{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pris på hoppe mave
  • #1   2. apr 2012 det kommer også an på hvor fin hoppen er vil jegsige, der er forskel på prisen i "leje" om det er en hoppe med gode papirer eller en blandingshoppe.

Jeg har hørt flere får omkring 5000kr for lejen, hvis hoppen er med god afstamning, og så betaler de udover alle ekstraudgifterne til foder, vitaminer osv i forløbet, hvis ikke de får hoppen hjem til sig selv, så har man alle udgifter oftest:-)

Jeg vil mene der skal ligge en betaling for den risiko der er ved og ifole sin hoppe, ikke kun dækning af udgifterne.

• #2   2. apr 2012 følger lige med ;o)

• #3   2. apr 2012 Jeg har hørt priser fra 5-25000 det afhænger helt af hvad man mener hoppen er værd i forhold til avl. Da jeg lejede min hoppes mave ud gav lejer 600 kr pr mdr fra hoppen blev sendt til hingst og det skulle så ha forsat frem til fravænning. Da jeg sidste år søgte en hoppemave til låns var det også meget forskellige priser og vilkår.

• #4   2. apr 2012 Altså jeg har lånt min tysk stats præmierede hannoveraner hoppe mave ud, men låner betaler alle ekstra udgifter i perioden så som ekstra foder vaccinationer osv.
    Men det jo også en slags penge. Plus de slev skal sørge for at for til dyrlæge og tjekkes i løbet af perioden

• #5   2. apr 2012 Jeg har lånt to hopper og venter føl indenfor den næste uge.
    Den ene låner jeg mod at holde alle udgifter på den. Og den anden på samme vilkår, samt den skal ifoles med vores egen hingst inden hjemrejse... Jeg har dem så hjemme.
    Jeg fik på et tidspunkt tilbudt at låne en guldmedaljehoppe (sportspony) til den nette sum af 25.000 kr + at skulle afholde alle udgifter til opstaldning, foder, dyrlæge osv...
    Dvs at det føl ville løbe op i over 50.000 kr inden fravænning... Penge som jeg aldrig kunne være sikker på, at få ind igen!

Prisen afhænger af hoppens kvaliteter, men man bør bestemt også se på, hvad føllet evt. kan afsættes for...
    Hvis låner regner/satser på et hoppeføl og der kommer et hingsteføl, hvad så?
    Ja det er jo den changementer tager, men det har man forhåbentlig også kalguleret med ifm et evt salg.

Synes det er svært at sætte en pris. Men efter min mening så kan låner betale opstaldning og dyrlæge indtil føllets fravænning.
    Ejer af hoppen sørger naturligvis for, at hoppen er godt forsikret, hvis uheldet er ude...

• #6   4. apr 2012 tak for gode råd-

Hoppen er xx DH hoppe,hun skal fole hos og føllet blive til afvænnet

Låner betaler for bedækning samt alle udgifter tilhørende.., men vi skal have et beløb ??? for ekstra udgifter , risiko + ekstra arbejde.
    ,

• #7   4. apr 2012 ja låner skal betale alt omkring ifoling, ekstra foder under drægtigheden + ekstra vitaminer, evt vacciner i forbindelse med drægtigheden, og så skal i evt have et engangsbeløb for risikoen ved og ifole den da der jo kan ske komplikationer omkring folingen, samt jeres ekstra arbejde når føllet kommer.

nogle gør det som et engangsbeløb, andre sætter en pris pr måned låner skal betale til dækning af udgifter + leje af hoppen.
    vil sige når i har alt ekstra arbejde omkring føllet skal prisen være lidt højere end hvis de havde taget hoppen hjem til sig selv, men det kommer nok også an på hvor gode venner man er med de folk som skal låne.

en god ide vil måske være og tegne en livsforsikring på hoppen, hvis ikke allerede den har det, det mener jeg også er låner der laver, og i den forbindelse kan de jo så også tegne en foster-føl forsikring som dækker hvis der skulle ske noget under drægtigheden så hoppen abortere eller der sker føllet noget inden fravænning.

Kommentér på:
pris på hoppe mave

Annonce