607 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

hvornår bruger man folealarm hvornår bruger man folealarm

jeg har en hoppe der er sat til 8 maj...

jeg er ikke en af de heldige der selv har en folealamr så jeg må leje en...

men det er jo heller ikek billigt... ellers havde jeg bare lejet den en månede inden og til hun havde folet med til 350-500 pr uge kunne jeg godt tænke mig at høre hvornår jeg ca skal resevere den til og hvornår hun skal ha den på... hvor store skal hendes yver/patter være...
skal man kunne se det ved hendes halerod at det er ved at være...

er der nogle gyldneregler der viser mig at nu skal jeg ha fat i en ???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvornår bruger man folealarm
  • #1   13. jan 2011 Jeg ville bestille den ca. 10-14 dage før.

Det er meget forskelligt fra hest til hest hvornår (eller om) de sætter yver/voks. Og nogle foler helt uden nogen som helst tegn.

• #2   13. jan 2011 Jeg plejer lægge den på når hoppen står med vokspropper, det gør alle vores inden foling..
    Men ellers ville jeg nok leje den en uge - 14 dage inden..

Vi har også kamera overvågning derude så vi kan følge med fra stuen, men derfor får de også folealarm på:)

• #3   13. jan 2011 det er jeg er mest bange for er ikke at være der... det går jo utrolig stærkt med at fole... så chancen for man får tjekket lige når hun er igang er vel ikke så stor... (jo hvis man opdager hun har veer self. )

jeg er banke for ikke at være der og den hinde der over munden skal ha hjælp... det ville jo være skrækeligt.... og tænkte så at en folealarm kan sørge for jeg er der 100% da den vil gi mig besked over sms

men problemet er præcis at det kan svinge sådan og man kan ende med at skal ha alarmen i 3 uger fx men kun har reseveret den i 2

og med overvågning er jeg også bange for hun foler om dagen ( self om det ikke er tit sker det jo) og der er jeg måske hjemme hele dagen kun noget af den..

• #4   13. jan 2011 Stald Søgaard ¤ ¤Anja S¤

problemet er også at den skal reseveres og sendes så det kommer til at passe... det er jo mega svært at beslutte sig for en dato smiley

og venter man for længe når den måske ikke frem...
    gør man det for tidligt kan det blive rigtig dyrt...

• #5   13. jan 2011 Har altid ladet mine hopper fole selv smiley

• #6   14. jan 2011 Jeg har ikke haft en folealarm endnu, vi bruger også et videokamera.
    Vi tjekkede dagligt vokspropper, og hun var blød bagtil m.m.
    da vi så kunne fornemme at nu skulle det være, tjekkede vi ofte på kameraet, og da vi så folingen begyndte, blev vi inde og overværede det på kameraet, men da det havde taget tilpas lang tid, gik vi stille og roligt ud til hende i stalden.
    hoppen fik hjælp, min mand trak føllet ud, sammen med veerne, da hun var ved at være for træt, og det tog meget lang tid for hende. selvfølgelig mens vi havde kontakt med dyrlægen, hammen gik heller ikke i stykker, så den hev jeg i stykker..
    så i dag er jeg glad for at vi kunne følge folingen inde fra, og så skride ind da det blev nødvendigt, for kommer man rendende for ofte, kan det stoppe en eventuel foling.

så jeg tilråder også videokamera, dog uden at have prøvet foelalarm.. og et videokamera kan købes ret billing i harrald nyborg, der skal bare være ret god belysbning i stalden før det virker, og jeg har et ekstra kamera (takket være winnie :-)) til en skærm

Kommentér på:
hvornår bruger man folealarm

Annonce