3. jun 2010 Følger: 28 Følgere: 32 Heste: 6 Emner: 34 Svar: 162
Kåring af hoppe {{forumTopicSubject}}
Jeg har en hoppe på næsten 4 år (08.05.2008)
Vil gerne have kåret hende, egentlig med henblik på at se om jeg kan få hende i hovedstambogen.
Jeg har som et led i min kontrakt med tidligere ejer lovet at hun skal kåres.
Så er "problemet" bare lidt at jeg ALDRIG har stillet en hest til kåring.
Jeg bor på sjælland, hvor kan jeg få hende kåret og hvornår?
Ved at der er en del forskellige "kategorier" man kan stille dem op indenfor. Hvilke vil i anbefale.
Min hoppe er som sagt snart 4, DV efter F: Zardin firfod M : fame DH MF: Loutanos Orion.
Hvad lægger de vægt på i den kåring du syntes er den bedste metode OSV OSV...
På forhånd tak
jan 2008
Følger: 78 Følgere: 78 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 188
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
feb 2012
Følger: 63 Følgere: 66 Heste: 13 Emner: 92 Svar: 784
Jeg vil anbefale, at du får klargjort din hoppe, af en med forstand på kåringer, da det oftes giver det bedste resultat. Eller som min. får hjælp til at klargøre hoppen
Du skal her også overveje, om du selv vil løbe med hende eller om du vil have "proff" hjælp til det
Kig på www.varmblod.dk for at se terminerne for de forskellige kåringer...
jun 2010
Følger: 28 Følgere: 32 Heste: 6 Emner: 34 Svar: 162
feb 2012
Følger: 63 Følgere: 66 Heste: 13 Emner: 92 Svar: 784
Derfor kan det også godt betale sig, at få proff hjælp, når man er helt grøn indenfor faget og få en proff vurdering af, om hesten bare skal eksteriørkåres eller skal aflægge sin rideprøve og derved opnå (forhåbentligt) sit R.
jun 2010
Så ja, jeg burde få noget prof hjælp.
Hendes gang er virkelig noget for sig, har ALDRIG set det før. Hun er en hoppebold uden lige. Svæver over jorden. Så sent som igår kom der en fremmede og spurgte om jeg havde hende kåret, og hvis ikke så skulle jeg da HELT sikkert gøre det.
jun 2010
Jeg er bare SÅ meget på bar bund. Hvad kan jeg selv gøre nu her, for at træne hende bedst muligt. Har selv købt hende meget tynd og slet ikke færdig, så har ikke selv redet hende endnu, hvilket jeg dog håber på kan lade sig gøre i løbet af sommeren.
Stiller hende først op næste år, da jeg ikke mener at hun kan nå at blive helt klar til i år, med muskler osv. Pt. er jeg ved at fede hende op. Og longerer hende, samt løber lidt med hende i ridehus, men det er minimalt, da jeg gerne vil have at hendes foderstand er bedre inden den "hårde træning" skal påbegyndes
jun 2010
Jeg fortsætter fodringen og arbejdet med hende. Tusinde tak for din hjælp :d
Kåring af hoppe