Sarte føl??? Sarte føl???
Hvornår begynder I at lade jeres små føl være ude hele dagen?? Mit føl er 8 dage i dag og er på fold sammen med hendes mor et par timer om dagen alt efter vejret... Men så er mit spørgsmål, hvor sarte er de med hensyn til regn, blæst og kulde?? Men det mærkelige vejr vi har for tiden, vil jeg ikke lukke dem ud og bare kører på job, uden mulighed for at nogen kan tage dem ind... Den første uge var hoppen ok med at stå meget inde, uden andre heste, men nu er hun begyndt at blive lidt urolig i boksen... Hvornår begynder I at lade dem går ude i "dårligt" vejr???
Og lige èn ting til, hvornår lukker I dem sammen med de andre i flokken???
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 5 Emner: 19 Svar: 205
mar 2009
Katja: Okay, jeg må prøve mig frem
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 95 Heste: 15 Emner: 87 Svar: 132
første dag det regnede lod jeg dem blive ude en time i regnen og da jeg så ville lukke dem ind kom solen så de blev bar ude. i går regnede den on and off det meste af dagen der stod de bar ude uden problem.
jeg lytter til mine hestes behov jeg sys ikke de skal stå inde hvis de vil ud og mor skal nok holde baby varm
mine føl er aldrig syge eller sarte og i hele deres føl tid mens de har været hos mig har deres immunforsvar været stærkt. har aldrig syge heste
nu har jeg også hvidt hegn omkring så babyerne lære hurtigt hvor de må eller kan gå til og de første par dage holder hoppen som regel føllet væk fra hegnet
mar 2009
maj 2009
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 102
dec 2009
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 472
Tænker bare at de har en kraftig pels og at det er naturligt for hesten af være ude? Mit føl går ude døgnet rundt nu og lægger sig også på jorden indimellem.. Kommer så løbende når jeg kommer ud og hun er hverken kold eller gennemblødt på trods af regnvejret..
Jeg håber og tror på at det er det sundeste for hende at gå ude...
7-9-13!!!
dec 2009
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 472
Jeg kunne se på min shetlænder at hun for et par uger siden frøs når det regnede, men hun var også klippet (inden jeg købte hende) så hun har gået med regndækken her en smule, men nu fryser hun ikke mere.. Og jeg har tjekket på dag, aften og tidligt på morgenen også.. (meget tidligt øv!) for at være sikker på hun ikke frøs uden...Nu har hendes hårlag ændret sig så regnen nu preller af i stedet for at gøre hende gennemvædet...
mar 2009
Men hun ligger heller ikke ret meget ned på folden, kan se hun ligger det meste af natten, men ude går hun og græsser faktisk hele tiden... Men jeg forsøger at følge min mave fornemmelse, så håber jeg på det hele går som det skal og det tyder det på indtil videre
Sarte føl???