Hvem kender min hests forældre?? {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Min dejlige vallak Winnietou er en blanding mellem trakehner (hingsten) og Pinto (hoppen).
Min hest er avlet af Palle Ellehammer i 1999. Han er født i marts måned og reglerne siger at alle føl skal registreres fra 1.1.1999. Dette har Palle E bare ikke gjort så min hest har ingen følpas. Jeg vil gerne have lavet hestepas på min hest og har forgæves forsøgt at få Palle til at hjælpe mig. Men han siger at han hverken kan navnet på hoppen (for den hedder bare "hest") og hingsten kan han ikke huske hvad hed.
Hoppen er en kåret pinto som han selv ejer. Han har papirerne på den til at ligge et sted men vil ikke gøre mig den lille tjeneste at fortælle mig hvad den hedder eller hvilket nummer den har....! Hingsten er fra Polen som kom hertil dengang. Hingsten er kåret i Polen. Palle siger han ikke har lavet følpas på hesten (som han skulle) fordi hesten ikke blev broget. Det er i hvert fald hans forklaring.
Palle lånte hoppen ud til en ved Hammerum og jeg tror at hesten herefter blev solgt.
Mit spørgsmål går nu på om der er nogen der kender hestene, kender en hoppe af Palle´s som har følet i 1999 eller kender en polsk hingst som kom til landet omkring 1998 eller ved andet der kunne hjælpe.
Jeg håber på at komme min hests forældre lidt nærmere.
mar 2004
Følger: 85 Følgere: 81 Heste: 10 Emner: 19 Svar: 100
Kirsten - jeg vil lige tilføje, at Palle E til mig sagde det var en polsk trakener der var far til Winnie. Og han sagde også at Winnies mor var mor til det bedst kårede hoppeføl et par år før winnie blev født - jeg mener det måtte være 1997 - altså det bedst kårede pinto hoppeføl.
Hvis nogen skulle vide noget om det? selv om det er som at lede efter en nål i en høstak, men man kan jo være heldig.
(PS - til dem der syntes denne bemærkning er mærkelig - så er det mig der har haft Winnietou fra han var 5 mdr. til Kirsten købte ham for et år siden) Og hun har fået en rigtig lækker hest ud af ham.
mar 2004
Følger: 11 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 6
Elkær´s Tessa 9704067 PI DK
Så hvis der er nogen der kender denne hoppe eller dem der har den så må I endelig sige til!
Kirsten
Hvem kender min hests forældre??