Brunst næsten konstant. {{forumTopicSubject}}
Min hoppe er næsten i brunst sådan meget on off... Hun blev i januar scannet tom (har siden hen fundet ud af denne dyrlæge tit scanner tom selvom der så senere hen viser sig at være føl)
Hun har gået med hingst fra juli-december 2010. En "lille" ponyhingst på 1,30m. Da hun kom i brunst i sep 10 kørte vi hende til hingst men hun slog fra og vi troede så hun var ifolet, og fik hende derfor scannet i januar. Hvor dr dyr siger hun ikk er. Hun har været i brunst over hele vinteren men lagde egentlig ikk mærke til datoer. Det begyndte jeg med 14febuar. Derefter kom hun ikk i brunst igen før 28marts samtidig med min anden hoppe. Så opdagede jeg det igen midt april og så har hun været meget on off i brunst siden... Forleden var den dog helt tosset jeg kunne ikk stå på folden uden hun vendte røven til mig og skulle gnuppe røv...
Er der nogen der kan forklare denne årsag eller har prøvet det samme...
Der er nogen der stadig mener hun kan være drægtig men syntes ikk jeg vil smide flere 1000kr ud på scanninger uden grund...
maj 2007
Følger: 72 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 260
apr 2007
Følger: 76 Følgere: 68 Heste: 18 Emner: 46 Svar: 529
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 14 Heste: 5 Emner: 20 Svar: 87
hvis ikke hun skal sættes i fol så ville jeg bare lade hende være. der er bare nogle hopper der ikke er som andre. og så længe det ikke genere dig. og så kan du jo holde øje med hendes mave og yver hvis det nu var hun stadig var i fol. men tror det nu ikke.
maj 2007
Følger: 72 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 260
så kort fortalt, sådan som jeg har forstået det, så betyder vinsk at det er en hoppe der er noget mere/kraftigere i brunst end normalt.
mar 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
Hvinsk er når der er noget i livmoderen el vagina der gør ondt, betændelse, luft, irritation m.m
nerverne til livmoder går kort fortalt sammen med nerverne i flanken og på siden af hesten, så når man røre der tror hesten den føler smerte.
hviner og sparker deraf hvinskhed.
hvis hun er blevet bedækket og er uren vil hun ikke være drægtig men måske vinsk.
hun kan også have cyster i æggestokkene der giver hormon forstyrrelser deraf den uvævne brunst.
begge dele kan behandles af dyrelæge så hun kan blive drægtig men regn ikke med at hun er det nu.
hvornår tror du hun burde fole. er hun blevet større og kan du mærke spark fra følle i maven?
aug 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Heste: 7 Emner: 60 Svar: 196
Altså hun har gået med en pony plag fra juli til december.
Og grundet vinter (regner vi med men dette var grunden til vi fik dyrlægen ud) har hun været meget tynd en overgang og er først nu ved at være i normal stand så nej hun er ikk som sådan blevet større om maven
mar 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
hvorfor hun synes du passer som hingst ved jeg ikke men det lyder somom hormonerne køre på højtryk...
har ikke lige nogen hjælp på det problem andet end at der findes medicin hvis det er et problem.
aug 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Heste: 7 Emner: 60 Svar: 196
Det er ikk som sådan et problem bare til tidere lettere irriterende...
apr 2007
apr 2007
Brunst næsten konstant.