{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er jeres heste påvirket fra i går?
  • #1   29. okt 2013 Nope, de er som de plejer smiley

• #2   29. okt 2013 Nææh overhoved ikke det mindste. Du var total ligeglade med vejret og stod uden for og spiste frægræs mens stormen fik amok =)

• #3   29. okt 2013 Nope..

• #4   29. okt 2013 Jeg synes at hestene på den fold, hvor min står, virkede utrolig trætte smiley Islænder løsdrift

• #5   29. okt 2013 nej smiley

• #6   29. okt 2013 nej tror han har fået nået tungt i hovedet han var lettere at træne med en an plejer intet stædighed XD

• #7   29. okt 2013 Nope slet ikke..
    Mine heste stod uden dørs hele natten og stod bar med røven til regnen.. der har intet været med dem..

• #8   29. okt 2013 I har nogle dejlige krikker. Så er der bare mig med min spasser af en pony..

• #9   29. okt 2013 Camilla havde du alvorligt talt hestene ude i orkan? (Og jeg det er blevet klassificeret, som en orkan nu)

Jeg var ude på ridecentret hele aftenen, sammen med ejeren, berideren og et par af de andre pensionærer. Vi måtte evakuere to stalde og sætte dem i rideskolehestenes bokse og smide rideskolehestene ind i den lille ridehal (de er jo vant til at gå sammen - modsat det store miks af hoppe/vallak privatheste) også ellers bare krydse fingre for, at taget røg og hestene forblev rolige - LÆNGE LEVE HØ!!!

Og alligevel har hestene været helt rolige i dag! smiley Tror vores konstante overvågning og det beroligende "hø ad libitum" har gjort en stor forskel, da de ikke har brugt al deres energi på, at hidse sig op smiley

• #10   29. okt 2013 Mine heste er også fine smiley

Alle 50 løsdrift heste stod ude i stormen, nogen gik i skur og andre stod og gumlede wrap helt ligeglade... Det kan de sagtens.

Og om de er inde eller ude er pest eller kolera i sådan et vejr.
    I 2002 stormen væltede en stald hvor min daværende hest var opstaldet, der døde 2 heste og resten måtte panisk gå rundt blandet hopper og vallaker i en gammel lade indil falck kom...

Men i 2006 i storm havde en bekendt sin hest i løsdrift hvor en løs trampolin kom flyvende så hesten brækkede et ben.

Så inde eller ude = pest eller kolera.

• #11   29. okt 2013 Det var dog forfærdeligt Camilla smiley
    Bare storm ikke fandtes..

• #12   29. okt 2013 vil egentlig ikke mene det er stormens skyld.. læg mærke til at det faktisk er menneskeskabte ting der skadede hestene smiley

• #13   29. okt 2013 annika..

Øh jah selvfølgelig havde jeg mine heste ude..?

haha så jah alvorligt talt mine heste var da ude.. De var da pænt ligeglad med det stormede og stod og åd af deres wrap og frøgræs..

• #14   29. okt 2013 Der er ikke sket noget med min udover hun er lidt rystet/stresset over at hun pludselig blev revet ud af hendes boks igår, da taget over hendes boks var ved at vælte ned over hende, men idag har hun det helt fint smiley

• #16   29. okt 2013 Nej, Hun var dejlig som bar pokker! ingen Stædighed overhoved. De har stået ude hele natten, Shetlænder løsdrift! smiley

• #17   29. okt 2013 Nej mine er fuldstændig rolige. Min hoppe og føl var de eneste som var inde da deres hegn fløj væk i stormen.
    De andre 3 gik ude, netop fordi vi ikke var helt færdige med den del af stalden hvor de står og vi var nervøse for om den ville holde (har kun ½ gavl oppe, så det kunne blæse godt ind under taget). De andre tre gik fuldstændig roligt og afslappet og spiste græs da jeg kom imorges.

