{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mangler sko hjælp
  • #1   13. nov 2013 Spørg din smed om hvornår han tidligst kan komme, eller spørg hvad du skal gøre.

• #2   13. nov 2013 Jeg ville pille den anden forsko af og få din smed til at give nye sko på hurtigst muligt... du kan nogenlunde vurdere hvor meget "horn" din hest har, hvis den er rimelig langtået og ikke normalt går og er øm uden sko tror jeg sagtens du kan ride den indtil smeden kommer (med mindre der altså går flere uger) bare hold dig fra steder der slider meget, såsom asfalt og veje med store sten smiley

• #3   13. nov 2013 hun slider på dem som bare pokker så ride hende på vejen osv er bare ikke muligt. han skulle være kommet i dag men lægger med lungebetændelse og 40 i feber førstegang i 110 år han ikke har overholdt sin aftale så er bare på bar bund de andre har en anden smed som kommer fredag men han har ikke et godt ry så tør ikke rigtg lade ham se på hendes ben hvad pokker gør jeg

• #4   13. nov 2013 Tag den anden sko af smiley

• #5   13. nov 2013 Eller ring og spørg ham om hvad han synes du skal gøre smiley

• #6   13. nov 2013 så burde din smed kunne komme i næste uge tænker jeg? så bare ta den anden forsko af, og lad hesten stå stille indtil da smiley hellere det end at bruge en smed du ikke stoler på gør arbejdet rigtigt

• #7   13. nov 2013 Lad den anden sidde! Når din hest taber en sko lader man den ikke stå i 4 dage!!!! For det andet skal en hest ikke på fold når den har tabt en sko! For det tredje så er det en god ide at komme gaffa tape rundt om hoven - ikke om det bløde men nede omkring hove så den ikke flækker og flåsser!! smiley

Håber du husker disse ting til næste gang smiley

• #8   13. nov 2013 Og jeg havde ringet efter en anden smed! Du risikere at stå med en uridelig hest der skal stå i boks i flere måneder til den er groet ud igen... Det simpelthen for dumt andet smiley

• #9   13. nov 2013 Stine Randløv: Har godt nok aldrig hørt at de ikke må gå ude. For det andet, når en hest har tabt en sko, skal man jo ikke ride, så bliver den jo nød til at stå?

• #10   13. nov 2013 Fender: en hest har sko på fordi den slider sine hove meget. Når så hesten taber en sko bliver hoven ødelagt og går den ude bliver den total smadret i sær i 1.5 uge! Har aldrig hørt om folk der lukker hestene på fold når de har tabt en sko? Wow en sær verden altså -.-
    Selvfølgelig skal den ikke rides? Den må stå i boksen indtil... Derfor jeg siger få fat i en anden smed alt andet er uacceptabelt for hesten smiley

• #11   13. nov 2013 Min pony går også uden sko udenfor indtil min smed har tid til at komme?
    - Og der kan være mange grunde til at hesten går med sko! smiley

• #12   13. nov 2013 Jeg ville helt klart pille den anden af, og det vil jeg af den grund at det ikke er sundt at gå skævt - det er heller ikke sundt for dig at gå rundt med én sko på. Dernæst ville jeg lukke hesten på fold - de færreste folde er så hårde at der bliver slidt en masse og står hesten inde i en længere periode uden at være vant til det, kan den også blive uhensigtsmæssig at håndtere.

• #13   13. nov 2013 Stine undskyld men har da i min tid i hesteverdenen omkring 20 år nu aldrig hørt noget så skørt tape! Ej helt ærlig ro på, og tape gør hoven ikke kan ånde! Så pas lige på med dine gode råd... En tabt sko er da øv, har selv været ude i det et par gange. At tage hesten fra fold er kun hvis det absolut nødvendigt! Og hvis hesten ikke er mega halt eller står med revne i hoven skal den bare ud. Ridning holdes absolut minimum, da den jo pt er højre i den ene side grundet skoen. Og derfor kan arbejdes skæv. Men en fredelig skridt burde ikke ødelægge noget. Jeg ville ikke hive den anden af. Og har heller ikke gjort det, de gange jeg har ventet på min smed. Han kom og satte tabt sko på, 1-6 dage efter. Helst dagen efter men som din er det nogle gange umuligt. Så holder hesten et par fridage smiley

• #15   13. nov 2013 Jeg ville lægge en boot på den hov med tabt sko hvis du har sådan en?
    Eller pille den anden sko af også. Jorden er generelt meget blød lige nu, og slider ikke på hovene. Jeg ville bestemt ikke holde den inde fra fold, og slet ikke vikle gaffatape omkring. Hvis det endelig er nødvendigt, så put vat og vetflex under smiley

• #16   13. nov 2013 Tina: nej det kan de ikke, men fordi den går med det i 1 dag indtil smeden kommer skader ingen ting. Min hest har elendige hove og hvis de først flækker osv så falder den bare helt fra hinanden derfor er tape en rigtig god ide smiley har altid fået det anbefalet af de smede vi har brugt og da jeg skiftede til ham jeg har nu sagde han også det var en rigtig god ide altid lige at komme det på smiley
    Men vi er jo forskellige... Men har tilgengæld aldrig hørt noget så dumt som at begynde at pille modsatte sko af, lukke den på fold og ride på den! Det er da helt i modsat verden af den verden vi lever i her i Silkeborg smiley
    Men det godt du er så klog fortsat med det og håber ikke du får en ødelagt hest..

• #17   13. nov 2013 Stine: Din hests hove falder nok fra hinanden fordi den mangler nogle vitamer og minealer eller noget smiley

• #18   13. nov 2013 rolig rolig så meget slider hun heller ikke og ikke halt nu bor vi altå ikke et sted hvor vi har vildt mange smede jeg sat en boots på hende har det bae ikke godt med den anden smed har skrevet tl min smed igen og håber så han tager den før tid.

Kommentér på:
mangler sko hjælp

Annonce