Har det slået klik for Amigo? {{forumTopicSubject}}
Vi har den sidste uges tid, hvis ikke mere, haft meget bøvl med Amigo når han skulle ind fra fold. Jeg har ikke selv været der før, da jeg har arbejdet eller haft ham inde da det var indlukning.
Men, i dag blev jeg der så og så hvad der skete.
-Det sidste stykke tid har han ville jorde hegnet og ledet, han vil først ud. Men de har ikke kunne få ham som den første, da han har stået lidt bagved. Men pludselig slår han så til og kommer jordene, og det hele går galt.
I dag og de sidste to dage, er det så gået over til at det ikke længere er hegnet der skal jordes. Nej, nu skal der jordes rundt på hele folden for fulde hammer. Det er farligt at gå derind når han gør det! Og han stopper ikke op, og stopper ikke ved ledet, nej han jorder forbi og bliver bare ved og ved. I dag fik han så hans bedste veninde og nabo med. Hun stod ude med ham som 2. sidste, og han gejlede hende op. Han jagtede hende, sparkede ud efter hende - fik hende med på 'legen'. Det var forfærdeligt at se på! Amigo galopperede hele folden for fulde hammer sammen med Dino....!! Først da jeg hentede en foderspand, kunne jeg får ham standset. -men det trick virkede ikke i går sagde de.
Da han endelig kom ind, var han smurt ind i mudder. Han havde mudder helt op på ryggen, mudder i hovedet, hans ben var smurt ind i mudder - ja selv den nederste halvdel af dæknet var mudder.
-Har det bare slået klik for Amigo, eller hvad skal vi gøre?
jeg har tænkt mig at blive ved at lokke ham til med foder, og når han så står på plads i boksen kan han få noget af aftensmaden.. (de bliver normalt først fodret kl. 18, dvs. der er ikke foder i kryppen når de kommer ind)
okt 2006
Følger: 165 Følgere: 266 Heste: 1 Emner: 1.006 Svar: 3.893
okt 2006
nix, røs..
okt 2006
okt 2006
Men det her er ud over alle grænser. Jeg forstår godt folk siger til mig at min hest ikke er rigtig rask - for det var virkelig forfærdeligt at se på! jeg frygtede at han jordede hegnet i den anden ende og kom ud på vejen.
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.099
okt 2006
jul 2006
Følger: 37 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 56 Svar: 946
heh ej ved ikk
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
jan 2007
Følger: 86 Følgere: 75 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 309
Det gør min ihvertfald, han gider kun stå ude til kl 15, efter der bliver han også utidig.
Du kan jo altid prøve det i en periode.
Har det slået klik for Amigo?