796 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Sarte føl??? Sarte føl???

Hvornår begynder I at lade jeres små føl være ude hele dagen?? Mit føl er 8 dage i dag og er på fold sammen med hendes mor et par timer om dagen alt efter vejret... Men så er mit spørgsmål, hvor sarte er de med hensyn til regn, blæst og kulde?? Men det mærkelige vejr vi har for tiden, vil jeg ikke lukke dem ud og bare kører på job, uden mulighed for at nogen kan tage dem ind... Den første uge var hoppen ok med at stå meget inde, uden andre heste, men nu er hun begyndt at blive lidt urolig i boksen... Hvornår begynder I at lade dem går ude i "dårligt" vejr???
Og lige èn ting til, hvornår lukker I dem sammen med de andre i flokken???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sarte føl???
  • #1   27. apr 2012 Tak for svar på ALLE min spørgsmål - griner smiley Syntes det er svært med det her vejr som er for tiden... Jeg må fortsat følge min mave fornemmelse smiley Mht flokken er der godt ro, men min anden hoppe er helt forelsket i føllet og er bange for hun vil forsøge at stjæle det og så bliver der nok ballade, for føl hoppen er normalt fører hoppen og har et temmeligt higsigt temp... Måske en vallak på 7 år kan være selskab i starten?? smiley

• #3   27. apr 2012 Aamira Arabians H: Tak skal du ha smiley Uha ja det kan jeg godt forstå, de er nu skønne de kære små smiley

Katja: Okay, jeg må prøve mig frem smiley

• #4   27. apr 2012 Mit 5dags gamle føl er ude nu fra 9morgen med sin mor og en anden avls hoppe og der går de hele dagen med wrap og hø og halvtag til kl 18-20 om aftenen, min hoppe gjorde selv tegn til at hun var klar til at vise ham rundt sammen med mig. smiley
    første dag det regnede lod jeg dem blive ude en time i regnen og da jeg så ville lukke dem ind kom solen så de blev bar ude. i går regnede den on and off det meste af dagen der stod de bar ude uden problem.

jeg lytter til mine hestes behov jeg sys ikke de skal stå inde hvis de vil ud og mor skal nok holde baby varm smiley

mine føl er aldrig syge eller sarte og i hele deres føl tid mens de har været hos mig har deres immunforsvar været stærkt. har aldrig syge heste

nu har jeg også hvidt hegn omkring så babyerne lære hurtigt hvor de må eller kan gå til og de første par dage holder hoppen som regel føllet væk fra hegnet

• #5   27. apr 2012 Stefanie: Jeg er heller ikke tilhænger af at heste står inde og glor hele dagen, normalt går de os ude 12 timer om dagen, men jeg er så bange for om føllet kommer til at ligge og blive kold og måske får lungebetændelse eller noget.... Hun er ude sammen med hoppen hver dag, helt fra dag 1, men er ikke vild med at tage hjemmefra, når hun går ude... Jeg møder kl 13 næsten hver dag, så de er ude fra morgen til lige før jeg skal afsted.... Men har hverken lægskur eller noget på folden, så tror jeg fortsætter sådan til vejret bliver lidt mere varmt smiley Tak for dit svar smiley

• #6   28. apr 2012 Tror det kommer an på så meget. De ædle racer er ofte lidt mere sarte. Er vokset op med avl af fuldblodsheste , og kan kun oplyse om mine erfaringer medcdisse, og vi har aldrig ladet føl gå ude i regnvejr de første 3-4 uger, dette efter dårlige erfaringer med lungebetændelse. Ja de har bedst af at bevæge sig og gå ude, hvis vejret tillader det eller der er et læskur, men går hoppen ind i det, ikke altid!! Jeg ville aldrig lade et nyfødt føl stå ude i dags regn . Blot min mening, men følg din mavefornemmelse mht. Dit føl.

• #8   11. maj 2012 Sidder og undrer mig lidt.. Måske det bare er mig der er underlig.. men bliver de ikke mere sarte af ikke at vænne sig til vejret?

Tænker bare at de har en kraftig pels og at det er naturligt for hesten af være ude? Mit føl går ude døgnet rundt nu og lægger sig også på jorden indimellem.. Kommer så løbende når jeg kommer ud og hun er hverken kold eller gennemblødt på trods af regnvejret..

Jeg håber og tror på at det er det sundeste for hende at gå ude...

7-9-13!!!

• #9   11. maj 2012 Hov glemte lige at tilføje at mit føl er lidt ældre og vokset op i løsdrift hvor hun stod inde det første døgn hvorefter hun fik lov at gå frit ud og ind fra løsdriften fra dag 2-3 ca. og nu er de på sommergræs uden at kunne gå ind i løsdriften.

Jeg kunne se på min shetlænder at hun for et par uger siden frøs når det regnede, men hun var også klippet (inden jeg købte hende) så hun har gået med regndækken her en smule, men nu fryser hun ikke mere.. Og jeg har tjekket på dag, aften og tidligt på morgenen også.. (meget tidligt øv!) for at være sikker på hun ikke frøs uden...Nu har hendes hårlag ændret sig så regnen nu preller af i stedet for at gøre hende gennemvædet...

• #10   11. maj 2012 Michelle T: Jeg vil give dig fuldstændig ret i at de har godt af at blive "hærdet" men var bare usikker på om de kunne klare at gå ude, der var lige så koldt og vådt da hun blev født... Men nu er hun 3 uger gammel og går faktisk ude hele dage.. Igår hvor der regnede hele dage, var jeg ude flere gange for at mærke på hende om hun var kold, men det var hun overhovdet ikke, så hun var ude hele dagen...

Men hun ligger heller ikke ret meget ned på folden, kan se hun ligger det meste af natten, men ude går hun og græsser faktisk hele tiden... Men jeg forsøger at følge min mave fornemmelse, så håber jeg på det hele går som det skal og det tyder det på indtil videre smiley

Kommentér på:
Sarte føl???

Annonce