{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår foler hun ca.. hun er insemineret d.
  • #1   28. mar 2012 den nemme udregnings dato er 11 mrd.

men ellers så siger man at en hoppe går inden for normale hvis hun foler mellem 325 og op til 360 dage.

men min ca gæt vil være ca. den 27 maj

• #2   28. mar 2012 De fleste regner med 11 mdr efter sidste inseminering.
    Så det ville være 29. maj.
    Men eftersom at hopper helt nortmalt kan fole fra to uger før termin til 3-4 uger over termin, så er det egentlig ret ligegyldigt om man mener det er d. 25., 27. eller 29. maj der er termin... så præcise er hopperne nemlig ikke smiley

• #4   28. mar 2012 Man kan tage sidste bedækningsdato og lægge 11 måneder til.
    Hvis det er et tidligt føl(januar,februar eller marts) føl, så går det oftes over termin. Ved sene føl (august, september og oktober) vil de ofte komme før termin.
    Det er et fantastisk dyr, der sådan kan tilpasse sig årstider osv., men du kan være sikker på, at føllet kommer, når hoppen er klar :=)

• #5   28. mar 2012 Min hoppe blev insimineret en enkelt gang (6/6-2
    007).
    Hun gik over tid og folede d. 18/5-2008...

• #6   29. mar 2012 Altså jeg plejer bare, at regne med 11 mdr. Dvs d. 29/5 for din hoppe. Men der findes en tabel. Kan se på den, at din hoppe har termin d. 3/6.

Her får du lige et link til hjemmesiden med drægtighedstabellen. Du skal gå ud fra den sidste dato, din hoppe er insemineret.

(link fjernet)

• #7   30. mar 2012 Man siger som udgangspunkt .. 330 dage og så self. De to uger fra og til...

Og det er ikk altid lige meget hvis man fx. Skal ha reserveret Folealarm osv.. Så det godt med et ca tidspunkt..

Og vacciner osv smiley

Kommentér på:
hvornår foler hun ca.. hun er insemineret d.

Annonce