Syet hoppe med ifoling(Caslicks) {{forumTopicSubject}}
Jeg tænke om nogen herinde viste noget mere om det..?
Der er fordi min hoppe er til hingst lige nu.
Jeg fik så min hoppe svaber prøvet oppe hos hingste ejer. og hun havde en mild form for urenhed men vi fik afvide at dyrlægen at hun godt kunne bedækkes fordi den var så mild også bare derefter skulle skylles og sådan..
Men jeg fik så også afvide af dyrlægen han syntes hun skulle syes bag i en Caslicks skulle det hedde så hvidt jeg kan læse mig til..
Fordi hun var lidt for meget åben bag i sys dyrlægen..
Hun har fået føl før som 4 års og er 9 år nu. (føllet døde desværre under fødselen fordi det lå forkert og det tog lang tid og få det ud. .
Er der nogle som kan fortælle om deres hoppe som har fået dette...
Dyrlægen sagde jeg skulle gøre det efter hun blev ifolet også skulle det klippet op inden hun skulle fole..
Nogen som har nogen erfarringer med dette som de vil dele med mig.? Også hvordan jeres vidre har fungeret som avls hopper og om de så skulle syes hver gang eller hvordan..
Min hoppe er ikke mærket af det med hun er lidt mere åben bag i suger ikke luft ind som jeg har løst andre gør.
mar 2010
Følger: 78 Følgere: 87 Heste: 15 Emner: 142 Svar: 898
Hun bliver bedækket normal og så når hun slår fra kommer dyrlægen og syer. Hun er lige blevet syet for anden gang for en uge siden. Hun kan ikke komme ifol hvis ikke hun bliver syet. Hun er lidt mere åben bag til end andre hoppe, men hun er heller ikke mærket af det.
jun 2007
Følger: 71 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 36 Svar: 415
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Hun har som sagt fået føl før uden problemer hvor hun også kom ifol første gang.
apr 2004
Følger: 87 Følgere: 105 Heste: 13 Emner: 21 Svar: 435
Hvis din hoppe stadig er drægtig, når den er scannet ifol, så er der absolut ingen grund til at lave Caslick på hende.
Caslick kan enten selv revne eller klippes op umiddenbart under folingen af en saks med afrundede kanter, steriliseret. Det er tilrådeligt at klippe, så hoppen ikke evt. revner skævt og går mere i stykker.
mar 2010
Følger: 78 Følgere: 87 Heste: 15 Emner: 142 Svar: 898
Jeg ved ikke om man kan vente til de scanner. Jeg fik afvide det skulle gøres lige efter.Det er selvfølgelig dyrt, hvis hoppen ikke er ifol og det hele skal laves om.
sep 2009
Det jeg forstod det som var for der i løbet af den tid hun var ifol ikk kom baterier ind..
Det er jo sygt sygt hvis hoppen ikke er fol så..
Men har godt læst nogen selv lader deres hopper revne for det siger deres dyrlægen ham her sagde man skulle klippe det op INDEN hesten folede altså msåek 1-2 uger før termin
jun 2007
sep 2009
Jah det er dog forskellige mening omkring det.. Nogen dyrlæger siger man selv kan lade dem revne.. Andre er ikk så meget til det og mener de skal klippet op lidt før.
Jeg ved i hvertfald bare at jeg ikke kan få mig selv til og klippe hende op
jun 2007
sep 2009
Og fik afvide jeg først skulle lade hende blive syet nå hun blev scannet ifolet da der ikke var nogen grund til og klippe og sy hende hele tiden..
Syet hoppe med ifoling(Caslicks)