{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
898 visninger | Oprettet:

dit bedste råd til 1.gangs føllemormor {{forumTopicSubject}}

hvad er dit bedste råd til en der skal have føl første gang ( altså ejer af hoppen, hehe)
dyrlægen er selvfølgelig meget indover, og følger os og giver råd og svarer på spørgsmål, men tænkte at nogen måske havde nogle guldkorn

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dit bedste råd til 1.gangs føllemormor
  • #1   17. jan 2011 Tage det stille og roligt.. Tag det som det kommer, det er en fed oplevelse! smiley

• #2   17. jan 2011 Ja, første gang kan være meget spændende, men pas på at ikke forstyrre din hoppe for meget, altså med at hele tiden komme ud og kigge smiley . - Selvom det er spændende. Og en super god ide, at købe/låne en fole alarm, hvis man er lidt usikker, ( den er dyr , ) For når den går igang , ved du at din hoppe er igang med at fole, også er det at du kan komme ud , og tjekke om alt er ok, f.eks. er der er kommet hul på moderkagen, og om hoppen klarer det selv smiley .
    Og en god ide, lige tjek, om føllet kan finde ud a at dige ved hoppen ( har oplavet flere gange, at man lige skulle give en lille hånd med, ) , men her skal man selvfølelige vente noget tid, føllebølle skal jo lige prøve selv smiley .
    men mange gange held og lykke !! - det er en fed oplevelse ! smiley

• #3   17. jan 2011 tusinde tak for svar og lykønskninger smiley

• #4   17. jan 2011 Få forsikret følle fra den dag den kommer til verden.

Min blev forsikret 7 dage efter han var kommet til verden. Andre steder kan man gøre det som en foster forsikring men så skal moderen tjekkes på bestemte datoer osv.

Det er en super oplevelse. (se evt. list billeder på min profil fra da jeg fik Barano<3)
    Husk at nyd når den er lille... det går utroligt stærkt....
    Bestem dig for hvornår du ca. vil fravænne føllet. Begynd allerede med at vænne den til, at mor står ude foran boksen i bare 5 min osv. allerede i starten. Så kan mor også få smed uden at følle står og genere... (også for smedens skyld)

• #5   18. jan 2011 Nej, få den forsikret, når du ved din hoppe har føl. Min venindes hest har lidt smidt sit føl (abort) og bedækningen kostede 8500,- . Hun fik ingen erstatning, desværre :s

• #7   19. jan 2011 regner stærkt med at hun skal fole i boks

• #9   20. jan 2011 jo tak smiley

Kommentér på:
dit bedste råd til 1.gangs føllemormor

Annonce