• #18   29. okt 2013 Min var mega træt! Han havde stået og rystet under hele stormen i går. Så da han fandt min tryghed så blev han træt! Lille pus

• #19   29. okt 2013 ingen problemer her smiley hun var også helt rolig da jeg hentede hende ind i stormvejret igår, og det var kun fordi træerne knækkede omkring os og at det stormede direkte ind i skuret (det plejer aldrig at blæse den vej!)
    ellers havde de været blevet ude smiley

• #21   29. okt 2013 Altså, hvis jeg havde haft hest lige nu, måtte de også have stået ude. Jeg har ikke andre muligheder i en løsdrift.
    Men så er det jo så heldigt at de fleste hesteracer sagtens kan tåle det.
    ¨
    De er jo ikke lavet af pocelæn.

• #22   29. okt 2013 Vores tog selve stormen fint, de stod bare og græssede med røven til stormen smiley

Kan dog godt mærke på min egen hest og føllet, at de er noget skræmte i dag. Tænker at det må være af chok fra da stalden blæste væk og blev smadret. Føllet var helt panikken og sky i går(det er ellers det sødeste, mest kælende og nysgerrige føl, jeg har mødt normalt!) og hun har også fået et sår i hovedet smiley Føllet og hesten må næsten have stået i eller lige op ad stalden...

• #23   29. okt 2013 De stod i en løsdrift hvor mange kæmpetræer er væltede i hestenes fold og en der har hest bor tæt på og kørte hen og så til dem og der løb de rundt og var fuldstændig forvirrede og der væltede såååå mange træer uder på folden og de var ikke små smiley

• #24   29. okt 2013 Mine heste var også som de plejer. Både den der har tilbragt natten i boks og den har har været i løsdrift

• #25   29. okt 2013 Min var totalt som han plejer smiley

• #26   29. okt 2013 Er ikke sikker på, om min er påvirket af orkanen, eller tre fridage. Det kan være begge dele. smiley

• #28   29. okt 2013 min havde fået blæst sit dækken af så hun var våd og kold da hun kom ind men da jeg skiftede dækken var der absolut intet at mærke på hende.... men guds nåde trøste damen hvis der mangler en pose i en skraldespand det er farligt.. der SKAL være pose i ellers er det jo noget rod (det gælder osse skraldespande i blæsevejr med pose er de ok men uden puuha) xD

• #29   29. okt 2013 Mine to ponyer virker ikke påvirket af vejret på trods af, at den ene er en lidt nervøs araber smiley De stod også udenfor hele dagen igår uden problemer smiley

• #30   29. okt 2013 Nææ, det gik som det plejer. Måske har du været ekstra opmærksom på det og lavet anderledes kropssprog end det du plejer at lave, og det har forvirret din hest

• #32   29. okt 2013 Annika: Der er rigtig mange der havde sine heste ude i det vejr i går. Og jeg var en af dem. Jeg var noget bekymret, men lærte faktisk noget af det.
    Hvis de står på marken har de mulighed for at flytte sig hvis der kommer noget flyvende, det kan de se. Hvis der er noget der vælter ned over en stald/taget flyver sin vej, er hestene stadig låst fast og kan måske komme mere til skade af det.

Der kan selvfølgelig ske uheld, som Camilla Stormont også skrev, men som jeg lærte i går, og nok for fremtiden kommer til at gøre, er det på marken med dem. Så kan de selv vælge.
    Men det vil være alt imens jeg er ved at skide grønne grise af skræk smiley

Min løsning i går blev frivillig tvang i boksene. Jeg hængte masser af hø op derinde, men lod som jeg plejer lågerne stå åbne. Så kunne de selv vælge, men de ville nok højest sandsynligt vælge at stå inde, med mulighed for at flygte hvis det skulle blive nødvendigt smiley

I dag, var de en lille smule kulrede. Men det bliver de altid når det blæser.

