Udslæt, eksem, sår? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg striglede min ene pony her i går og opdagede noget sært!
På begge bagben, dog mest det ene og lidt under maven var pelsen fedtet og klistret sammen. Ligesom når der er blod i pelsen. Og det kan der måske også have været. For da jeg mærkede efter med hænderne føltes det som om ponyen havde rigtig mange små sårskorper over det hele på de omtalte områder. Jeg vaskede derfor pelsen de steder og lod den tørre i boksen.
Men er der nogle der har oplevet den slags før?
Jeg tænkte straks muk da jeg opdagede det, men det mindede mere om rigtige sår eller meget irriteret hud, en slags udslæt eller eksem, mere end det virkede som muk!
Jeg tænkte også om det kunne være dårlig hygiejne - altså hvis den har svedt og ikke bliver vasket/striglet ordentligt?
Lad mig endelig høre, hvis i har et bud på, hvad det kan være og måske også hvad man kan gøre!
jan 2008
Følger: 36 Følgere: 31 Heste: 7 Emner: 30 Svar: 104
Hvis det er et sår, så sørg for at holde det så rent som over hoved muligt..
Følger med
mar 2010
Følger: 51 Følgere: 43 Heste: 4 Emner: 31 Svar: 316
Men skal ikke kunne sige om det er det samme
- følger også lige med
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 386
jul 2004
Følger: 4 Følgere: 99 Heste: 5 Emner: 168 Svar: 957
Vil råde dig til at vaske i klorhexidinshampoo, så det ikke spreder sig. Og få hesten klippet;-)
nov 2006
Følger: 58 Følgere: 59 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 656
feb 2005
Følger: 111 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 135 Svar: 1.157
Undersøger lige det i snakker om og ringer efter dyrlægen, hvis der ikke snart sker en forbedring. Det er trods alt nemmest i sidste ende, hvis ikke det spreder sig til hele stalden ..
Udslæt, eksem, sår?