Kåring i Pinto? {{forumTopicSubject}}
Sagen er den at jeg går og overvejer at få et føl efter min hoppe, vel og mærke først når jeg er helt færdig med uddannelse (der går nok ca. 7½-8 år endnu) og kun hvis hoppen bliver kåret i Pinto (skal stilles til kåring enten i 2014 eller 2015, kommer an på hvordan hun ser ud osv. næste år).
Jeg er så allerede nu begyndt at kigge lidt på hingste og se hvad der er for nogle lige pt. (selvom jeg godt ved der vil være lang tid til hun evt. skal ifoles og der til den tid vil være mange andre hingste), og jeg har nu altid haft en stor kærlighed til Katrinelunds hingste generelt, men ingen af dem er jo brogede eller kåret i Pinto.
Her er mit spørgsmål så, hvis jeg valgte en hingst som f.eks. Crelido og føllet nu blev broget, ville dette så kunne kåres i Pinto, når hoppen højest kan være kåret i F1? Eller skal det være en hingst kåret i Pinto for at afkommet kan blive kåret i Pinto når hoppen ikke er kåret i andet end F1?
Jeg mener jeg har set efterhånden en del Crelido pintoer rundt omkring, og da også en Attention
Har også haft kigget på en del pintohingste, men kom lige til at tænke på dette, da jeg jo skal overveje hvad der skal gøres bedre ved hoppen (ved jeg godt der ikke kan siges rigtigt endnu, eftersom jeg jo ikke rigtigt har noget at gå efter inden hun er kåret), og hvis det nu skulle vise sig at det var en hingst der ikke er kåret i Pinto der er det bedste match
Undskylder hvis det står lidt rodet, men så må I jo lige spørge hvis noget står lidt uklart
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2125 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.517
Af kårede hingste efter Crelido kan der jo nævnes Jack Daniels og White russian.. Begge brogede..
De'noir er også brugt i en del pinto tavler
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Og grunden til at jeg undrer mig er fordi min hoppe er af ukendt afstamning, og dermed kun kan kåres i F1, hendes afkom vil så kun kunne blive kåret F2 hvis det er en kåret hingst der er far, men jeg kan ikke helt finde ud af om det SKAL være en pinto hingst eller om det må være andet end pinto, i det f.eks. Crelido jo ikke er kåret i Pinto ved jeg ikke om et afkom af ham og en F1 hoppe kan kåres i Pinto Den skal jo blive broget, og det ved jeg ikke om den bliver, medmindre jeg får tjekket min hoppe for at se hvad hun indeholder af gener
Kåring i Pinto?