #9   18. nov 2013 Frederiksborgeren har et fantastisk temperament. De er kolde i røven, men alligevel er de friske og fremadgående. De elsker at arbejde og der skal hele tiden ske noget. På nogle punkter er de tålmodige, men på andre punkter har de absolut ingen tålmodighed. Det er nogle værre drengerøve, men man kan arbejde med dem uden problemer smiley

Det er i hvert fald mine erfaringer.

• #10   18. nov 2013 Tja nu skal man jo passe på, hvad man skriver. For at det ikke kommer til at lyde som andre heste ikke duer smiley
    Vi avler selv frederiksborger, faldt for racen pga. dens dejlige temperament og sind.
    Det er en arbejdsglad hest, som godt kan lide at lave noget, ikke ment sådan at de ikke kan stå i nogle dage el. uger. min 10 årige hoppe kan stå i flere år uden at blive brugt, så når man vil på en tur en gang om året, så var hun sød og rar. Det er dog stadig en lidt varm og opmærksom hest (men absolut ikke på den dumme måde). Jeg faldt helt igennem for deres dejlige sind. vores avlshingst aflagde materialeprøve for 1 års tid siden. han fik topkarakter for temperament og sind ;o) det er en hest som knytter sig rigtig meget til dens mennesker, og man får en dejlig ven for livet.
    Mange folk har måske den holdning, at det "bare" er en rød kørehest, da de i ældre tid blev brugt meget il kørsel. Men frederiksborgerne er kommet rigtig godt med og er super dressur og springheste også. min vurdering er en rigtig god allround hest.
    og en anden ting er jeg har erfaret de ikke går så nemt "i stykker" (halte, forvridninger syge el. lign) som mange andre. Men om jeg bare har været heldig ved jeg jo selvfølgelig ikke smiley
    Men kan klart anbefale den herfra :o)

• #11   18. nov 2013 Har tidligere haft en selv og har redet et par andre også. Personligt synes jeg at de tager de fleste ting rimelig cool, men de kan bestemt have deres egen mening om tingene. Efter min erfaring er det ikke en hest der bliver så let syg eller halt. Alt i alt synes jeg det er en dejlig race smiley

• #12   18. nov 2013 jeg har nu aldrig haft problemer med fodringen.... smiley

Kommentér på:
Frederiksborgens temperament?

Annonce