875 visninger
|
Oprettet:
Vil ikke stoppe når man longere. {{forumTopicSubject}}
Hej HG'er:)
Min part lystrer ikke altid i longen, han er begyndt hverken at ville stoppe i trav eller galoppen. Han render bare videre ikke fordi at han løber stærkt eller noget men selfølgelig skal han gå ned i skridt/trav hvis jeg beder ham om det!:) hvordan vender jeg ham af med det? Han har respekt for mig, både når vi rider, på staldgangen, i boks, fold osv. Se ham evt. På min profil:)
Ingen negative kommentarer tak:)
Tak på forhånd
jun 2010
Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.092
Held og lykke:-)
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
okt 2011
Følger: 22 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 50
Hvis det er din part (som i rytter) brude du tage en snak med hende/ham da det kan blive rimeligt farligt at hesten løber ukontrolleret rundt.
Hvis det er hesten der ikke ville stoppe så er det en længer proces, at lære hesten at stoppe på kommando. Den nemmeste måde at lære en hest det stoppe på kommando er at gå med den i en kort snor eller i hovedtøj og sige stå og så selv stoppe og rose hesten når den stopper. Denne øvelse skal så forsættes til hesten har lært kommandoen hvorefter man kan tage den ud på en lille vold (i longe) og så lave den samme kommando og kan med tiden gøre volden støre til man har den ønskede størrelse. Hvis hesten så stadig ikke vil stoppe kan man tage den ind på en lille volde igen og ved hjælp er en stik/pisk ligge den på bringen af hesten mens man siger kommandoen og markere forsigtigt på bringen indtil hesten stopper.
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 497
maj 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 282
Vil ikke stoppe når man longere.