Lille yver? Nok mælk? {{forumTopicSubject}}
Jah som sagt synes jeg min hoppes yver er lidt lille i forhold til mange af de jeg hopper´s yver jeg har set herinde :S jeg bekymrer mig en smule, selvom jeg godt ved at der er forskel på hoppernes yver som der er på vores bryster. Hun folede den 20. februar, så følle er knap to uger (12dage). Føllet patter ofte og er noget fremme i skoene, udviklingsmæssigt, både i mobilitet og hjerne. Hun løber frisk rundt og har normal følenergi (hvis ikke mere). Føllet har allerede 4 små tænder prøver at æde/slikke på ALT! Jord, sten, wrap, mors mad, halm, lort, boxdøre, vægge, vores jakker...alt.
Har snakket med doktor dyr og hun synes godt nok også følle er noget meget fremme i skoene, men fik ormekur til hende og skulle være opmærksom på både mælkeproduktion og hvordan følle har det. Hvis mælkeproduktionen ikke er optimal tænker vi på mælkeerstatning. Jeg kan jo ikke rigtig gøre noget ved hun er så nysgerrig og vil undersøge alt. Kan jo ikke putte hende i en spændetrøje
ER der nogen der har prøvet/været igennem noget lignende?
På forhånd tak
Jeg har lagt en video ind hvor følle dier her, og der kan man nogenlunde se størrelsen på yveret. Det har alrdig været større, men er ok spændt. Kan det være yverets størrelse der måske også gør at føller dier ofte, fordi der ikke er så meget i det af gangen måske?
http://www.hestegalleri.dk/video/diverse_hest/310509-pipaluk_dier_?status=1
dec 2005
Følger: 51 Følgere: 48 Heste: 7 Emner: 45 Svar: 509
Der er forskel hos dem. Min hoppe havde intet yver overhoved, men der var det mælk der skulle bruges.. Den bliver jo ved med at danne mælk, så længe følle drikker.
maj 2009
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 102
jul 2010
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 912
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 208
jeg holder selvf øje med dem begge TAK
jul 2010
Ærgeligt med dit føl ikke overlevede det er altid en sorg
jul 2010