1.007 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Udslæt, eksem, sår? Udslæt, eksem, sår?

Hej,

Jeg striglede min ene pony her i går og opdagede noget sært!
På begge bagben, dog mest det ene og lidt under maven var pelsen fedtet og klistret sammen. Ligesom når der er blod i pelsen. Og det kan der måske også have været. For da jeg mærkede efter med hænderne føltes det som om ponyen havde rigtig mange små sårskorper over det hele på de omtalte områder. Jeg vaskede derfor pelsen de steder og lod den tørre i boksen.

Men er der nogle der har oplevet den slags før?
Jeg tænkte straks muk da jeg opdagede det, men det mindede mere om rigtige sår eller meget irriteret hud, en slags udslæt eller eksem, mere end det virkede som muk!
Jeg tænkte også om det kunne være dårlig hygiejne - altså hvis den har svedt og ikke bliver vasket/striglet ordentligt?

Lad mig endelig høre, hvis i har et bud på, hvad det kan være og måske også hvad man kan gøre!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udslæt, eksem, sår?
  • #1   30. okt 2013 Jeg har ingen anelse om hvad det kan være. Men det er i hvert fald noget som jeg ville få dyrelægen ud af kigge på inden det blive værre.
    Hvis det er et sår, så sørg for at holde det så rent som over hoved muligt..

Følger med smiley

• #2   30. okt 2013 det kan godt være noget eksem, min lille pony får det også hele kroppen, og der bliver pelsen fedtet, og så bliver jeg nødt til at klippe ham, og give ham bad med shampoo smiley
    Men skal ikke kunne sige om det er det samme smiley
    - følger også lige med

• #3   30. okt 2013 det lyder som stafylokokker vi har haft et par heste med det og den skal i behandling så du må have dr. dyr ud og husk det smitter og du kan også få det..

• #4   30. okt 2013 Det kunne også være dermatofilose - det har min gamle pony døjet meget med.
    Vil råde dig til at vaske i klorhexidinshampoo, så det ikke spreder sig. Og få hesten klippet;-)

• #5   30. okt 2013 Tror også det et dermatofilose, det lyder som det. Men kontakt hellere dyrelægen, for det breder sig rigtig hurtigt!

• #6   30. okt 2013 Tak for gode råd! Synes det var lidt bedre i dag og ser på det igen i morgen.. Det kan jo også være den bare har fået kløet sig eller noget smiley
    Undersøger lige det i snakker om og ringer efter dyrlægen, hvis der ikke snart sker en forbedring. Det er trods alt nemmest i sidste ende, hvis ikke det spreder sig til hele stalden ..

Kommentér på:
Udslæt, eksem, sår?

Annonce