{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

Igennem større by på hest {{forumTopicSubject}}

Ville du turde/ville/forsøge/have lyst til at ride ind igennem Odense på din hest? Jeg skal flytte min i weekenden og det er ikke særligt langt, så jeg syntes det er liiiiidt og leje en trailer for. Det eneste problem er at det er fra den ene side af Odense, til den anden - dvs ude omkring Vollsmose til Bolbro hvis nogen herinde kender til Odense.

Så skal hesten i trailer, skal man alligevel ned på motorvejen da jeg ikke vil kører igennem bymidten med den også bliver det til en lidt større omvej.

Skulle jeg ride, ville jeg ride på Odense Å sti meget af vejen ( dvs ikke i kontakt med trafik ), største problem er inde ved Albanigade mm. ( igen hvis man er stedkendt ) hvor der er "øer" og man skal lidt op og ned på veje og øer et par gange, skal også have cyklet ruten for at se om det er muligt eller der er for små trapper eller andet hvor det ikke duer med en hest.

Bliver så nød til ud på en stor vej, den der går forbi dyrskuepladsen men hesten er testet og fuldt trafiksikker - er man usikker, så kan man jo hoppe af.

Turen er en 15 km i alt, kortere hvis man med trailer smutter igennem byen og længere hvis man med trailer smutter ud på motorvejen. Hesten har jeg kun haft i trailer en gang, så har derfor ikke lyst til at skulle igennem byen.

Hvad tænker i? ( vi er øvet i tung trafik, det rager dyret langsomt så det bekymre mig egentligt ikke ).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Igennem større by på hest
  • #1   13. okt 2013 Jeg red engang gennem holbæk by, da min skulle på sommergræs. Vi red på cykelstier og fortove :b det gik helt fint

• #2   13. okt 2013 Det virker ikke til at du er særlig bekymret for det, så jeg synes da bare du skal prøve smiley
    Som du selv siger, kan du jo bare hoppe af, hvis der bliver noget smiley

• #3   13. okt 2013 Sagtens! nu kender jeg ikke lige Odense, men du kan jo ride stortset overalt, bare resten af trafikanterne respektere dig! Jeg har redet gennem Lyngby på en travl hverdag, på de små cykelstier på hovedgaden smiley
    Held og lykke

• #4   13. okt 2013 Jeg har før redet 26 kilometer langs landevej og ind igennem byer på en hest, ingen problemer i det.
    Hvis du stoler på at hesten kan gøre det, så cykel ruten, og find ud af om det er muligt.
    Jeg er kendt i Odense området, og skulle mene at det er muligt. smiley

• #5   13. okt 2013 Hvis hesten er trafiksikker, som du beskriver det, synes jeg da bare du skal gøre det smiley
    Som du selv siger; der er altid muigheden for at hoppe af og trække hvis nu der skulle ske noget uforudsigeligt.

• #6   14. okt 2013
    Vi er ret trafiksikre - sjovt nok så er hun mere bange for alle mulige ting nede på stien, end hun er ud til en tosporet vej hvor man skal over togskinner, kæmpe busser kommer i stride strømme osv.
    Men hun er ikke typen der panikker og løber når hun bliver bange - hun fnyser og fryser, bakker måske så, nej egentligt er jeg ikke så bekymret :o)

• #7   14. okt 2013 Så længe den ikke er så tryg ved bilerne at "bladet der vender forkert" gør at den hopper ud på vejen.. Jeg ville ikkehave problemer med min smiley

• #8   14. okt 2013 Hvis hesten var trafiksikker nok så ja da. Jeg så engang en pige ride inde i Århus (For real) kiggede godt lige en ekstra gang efter dem men ja det gik da fint smiley

• #9   14. okt 2013 Ud fra hvad du skriver så lyder det da meget gennemtænkt uden der skulle være yderligere problemer..
    Havde dog nok selv lånt men trailer af en bekendt eller nogle venner og taget "den vej" smiley

• #10   14. okt 2013
    Hehe, ja der bliver kigget når man rider rundt inde i byen ;o). Hvis nogen kender til Odense har jeg været inde omkring Overgade, på hesteryg ved kirken.

