{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

DIT bedste tips!! {{forumTopicSubject}}

inspireret af luksusfælden, vil jeg gerne høre, hvordan du gør for at holde styr på de penge du bruger til mad osv om måneden...

altså har du en mappe, hvor du kommer alle dine bonner i, og hvad gør du for at holde styr på det osv ?

eller har du noget helt andet du gør, som bare virker rigtig godt for dig?

jeg søger råd, fordi nu er jeg træt af, måned efter måned, at stå der med 14 dage til 3 uger tilbage af måneden og sige: "vi har noget der ligner 200-300 kr tilbage til mad til resten af måneden" bare fordi vi måske gerne ville have noget lækkert mad en enkelt gang a la et stykke reel kød i stedet for det hakkede vi ellers får......

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DIT bedste tips!!
  • #1   26. apr 2010 jeg har en aftale med min bank om at jeg får 300 kr om ugen til mad og div. ting og sager.... og det har jeg levet med i over et år nu

• #2   26. apr 2010 ok... hvad så når du har handlet ind?

gemmer du kvitteringerne eller?

• #3   26. apr 2010 Hmm gør ikke noget specielt, har en budgetkonto, så de faste udgifter altid kan betales. Derudover så køber jeg ikke bare nye ting til hestene medmindre jeg virkelig mangler det, vores datter på 17mdr får ikke bare nyt tøj hvis hun ikke mangler det, køber altid madvare på tilbud, hestene står hjemme, foder er bestilt på forhånd så jeg har virkelig god rabat på det (butikspris 109, min pris 85), tøj bliver købt sidst på mdr hvis der er penge til det, bilen bliver tanket når prisen er nede, ja sådan hele vejen igennem.

• #4   26. apr 2010 nej gemmer ikk noget for har jo kun de 300 kr om ugen. så hver mandag får jeg nye 300 kr til mad og det. og ellers har ejg en øknomikonto og min bankrådgiver til at holde styr på resten...
    300 kr om ugen og ikk mere har jeg til mig selv og mad
    så på den måde er der styr på det hele

• #5   26. apr 2010 jeg laver en kuvert hver måned hvor jeg ligger alle bonner ned i. så kan jeg har jeg det bedste overblik over hvad mine penge er brugt på og hvornår smiley og i tilfælde af reklamation osv på divs. ting kan jeg altid gå tilbage og kigge smiley

• #6   26. apr 2010 selvfølgelig har vi også lavet budget. dog vælger vi fra måned til måned hvem der betaler hvilket. oftest er det dog mig der betaler huslejen. men ellers sætter vi os ned aftenen før vi får udbetalt su, og sætter hver vores netbank til at betale diverse regninger når pengene kommer.

det er mere pengene, vi har til mad og øvrigt, vi mangler styr på...

natascha fabricius - jeg vil gerne prøve det du gør, bare med ringbind og plastiklommer istedet, men ved ikke rigtigt hvordan jeg skal få det startet og få det til at køre, når det er i gang...

nogen gode råd til det?

• #7   27. apr 2010 jeg gør det at jeg hver den 1. laver en kuvert og skriver måneden på, og så har jeg den liggende inden for rækkevide, som regel på mit skrivebord/i skuffen, og ca. 1 gang om ugen tømmer jeg min pung for diverse bonner. Eller bare når jeg kommer i tanke om det eller pungen er for fyldt. man skal bare huske sig selv på at få bonnen når man handler.

hvis du nu startede i dag, fandt du en plastiklomme og måske lavede en lille post-it et sted hvor du ser den, hvorpå der står. husk at ligge bonner tilside.

Det kører egentligt rimeligt af sig selv, man skal "bare" huske at ligge bonner tilside. Det er ikke hver måned at jeg går dem igennem, faktisk langtfra, nærmere en gang hver 3. måned eller hvis jeg syntes at pengene er forsvundet lidt hurtigt i pågældende måned smiley

• #8   27. apr 2010 synes faktisk det lyder rigtigt fornuftigt, sådan som I alle gør det! smiley

Super fornuftige mennesker! smiley

• #9   27. apr 2010 Natasha - jeg vil prøve at gøre det på den måde, men så starte fra på torsdag, hvor vi jo får penge - SKØNT!! smiley

tak for hjælpen allesammen ...

ja, alle er super fornuftige mennesker... eller næsten alle... så er der jo så alle os andre, som gerne vil være det, men som har svært ved det smiley

Kommentér på:
DIT bedste tips!!

Annonce