{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

Pia B
Pia B
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Hjælp... min hoppe har fået føl {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg er ny her inde ved ikke om mit indlæg høre til, her smiley

For at gøre en lang historie kort. For ca 2 måneder siden begynde jeg at ride en DV hun stå hos en god ven som har købte den for ca 6 måneder siden, da den ikke blev behandlet godt der hvor den var. Meningen var at hans kone skulle ha redet den men hun tør ikke..

Den var meget tynd da de fik den hjem og har foderet den op, da jeg starter med at komme der ud synes jeg den er lidt tyk så vi snakker foder, og spørger til råds der hvor vi handler..

Hun er ikke blev redet i godt 2 år så jeg starter stille op og det går rigtig godt. Jeg har haft min egen hest før men er lidt grøn på området

I dag bliver jeg så ringet op af dem som ejer hoppen og de fortæller mig at hun har fået føl.. Føllet og hoppen har det godt..

Men nu melder alle spørgsmålene sig da jeg over hoved ikke ved noget som helst om føl, så håber virkelig at der er nogen venlige sjæle her inde der vil smide nogen gode råd. På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp... min hoppe har fået føl
  • #1   24. mar 2013 find gruppen der hedder: vi med føl og plage... de kan hjælpe dig smiley

• Pia B
    Pia B Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #2   24. mar 2013 Det prøver jeg tak smiley

• #3   24. mar 2013 haha! Det var lige to for én pris smiley Det også sket ude på min rideskole.. Den hedder Hovsa smiley Men.. kender desv. ikke rigtig noget til føl. Kun plage, ungheste og fuldvoksne heste): Men vil tro, at den bare skal gå med dens mor. Den får jo mælk fra hende, så der skal jo ikke proppes foder i den smiley Jeg ville nok passe på med wrappen, da dens mave jo er meget svag. Og jeg ved ikke om hoppe mødre får noget specielt foder? men det kan du snakke med jeres fodermester om smiley Ville i hvert fald mene, at den skulle sættes op i foder, nå den skal sørge for to smiley
    Held og lykke med dem!:D

• #5   24. mar 2013 Plet: Alt for rigtigt.

• #6   24. mar 2013 Jeg synes der er mange venlige sjæle herinde det er bare sjældent vi er enige smiley God idé med gruppen smiley

• #7   24. mar 2013 Okey så vidt jeg har fået stået er det ikke din hoppe..?

Du skriver du ikk ved hvad du skal gøre..? Men hvis det ikk er din hest så er det vel heller ikk dig som skal vide det men dens ejer..??

Tja måske ejeren hvis de intet ved om føl skulle henvende sig til nogen de kender som ved noget om dette ellers sætte sig lidt ind i det ved og læse en masse på nettet.. Det er nu heldigvis ikk så svært..

• #8   24. mar 2013 Føllet skal ud på fold hver dag uanset vejr for at senerne og bestilling korrakt.. Drop dækken og hiv dem ind om natten.. Holde øje med føllet ude på folden da den er så lille og ny at den kan komme under hvis den ligger og sover ved hegnet eller komme til at løbe lige igennem.. Grime på føllet fra første time.. Hav den i træk snor fra første dag den skal ind og ud fra fold..
    Har du flere spørgsmål så skriv en privat besked:) jeg vil meget gerne være livline hvis det skulle blive nødvendig smiley

• #9   24. mar 2013 Lad føl og mor være føl og mor, på den mest naturlige måde for dem...

• #10   25. mar 2013 Køb noget foder til digegivende hopper. Husk godt med vitaminer da det er hårdt for en hoppe at give mælk. Og ekstra hø eller warpp er nødvendigt. Ville nok ikke ride hoppen den første tid. Det synd at skille mor og barn af. Hm husk føl foder når den tid komme. Og få grime på følle når den er 2-3 dage:-)

Kommentér på:
Hjælp... min hoppe har fået føl

Annonce