{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.350 visninger | Oprettet:

Syet hoppe med ifoling(Caslicks) {{forumTopicSubject}}

Jeg tænke om nogen herinde viste noget mere om det..?

Der er fordi min hoppe er til hingst lige nu.
Jeg fik så min hoppe svaber prøvet oppe hos hingste ejer. og hun havde en mild form for urenhed men vi fik afvide at dyrlægen at hun godt kunne bedækkes fordi den var så mild også bare derefter skulle skylles og sådan..

Men jeg fik så også afvide af dyrlægen han syntes hun skulle syes bag i en Caslicks skulle det hedde så hvidt jeg kan læse mig til..
Fordi hun var lidt for meget åben bag i sys dyrlægen..

Hun har fået føl før som 4 års og er 9 år nu. (føllet døde desværre under fødselen fordi det lå forkert og det tog lang tid og få det ud. .

Er der nogle som kan fortælle om deres hoppe som har fået dette...
Dyrlægen sagde jeg skulle gøre det efter hun blev ifolet også skulle det klippet op inden hun skulle fole..

Nogen som har nogen erfarringer med dette som de vil dele med mig.? Også hvordan jeres vidre har fungeret som avls hopper og om de så skulle syes hver gang eller hvordan..

Min hoppe er ikke mærket af det med hun er lidt mere åben bag i suger ikke luft ind som jeg har løst andre gør.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syet hoppe med ifoling(Caslicks)
  • #1   2. jun 2013 Min ene hoppe skal også syes hver gang efterbedækning og så klippes op ca 4 uger før termin.

Hun bliver bedækket normal og så når hun slår fra kommer dyrlægen og syer. Hun er lige blevet syet for anden gang for en uge siden. Hun kan ikke komme ifol hvis ikke hun bliver syet. Hun er lidt mere åben bag til end andre hoppe, men hun er heller ikke mærket af det.

• #2   2. jun 2013 min hoppe blev syget en smule sammen ja og det gik fint smiley dyrelægen havde sagt at vi sagtens kunne klippe det op selv men at hun også selv kunne revne det op smiley og hun rev det selv op da hun folede min hest fik det da der var risiko for at der måske ville komme bakterier ind fordi hende endetarm var indsunket

• #3   2. jun 2013 Jeg regnede med at jeg ville få min syet nå hun blev scannet ifol. Dyrlægen sagde det var meget lidt hun var ekstra åben men just en case ville han sy det nå det var hun var bedækket.

Hun har som sagt fået føl før uden problemer hvor hun også kom ifol første gang.

• #4   2. jun 2013 Caslick operation, som det hedder laves oftest i forbindelse med selve ifolingen.
    Hvis din hoppe stadig er drægtig, når den er scannet ifol, så er der absolut ingen grund til at lave Caslick på hende.
    Caslick kan enten selv revne eller klippes op umiddenbart under folingen af en saks med afrundede kanter, steriliseret. Det er tilrådeligt at klippe, så hoppen ikke evt. revner skævt og går mere i stykker.

• #5   2. jun 2013 Jeg ville aldrig selv begynde at klippe i min hest.... Dyrlægen er nød til at klippe op før foling, da hoppen ellers risikere at sprænge totalt.

Jeg ved ikke om man kan vente til de scanner. Jeg fik afvide det skulle gøres lige efter.Det er selvfølgelig dyrt, hvis hoppen ikke er ifol og det hele skal laves om.

• #6   2. jun 2013 Okey.. Må jeg lige snakke med dyrlægen om nå hun bliver skyllet og sådan så..
    Det jeg forstod det som var for der i løbet af den tid hun var ifol ikk kom baterier ind..

Det er jo sygt sygt hvis hoppen ikke er fol så..

Men har godt læst nogen selv lader deres hopper revne for det siger deres dyrlægen ham her sagde man skulle klippe det op INDEN hesten folede altså msåek 1-2 uger før termin

• #7   2. jun 2013 min dyrelæge sagde at man sagtens kunne laden hoppen revne selv og dyrelægen kom selvfølgelig ud da føllet var født og også tjekkede hoppen men vi holdt da selv øje med hende ende.

• #8   2. jun 2013 Mia..

Jah det er dog forskellige mening omkring det.. Nogen dyrlæger siger man selv kan lade dem revne.. Andre er ikk så meget til det og mener de skal klippet op lidt før.

Jeg ved i hvertfald bare at jeg ikke kan få mig selv til og klippe hende op

• #9   2. jun 2013 det var det samme med mig jeg skulle heller ikke klippe det op, så dyrelægen mente det ville være bedst for min hoppe at den selv sprang de få sting

• #10   10. jun 2013 Nu blev min hoppe jo scannet i fredags for at se om hun havde haft ægløsning.. det havde hun så haft og hun blev skyllet og han gav hende nogt penilin eller noget i den stil med mod hendes lille urenhed hun havde..

Og fik afvide jeg først skulle lade hende blive syet nå hun blev scannet ifolet da der ikke var nogen grund til og klippe og sy hende hele tiden..

Kommentér på:
Syet hoppe med ifoling(Caslicks)

Annonce