{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Kåring af hoppe i DSP og Pferdestammbuch HJÆLP!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en 4 års tysk reitpony med rødt pas fra Pferdestammbuch Schleswig-Holstein/Hamburg.
Jeg vil gerne ha' hende kåret her til juni eller August ved både reitpony, men også i DSP.
Jeg kan INTET finde omkring reitpony danmark, men har hørt, at de laver kåringer i DK og har prøvet af kontakte formanden, men har intet hørt tilbage, så måske i andre herinde ved noget?

Derudover vil jeg måske gerne ha' hende kåret i DSP, hun er efter Westminster Bailey, som DSP ikke godtog, da han blev stillet til kåring og Afrodite's mor har ingen papirer. Kan hun så kun kåres i F1 ved DSP eller hvordan? Jeg ved, at hendes halvsøster Kentris Athene, hvoraf de har samme mor, blev fløj i 2010, men denne har en godkendt DSP hingst som far.

Håber virkelig nogen kan hjælpe, både med det tyske kåring og DSP kåring..

Jeg har så mange spørgsmål, som jeg mangler at få svar på smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kåring af hoppe i DSP og Pferdestammbuch HJÆLP!!!
  • #1   22. mar 2013 Min ene pony har ingen stamtavle, men hun er kåret i F1, så det vil jeg da mene hun kan smiley

• #2   22. mar 2013 En pony kan sagtens gå på fløjen uden at have den " rigtige " stamtavle ... det sker bare ikke så tit.

Jeg ved Reitpony har haft problem med deres hjemmeside men de arbejder på sagen og de afholder hoppekåringer og følskue i DK .

DSP afviste Westminster Bailey - det er korrekt - men din hoppe kan stadig godtages og kåres i DSP da Westminster Bailey er kåret i Tyskland og har gået en tysk materialeprøve , derfor skal hans afkom sídestilles med godkendte hingste ligesom dem i DSP.
    Jeg kan hjælpe dig lidt mere , hvis jeg kan få hoppens navn smiley

• #3   22. mar 2013 Kay W: Det er virkelig sødt af dig, at du vil hjælpe. Jeg har aldrig prøvet at ha' en til kåring før smiley Så er lidt på bar bund.
    Moderen hedder Rapunzel og er også mor til Kentris Athene
    Min hoppe hedder Afrodite Rygaard
    Min er herinde kan hun findes ved Helle O med navnet Afrodite á rygaard men i passet hedder hun Afrodite Rygaard smiley

• #4   22. mar 2013 Hun er registreret som
    Afrodite A´Rygaard med et LU pas - har hun tysk pas er det ikke blevet omregistreret i databasen .
    Moderen Rapunzel er en registeret hollandsk pony uden stamtavle.
    Kendris Athene er kåret i DSP i forregisteret ( såvel som din også kan blive ) og fik 8 i helhed og gik 1 ud af 2 ( så ja man kan sige hun gik fløj da de var kun 2 i klassen smiley )
    Din hoppe bliver kåret som individ uanset om du vælger reitpony eller DSP - hun opnår ikke en bedre kåring ved at stille i det ene forbund frem for det andet pga manglende afstamning - så det er lidt op til hvad du vælger.

• #5   22. mar 2013 Nu har jeg lige tjekket forsiden på passet igen og der står kun Afrodite Rygaard , kan der være en speciel grund til det?

• #6   22. mar 2013 Jeg kan sende et billede af det til dig i en mail, hvis det hjælper? smiley
    For kan nemlig ikke vedhæfte billede til indlægget.

• #7   22. mar 2013 Det kan være hun har en tysk pas og er blevet indberettet som føl i DK på landskontoret .Hun er jo født i DK . I så fald skal hendes pas rettes ellers bliver der problemer når du skal kåre hende - uanset forbund . Du må gerne sende et billede af passet smiley

• #8   22. mar 2013 Jeg mener ikke hun er indberettet i DK, for vi skal i hvert fald sende ejerskift til tyskland. Men har prøvet at kontakte videncenteret for landbrug heste, men uden held. Hvad er din mail? smiley

• #9   22. mar 2013 Hun er indberettet i DK - jeg har fundet hende på databasen derfor ved jeg hun er oprettet med LU pas og har navnet Afrodite á Rygaard smiley
    Du skal sende passet til Videncentret eller kopi af forsiden - hun har jo 2 navne 2 pas og sikkert 2 identitetsnumer ....
    bizzbas@live.dk

• #10   22. mar 2013 Ejerskifte skal heller ikke sendes til Tyskland hvis i får rettet passet og registrerer hende korrekt i DK - det skal til videncentret ... jeg har selv tyske ponyer smiley

• #11   22. mar 2013 Har sendt dig en mail smiley
    Jeg ved at dem fra Newe med Westminster Bailey, har hjulpet med at få det tyske pas.

• #12   22. mar 2013 Ja - har svaret dig på mail smiley

Kommentér på:
Kåring af hoppe i DSP og Pferdestammbuch HJÆLP!!!

Annonce