{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.554 visninger | Oprettet:

Pinto kåret i DV ? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Har tænkt meget over det her:
Hvis nu en hest har en pinto som mor og en DV som faderhingst, og hesten selv er broget og er kåret i pintoforeningen, kan hesten så også kåres som DV ?
Hvis dens far er en kåret dansk varmblod?

Spørger måske dumt men er slet ikke inde i den slags smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pinto kåret i DV ?
  • #1   29. dec 2010 Sagtens. Der er vidst inden for de sidste par år kommet flere brogede hopper ind i DV, men jeg ved ikke om det er lykkedes nogen at få kåret en broget hingst endnu. Men der er flere der prøver.

• #2   29. dec 2010 mener jeg godt man kan. hvis hingst er kåret i dv... dv er begyndt at åbne op for brogede heste. der er også en hingst der er kåret i dv der er broget

• #3   29. dec 2010 Det tror sagtens den kan. Men kan se din pinto er vallak, så ved ikke lige om det er den du tror du kan kåre. Her til vil jeg så oplyse at man kun kan kåre hopper og hingste. Nogle forbund har vidst nogle bedømmelser, hvor også vallakker kan være med. Ved ikke om så stort et forbund, som DV gør det.

• #4   30. dec 2010 hihi nej har ikke tænkt mig at kåre den lille frikadelle xD Det var bare et rent interesse spørgsmål (:
    Han er forresten også 100% pinto

• #5   30. dec 2010 Men hvad nu hvis at det er moren der er DV og faren der er pinto, gør det en forskel?

• #6   30. dec 2010 ikke så længe bedækningen er godkendt i dv og stamtavlen er i tre led

• #7   30. dec 2010 og det skal faren så vel også være?

• #8   30. dec 2010 ja

• #9   30. dec 2010 okay smiley så blev jeg lidt klogere ! Tak

• #11   30. dec 2010 Jo det kan de da smiley Le Mioche er brændemærket med kronen :), han er en broget DV smiley

• #12   30. dec 2010 Men han har ikke avlsgodkendelse i DV, så bruger man ham, vil føllet ikke kunne kåres i DV

• #13   30. dec 2010 man hjar længe ikke vil have pintoer da man mente pigmenten der gjorde dem hvide var en pigment fejl og ikke noget godt men man har nu fundet ud af af det er en god ting og bestemt ikke noget dårligt med derimod en stærk side og derfor vil pintoer nok begynde at dukke mere og mere op i de forskellige forbund

heldigvis

• #15   30. dec 2010 Stald Søgård:

Jo det kan føllet godt hvis det blir en hoppe smiley Ved godt en hingst ik kan kåres, men den får stadig DV papire smiley Og ville få DV logo hvis man stadig måtte brænde.

Og nej han har ik licens i DV. Han gik ikke igennem i Herning, desværre...

Men han er færdigkåret i Pinto Foreningen smiley

• #16   30. dec 2010 Ja hvis hoppen er kåret i DV smiley

Så er der ingen forskel på dette smiley

• #17   31. dec 2010 Okay, troede du mente at føllene kunne på DV pas.
    Det kan de kun når man bruger Le Mioche.
    Ved andre blir det pas med pintologo.

Og mange vil nok gerne ha DV smiley

• #18   31. dec 2010 Eller LU pas, hvis der ikke er kåring på hoppen.

• #19   31. dec 2010 Selv om hingsten ikke er kåret i DV kan et hoppeafkom nu godt stilles til kåring i DV alligevel, det bliver bare kun i F1, også selv om det er broget. DVer har ingen farve, det er kun typeavl.

• #20   1. jan 2011 Hedens Mioche giver desværre ikke DV føl. Det villle han kun kunne, hvis han var KÅRET i DV og det blev han desværre ikke, selvom jeg synes bl.a han, er en fantastisk hingst!

EKS:
    Pinto far + pinto mor = Reg. pinto fra fødsel
    Pinto far + DV mor = LU og som 3-års reg. Pinto ved opnået kåring
    DV far + Pinto mor = LU og som 3-års reg. Pinto ved opnået kåring

Der er pt ingen kåret broget DV hingst. Ihvertfald ikke hvad jeg ved af.

og korrekt Nina Nielsen :
    Selv om hingsten ikke er kåret i DV kan et hoppeafkom nu godt stilles til kåring i DV alligevel, det bliver bare kun i F1, også selv om det er broget.

