tiden før foling-spørgsmål tiden før foling-spørgsmål
Hej…
jeg har en hoppe der skal fole om to mdr. og en anden hoppe som skal fole om tre måneder..
Jeg har lige nogle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med at svare på, da det er 3 år siden jeg fik føl sidst, så syntes der er nogle ting som er gået i glemmebogen..
Jeg ved at det sker forskellige fra hest til hest, men jeg vil blive glad for hvis du skriver dine erfaringer, så har jeg lidt at sammenligne med.
Hvornår begynder yveret at vokse?- og er det de gyldne mælkepropper eller de hvide som kommer først? Ved de første kan komme et par uger inden tid, og de næste kommer omkring 1 døgn før foling, sådan har det i hvert fald utroligt nok været med alle mine hopper indtil videre.. kan bare ikke huske hvilke der kommer først om det er de gyldne eller hvide?
Hvornår begynder man at kunne mærke at de bliver bløde over haleroden?
Og hvornår er det oftest føllet vender sig inden foling??
Syntes godt jeg kan huske det meste omkring selve folingen, og er heller ikke så nervøs for når føllet er ankommet, det er mest tiden op til jeg lykkelig har glemt.. jeg får selvfølgelig installeret kamera i stalden om en måneds tid, så jeg kan følge med i deres foling..
Håber i har lyst til at svare.
Tak
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.504
i døgnet op til folingen blev de bløde over lænden, og få timer før foling begyndte mælken at rende ned af benene
de havde mælk ca 14 dage før foling, i hvertfald tydelig store patter
jan 2008
Følger: 103 Følgere: 421 Heste: 13 Emner: 116 Svar: 1.343
tiden før foling-spørgsmål