Den ene dag kunne jeg se en der talte i mobil i bilen, der lige vendte hovedet en gang, tabte kæben og råbte et eller andet til den han snakkede i mobil med ;o)

• #11   14. okt 2013
    Traileren koster godt nok kun 150 kr, men kan man spare det så er det jo herligt ;o)

• #13   14. okt 2013 Er der ikke et par broer langs åen? Tænker bare om man må ride på dem/ om de kan holde?
    Ellers ser jeg ingen problemer i det. Jeg ville dog nok ride tidligt afsted, så der ikke er så mange mennesker og trafik.
    Du skal nok også lige overveje hvad du vil gøre, hvis hesten efterlader lidt på vejen. Nogle steder bliver du nok nødt til at samle det op.
    God tur

• #14   14. okt 2013
    Winnie S - Vi har brugt en del broer på stien efterhånden og de holder super :o).
    Samt redet en del på stien, halvvejs, bare ikke hele vejen igennem Odense.
    Ville selvfølgelig tænke over hvor dyret evt. efterlader noget og skubbe det væk hvis det er upraktisk.

Christiane - Det tager jeg hen af vejen, ville hellere blive på vejen hvis jeg har fornemmelsen af at hesten ikke bliver stående.

• #15   14. okt 2013 Jeps ville godt turde ride gennem by....... har redet og kørt en del i roskilde

• #16   14. okt 2013 Det er jo bare gøre det. Bare gøre det først på dagen, så er der ikke så mange på gaden smiley

• #17   14. okt 2013 Altså jeg har redet Kavello gennem Esbjerg, som jo også er en stor by, uden problemer. Endda gennem de store lyskryds, så hvis jeg var dig ville jeg gøre det, for det lyder som om at du har styr på det

• #18   14. okt 2013 Regler for færdsel til hest
    I færdselsloven er en rytter med hest defineret som et køretøj, med de deraf følgende rettigheder og pligter. Man må derfor ride på alle offentlige veje i højre vejside, bortset fra motor- og motortrafikveje, men ikke på fortove, cykelstier eller græsrabatter. Efter mørkets frembrud skal man have lys på. Der må rides på private fællesveje, hvis der ikke er skiltet med rideforbud
    Kontakt din kommune, du kan få en fan...... Stor bøde

Hilsen katja

• #19   14. okt 2013 Hvis du forinden sikrer dig at det er tilladt at ride der hvor du påtænker at gøre det kan jeg ikke se problemet.
    -men for både din og de øvrige trafikanters skyld skal du nok gøre det udenfor myldretiden
    Vi kørte i hestevogn til Herning dyrskue i år, og godt nok var det ingen større byer vi skulle gennem, men vi måtte da ud på store veje med tungt trafik noget af vejen, gennem større lyskryds osv det er ikke et problem, hvis man ved at hesten er fuldt styrbar under de forhold.

Men hold dig nu fr cykelstier og fortorve -det er for det første ikke lovligt at ride på disse, og for det andet kan det altså give problemer for medtrafikanter i en så trafikeret by som Odense, hvor bl.a. cyklister altså skal have plads at passere på (og får de det ikke, risikerer man at de bliver noget kreative for at komme forbi = risiko for uheld)

• #20   14. okt 2013 Jeg red engang fra Næsby til Seden alene til hest. Jeg ville nok ikke tage turen ind igennem Odense midtby, men ned om havnen, måske igennem Skibhuskvarteret, tager du Jægerhusstien nede ved havnen, så ender du næsten i Tarup.
    MEN det er en lang tur og der er meget asfalt, så du slider meget på hestens hove/sko, så jeg ved ikke hvor meget du sparer, hvis du skal ha nye sko lagt på efter turen

• #21   14. okt 2013 Jeg havde ALDRIG gjort det.... Men sådan er vi jo forskellige smiley

Kommentér på:
Igennem større by på hest

Annonce