Pia:
    Materialprøven har nu ikke ændret det vilde på deres karakterer de sidste 10 år, så tror nu karaktererne er ganske retfærdige når alt kommer til alt.. også de der er givet for 4-5 år siden smiley
    Og flere og flere af dem viser jo også efterhånden deres evner på stævnepladserne. Det er jo også en udvikling.
    Men vi glæder os da til at se dig på dressur banerne på din dreng smiley

• #21   2. jan 2011

Pernille Ø:
    jeg tror det som Pia mener er at de er strengere med at gi point nu end de var for en 4-5 år siden, således at en hest der måske fik 9 taller for 4-5 år siden idag nok kun ville få et 8 tal, forde kravende er blevet hårde;)

pointskalanen har jo ikke endret sig kun kravene, jeg tror det er det hun mener:)

MVH June

• #22   2. jan 2011 Hingsten SKAL være kåret i DV for at føllet kan få "æren" af DV-titel.
    Mioche har DV logo fordi hans mor PingPing er kåret i DV og hans far er DV. MEN han er ikke selv kåret i DV, så ergo ingen DV føl fra ham smiley deværre...
    Kunne have været sjovt!

Kravene for pinto hingstene er klart blevet hårdere gennem årene, men mener nu ikke de hingste der er kåret for 4-5 år er kåret med mildere øjne, end de der blev kåret i 2010 smiley Nogle af de bedste hingste er nok netop nogen af dem der florerer i de årgange-især typemæssigt kan jeg da godt remse nogle stykker op med 9 der heller ikke i dag ville få mindre og ja klart er der kommet rigtig mange med udenlandske spændende afstamninger igennem de sidste par år, især på dressur siden, men tror nu nok nogle af de "gamle" hingste er rigtig godt med stadig.

Og mht strengere krav: når man som i 2010 giver flere af 2-års hingstene med dressur afstamninger karakterer som 9 i spring, så ved jeg ikke hvad de gør når de "rigtige" spring afstamninger begynder at dukke op smiley går skalaen så til 12?

Jeg går kun 80% efter spring karaktererne givet ved 2 eller 3 års kåring. Ikke før jeg har set en hingst til materialeprøve som 4års eller ældre tænker jeg: OK den er sku god!! (undskyld)
    De er lidt mere ens og fair med karakterergivning der.

Og jamen Pia, så må du sørge for Vita tager ham lidt ud :))

• #23   2. jan 2011 hihih Pia altså.. jeg har altid kun rost Hedens dreng til skyerne.. ingen tvivl der.
    Det er bare dine små indskydelser mellem linierne der får mig til at gå lidt i forsvar.. eller også læser jeg dine indlæg helt forkert smiley Det med karaktererne er jo generelt på både spring og dressur siden.

Og ja jeg har da også mine favoritter og det er ikke i dressur afdelingen jeg kommer mest SMIL men jeg kan da se, hvem jeg selv tror der vil "blive" til noget ..

Så lad nu den liggge smiley Vi har slået fast at der IKKE er en broget DV hingst ENDNU ;D
    (Men klart har mioche været tættest på!! - og jeg er stor fan af Ping Pong!!! )

• #25   2. jan 2011 Du er så super sød Lizzi smiley
    Ha ha, jah nu må vi jo håbe den bette ikke skuffer når den tid kommer smiley
    Vil glæde mig som en gal til at se afkom efter ham og din skønne dame smiley

• #26   3. jan 2011 hihi hvor er i søde.....
    jeg forstår sagtens, hvad i alle skriver og nej jeg fremhæver ingen fordi så får man ballade! Janteloven længe leve- Grin

men tror nu bare man godt kan misforstå hvad du skriver pia -og ja også kjeld.
    Derfor skal man altid lige læse sit indlæg igennem så det IKKE kan misforståes..

Og for at det nu skal være helt korrekt : JEG ER NORDJYDE!!! smiley men bor på øen jaja jeg er en skidt én.. og det med at have givet pote i avlen.. det ved jeg nu ikke.
    Det lykkedes aldrig mig at slå igennem som avler da hoppe ejere tit går til "de der kender dem der og de siger den er god.." og så mange avlere kendte jeg desværre ikke dengang jeg var hingste ejer.. men kan da håbe at "ham" I ved nok får de hopper han rent faktisk fortjener efter alle de år efterhånden- for de har ikke helt været der endnu smiley

Så reklame på nettet er nu ikke altid super godt- det er bare vildt hygge.. og så er det da klart et godt billede udadtil, hvis ellers det viser noget lækkert.

Også derfor du skal ha drengen ud at vise sig Pia ;))

SÅ nu ikke skændes mere- det var ikke det der var hensigten. det var bare info.
    GODT NYTÅR
    og må alle dpf drengene få bare 10 hopper hver, så er det da også fremskridt end fra 2010.. SMIL

knus til alle fra P
    (og nu gider jeg altså ikke kommentere mere vel- så skriv en pb hvis i vil spørge om andet)

Kommentér på:
Pinto kåret i DV ?

Annonce