{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår foler hun?
  • #1   18. apr 2010 hun vil få ømme patter, og der vil højst sandsynligt dryppe lidt mælk ud. det er råmælken som drypper ud, og den vil skifte farve fra grå-mat til hvid kort inden foling, ¨
    Hoppens temp. vil også stige 0.5grad et par timer inden foling.

Derudover ligger føller også mere tilbage i maven end tidligere sidst i folingen.
    Hoppen vil være lidt urolig..

Det er dog vigtigt at du holder øje med nogle ting.

1: at hoppen ikke mister for meget af råmælken. gør hoppen det, er det vigtigt at du inden foling får fat på råmælk, fra endten dyrlæge eller anden hoppe, da føllet har brug for råmælken, da der er en masse antistoffer i mælken, som hjælper det nyfødte føls imunforsvar, det første stykke tid smiley

2: hoppen kan også få mælkepropper. Det er hvis mælken klumper og danner propper inde i yvert. Dette giver store smerte hos hoppen, og hævede patter, samt varme. Kontakt dyrlæge ved mistanke

Men du kan også kontakte dyrlægen og han/hun vil via en scanning kunne se hvor langt henne hoppen er smiley

Har du spørgsmål omkring foling, nyfødte føl, sygdomme, m.m er du velkommen til at skrive til mig smiley

• #2   18. apr 2010 billeder af yver evt.???

• #3   18. apr 2010 Søndregården, der er billeder af det i fotoalbum på hendes side.

• #4   18. apr 2010 jeg beklager, øjnene var ikke lige med mig, men umiddelbart er det svært at sige, men jeg ville sige inden for 2 uger .. når der kommer vokspropper på og de bliver meget klare og hvide og ikke gullige, så er det tid, ellers kan det forekomme hos enkelte hopper at de får mælkeløb og så er den ved at være der smiley

• #5   18. apr 2010 Forstår dig udemærket ... min hoppe har termin d. 14/5, men ja der er nok ikke andet at gøre, end at sidde tilbage og lave tingene gå naturens gang, men håber da lidt at hendes yvere blivere lidt fastere og fyldigere ..

smiley Held og lykke

Kommentér på:
Hvornår foler hun?

Annonce