{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

hjælp - hoppe til hingst - hvordan må den rides? {{forumTopicSubject}}

ja men hoppe får pillet bagskoene af har og skal så afsted til hingst.. men hvordan må jeg egentlig motionere hende derefter??

er det noget med rolig træning måneden efter bedækningen og hvor lang tid må man så ride normalt inden hun skal på "barsel" og hvad med bagefter? hvornår må man begynde at ride igen efter folning?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp - hoppe til hingst - hvordan må den rides?
  • #1   20. jun 2011 hov ja og så alt det med dyrlægen.. hvornår er det normale at få tjekket for føl og sådan noget??

• #2   20. jun 2011 eller hvor finder jeg noget relevant læsestof om det? synes ikke jeg finder noget i hg's tråde og google og jeg er uvenner idag..

• #3   20. jun 2011 her står lidt om det
    (link fjernet)

• #4   21. jun 2011 du må motionere den alt det du vil efter at den er blevet bedækket.
    - man siger at 3 mrd,. før forventet foling må man ikke starte stævner, så det er mit udgangs punkt for hvornår man burde nedsætte træningen til rolige skridtture, og så når der er 14 dage til forventet foling stoppes ridningen..

Dyrlægen kan scanne hesten 16 dage efter bedækningen, og se om der er æg. Efter 3 mrd. kan dyrlægen håndundersøge hoppen.
    Ellers kan man trække en hingst hen forbi hoppen, 21 dage efter den slår fra sin brunst, og hvis den er i brunst igen og viser interesse for hingsten, er der ikke føl. og omvendt (:

• #5   21. jun 2011 Min dyrlæge siger den helst ikke må stresses den første måned efter bedækning. Derefter må man ride som altid på dem og så skal de være det sted og i den boks de skal fole i senest 1 måned før pga bakterier og det

• #6   21. jun 2011 min dyrlæge siger at man ikke må ride hoppen de første 3 md efter bedækning pga af kastning da foster skal sætte sig fast.Hoppen skal scannes på 16-17 dagen pga tvilling også igen 70 el 90 dagen pga af forsikring.så kan man ride med måde siger min dyrlæge min dyrlæge siger at 80 % af kastning af foster er pga af for hård ridning og for meget stress ikke nok foder under drægtigheden,

• pernille L
    pernille L Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #8   29. jun 2011 hej ev læs bogen:
    Pathways to Pregnancy and Parturition.pdf
    søg på google så finder du den som pdf gratis.
    den er videnskablig og handler om alle dyr's reproduktion. vad der sker i kroppen. Den er meget faglig men der er rigtigt mange gode billeder og texten er meget god da den forklare på en måde så det er til at forstå.

også god til dem der bare gerne vil vide en masse.

Kommentér på:
hjælp - hoppe til hingst - hvordan må den rides?

Annonce