1.399 visninger
|
Oprettet:
Hunden berner sennen {{forumTopicSubject}}
Hey!
Jeg ville lige spørge jer hvad jeg skal gøre?? jeg er smask forelsket i en Berner sennen hund og ja godt nok har jeg en hund i forvejen en labrador blanding men jeg vil SÅ godt have sådan en, og jeg har så spurgt mine forældre op til flere gange om jeg ikke må få sådan en men de siger nej! jeg har sagt at jeg vil gøre meget for at få sådan en og jeg skal nok passe den det har jeg sagt! har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre?! eller skal jeg bare droppe det?!
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Men du bliver nødtil at respektere deres valg.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Du har allerede en hund og forstå godt dine forældre ikke vil have en til.. Det stort arbejde.
Derud over så fælder de rigtig meget og skal børstes og ordnes(selvom de børstes og ordnes meget tit skal huset støvsuges 3 gange om ugen for at holde hår nede). Også har den race rigtig mange sygdomme man skal tage stilling til.
Det en røv dejlig hund det kan vi ikke komme uden om.
Men jah brug din energi på den hund du allerede har
Min gamle berner som er aflivet nu desværre
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 120
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Nej den minder ikke om en rotte i sind
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
Når du så engang er flyttet hjemmefra kan du jo tage det op til overvejelse igen, men du bør helt klart læse lidt om dem først, så du ved hvad du begiver dig ud i.
jun 2013
Følger: 12 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 142
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
En Berner er DEJLIG - jeg har selv en skøn en af slagsen (som kan ses i mit fotoalbum, hvis det har interesse) - men det er også en stor og stærk hund, som kræver god plads og en hel del pelspleje. Samtidig er det en meget selvstændig race, som kan være svær at opdrage.
Normalt er det en rolig og sindig race, men enkelte eksemplarer - deriblandt min egen turbohund - kan have en pæn portion krudt i måsen og derfor kræve ekstra meget aktivering.
Så hvis du skal have glæde og fornøjelse af en Berner Sennen, er det vigtigt, at du har dine forældres opbakning og hjælp. Vil de ikke være med, kan jeg kun råde dig til at lade være og stoppe med at plage.
Jeg kan fortælle, at jeg - selv om jeg er voksen - er helt afhængig af min kærestes hjælp og fysiske styrke, når vi skal ud at gå tur med vores hanhund på steder, hvor der er meget tæt befolket og kommer mange andre hunde, fordi Basil gerne vil hilse på dem alle og er for stærk til, at jeg rent fysisk kan holde ham, når klappen går ned, og han lukker for ørerne.
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.191
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 2 Svar: 962
jul 2005
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 102 Svar: 560
Hunden berner sennen