Kåring af hoppe i DSP og Pferdestammbuch HJÆLP!!! {{forumTopicSubject}}
Jeg har købt en 4 års tysk reitpony med rødt pas fra Pferdestammbuch Schleswig-Holstein/Hamburg.
Jeg vil gerne ha' hende kåret her til juni eller August ved både reitpony, men også i DSP.
Jeg kan INTET finde omkring reitpony danmark, men har hørt, at de laver kåringer i DK og har prøvet af kontakte formanden, men har intet hørt tilbage, så måske i andre herinde ved noget?
Derudover vil jeg måske gerne ha' hende kåret i DSP, hun er efter Westminster Bailey, som DSP ikke godtog, da han blev stillet til kåring og Afrodite's mor har ingen papirer. Kan hun så kun kåres i F1 ved DSP eller hvordan? Jeg ved, at hendes halvsøster Kentris Athene, hvoraf de har samme mor, blev fløj i 2010, men denne har en godkendt DSP hingst som far.
Håber virkelig nogen kan hjælpe, både med det tyske kåring og DSP kåring..
Jeg har så mange spørgsmål, som jeg mangler at få svar på
jan 2008
Følger: 282 Følgere: 281 Heste: 6 Emner: 360 Svar: 2.260
apr 2012
Følger: 33 Følgere: 36 Heste: 5 Svar: 182
Jeg ved Reitpony har haft problem med deres hjemmeside men de arbejder på sagen og de afholder hoppekåringer og følskue i DK .
DSP afviste Westminster Bailey - det er korrekt - men din hoppe kan stadig godtages og kåres i DSP da Westminster Bailey er kåret i Tyskland og har gået en tysk materialeprøve , derfor skal hans afkom sídestilles med godkendte hingste ligesom dem i DSP.
Jeg kan hjælpe dig lidt mere , hvis jeg kan få hoppens navn
aug 2005
Følger: 70 Følgere: 44 Heste: 6 Emner: 7 Svar: 43
Moderen hedder Rapunzel og er også mor til Kentris Athene
Min hoppe hedder Afrodite Rygaard
Min er herinde kan hun findes ved Helle O med navnet Afrodite á rygaard men i passet hedder hun Afrodite Rygaard
apr 2012
Afrodite A´Rygaard med et LU pas - har hun tysk pas er det ikke blevet omregistreret i databasen .
Moderen Rapunzel er en registeret hollandsk pony uden stamtavle.
Kendris Athene er kåret i DSP i forregisteret ( såvel som din også kan blive ) og fik 8 i helhed og gik 1 ud af 2 ( så ja man kan sige hun gik fløj da de var kun 2 i klassen
Din hoppe bliver kåret som individ uanset om du vælger reitpony eller DSP - hun opnår ikke en bedre kåring ved at stille i det ene forbund frem for det andet pga manglende afstamning - så det er lidt op til hvad du vælger.
aug 2005
aug 2005
For kan nemlig ikke vedhæfte billede til indlægget.
apr 2012
aug 2005
apr 2012
Du skal sende passet til Videncentret eller kopi af forsiden - hun har jo 2 navne 2 pas og sikkert 2 identitetsnumer ....
bizzbas@live.dk
apr 2012
aug 2005
Jeg ved at dem fra Newe med Westminster Bailey, har hjulpet med at få det tyske pas.
apr 2012
Kåring af hoppe i DSP og Pferdestammbuch HJÆLP!!!