• #34   29. okt 2013 Mine er som de plejer og igår var de også total ligeglade, de stod bare og gumlede hø smiley
    Jeg har 3 varmblodsheste og de går i løsdrift og igår var ingen undtagelse - de stod ude. Hellere ude hvor de er vant til at være end at lukke dem inde i en larmende kasse smiley

• #35   29. okt 2013 Min var ret ukoncentreret vilket han ALDRIG plejer at være når vi rider alene... Men ved ikke om det har noget med vejret at gøre:)

• #36   29. okt 2013 "Mine" var helt oppe på den høje remskive da de kom ud i morges, de plejer at være ude i løsdrift, men heldigvis tog jeg dem ind for tagpladerne fløj af taget i løsdriften .

• #37   29. okt 2013 Nej, ingen problemer her. :o)
    Hun har garanteret ikke engang opdaget blæsevejret i går, er sikker på, at hun har været dybt koncentreret om sit hø, som hun plejer. :o)

• #38   29. okt 2013 Min hoppe er på stald, hun er den samme som hun plejer smiley Mit føl går ude og han er også som han plejer smiley

• #39   29. okt 2013 Nej, han nød sku det blæsevejr xD

• #40   29. okt 2013 *Jeanette & Konikken Masca* < 3

Det kan du have ret i. Og der er forfærdeligt mange stalde der er kollapset. Men hvis man har set billederne, så har de stalde også ligget utroligt dårligt ift. orkan (øde og uden noget "støtte").
    Vi har ikke læskure på vores folde, plus det værste (orkan delen) ramte da det var mørkt. Hestene havde ikke haft en chance på de folde. Oven i det, så lå vindretningen ekstremt dårligt ift. at være ude på foldene! For der var ingen læ overhovedet!
    Vi havde, som skrevet evakueret to stalde, og det var de to stalde vi ikke stolede på. Og de mistede også tag. De sidste stalde (Der er tale om et ridecenter med 97 bokse - alle fyldte), er virkelig godt stående, og lå godt i forhold til orkanens retning (de lå i læ af lader og ridehuse). Plus vi konstant holdte øje med situationen på de stalde, og var klar til, at få hestene ud smiley
    På sådan et stort sted er det ikke nemt i en orkan. De sidste heste blev lukket ind kl 16, og de var i panik (og der var det allerede meget slemt hos os, da gavlen samtidig røg på ridehuset og en trailer kørte sig en tur)

Jeg havde aldrig turde, at have min hest ude i det vejr! men han er så også generelt meget generet af stærk blæst - det slår jo nemt en 650 kg hest omkuld! Det giver da god mening smiley

• #41   29. okt 2013 vores stod os ude hele natten, og opførte sig i dag, helt som de plejer, der skal mere til at få dem ud af kurs, end en lille brise hehe smiley smiley

• #42   29. okt 2013 Sådan så stalden ud dag vi kom derud igår smiley

http://oi41.tinypic.com/2a5iuew.jpg

• #43   29. okt 2013 Puha Ida, det ser ikke godt ud smiley

• #44   29. okt 2013 Nej og det er heller ikke alt for godt da vi nu står og mangler en boks til min lille pony Maja, så hun står pt bare i noget vi i en fart fik sat op igår. smiley

• #45   30. okt 2013 Jeg kunne intet mærke på Laura, hverken i går eller i dag. Der skal mere end en bette orkan til for at ryste min bette hoppedulle. Så længe der er mad, er hun aldeles ligeglad med resten af verden.... smiley

• #46   30. okt 2013 Vores hoppe og føl blev smækket inde i deres læskur (en lille murstens lade), og shetlænderen blev smækket ude. Begge store trælåger klappede simpelthen i.
    Så vi valgte at lukke shetlænderen ind, og lukke lågerne igen, så de ikke kom til skade.

Om det har taget skade - Nej, men vores hoppe hader den løsdrift, og vil 1000 gange hellere være på folden (ingen læskur), så hun var sur og tøsefornærmet, og gik væk så snart jeg kom i nærheden af hende.
    Hun plejer at være den mest snakkesaglige hest, men ikke når vi smider hende i løsdriften (hvilket hun så også kun kommer i heldagsregn og voldsom blæst).

Kommentér på:
Er jeres heste påvirket fra i går?

Annonce