{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af ifolet hoppe
  • #1   17. nov 2010 Og må jeg så spørge hvorfor?
    For jeg er absolut ikke af samme overbevisning, for hvis jeg var det, spurgte jeg ikke sådan.

• #2   17. nov 2010 fik af vide af dyrlægen, da min var i fol, at jeg skulle stoppe med den hårde dressur træning efter jul ( hun var sat til sidst i maj ). så de sidste måneder tøffede vi bare lidt rundt:) tror min hyp ville blive tosset hvis hun skulle stå så længe hehe smiley

• #3   17. nov 2010 mener jeg har hørt et sted at skal give hoppen ro den sidste måned inden den skal fole, og den første måned efter føllet er født. derefter kan man godt begynde at vænne føllet til at mor er væk 10 min så 15 og så op til en time. vi har en ifolet knapstrubber, den var ifolet da vi fik den, og ikke særlig vant til mennesker, den har vist også været tæsket, så vi træner bare stille og roligt ting som at løfte ben, blive trukket rundt, og har også trænet lidt med hovedtøj longering og sadeltilvænning, men stille og roligt, en ifolet hoppe skal selvfølgelig ikke lave lisså meget som en ikke ifolet. men følger lige med,

• #4   17. nov 2010 jeg stoppede 3 eller 4 måneder før Lyrix skulle fole, men hun var så bællerfed at hun simpelthen ikke kunne holde til mere(-;
    også sad jeg på ryggen af hende første gang 1 måned efter.

-men, min papmor siger man skal stoppe med den hårde træning 2-3 måneder før :).

• #5   18. nov 2010 Hej

Jeg fik advide af min dyrlæge at jo længere hoppen blev holdt i form des bedre kunne den klare folingen, men for dit vedkommende skriver du jo bare grund signaler, det tror jeg sagtens du kan begynde på. Det handler om at mærke efter på hoppen hvornår den ikke kan arbejde så meget. Efter foling fik jeg heller ikke noget præcist at vide, det kommer jo an på hvordan det går med foling osv. men han sagde at det var godt at få dem i bevægelse da de så her ville komme nemmere af med affaldsstoffer.

• #7   18. nov 2010 Jeg fik føl sidste år, og jeg fik atvide jo længere tid op til folingen man holder dem igang, jo nemmere bliver deres foling. Så hold den endelig igang, men den skal selvfølgelig ikk lave så meget og hård ridning som dem der ikk er gravid. Jeg red helt op til hun skulle føde, godt nok uden sadle den sidste måned, men hun blev holdt igang helt op til. Slet slet ikk noget hårdt arbejde for hende bare hygge. Og da hun havde født begyndte jeg ridningen igen 3 måneder efter, man kan dog begynde tidligere. smiley

• #8   18. nov 2010 jeg har altid fået at vide at man skal ride op til folingen og kan begynde igen en uge efter folingen - så det gjorde jeg

• #9   18. nov 2010 en uge efter smiley hvad så med føllet ??

• #10   18. nov 2010 maja J
    føllet kan i starten bare følge efter (det er jo kun skridt i starten). Så kan man lige så stille trappe op...
    og man kan begynde at vænne føllet og moren til at være adskilt i længere og længere tid...

• #11   25. nov 2010 min hoppe skal fole ca. 1/1 og hende har jeg redet i dressur og lidt gym spring, indtil oktober i år. hun sagde selv fra i det hun begyndte at gå meget langsomt frem, min dyrlæge sagde til mig at hun skulle holdes igang til hun ikke ville mere. da det er hendes første føl og hun er 8 år. konditionen skal være iorden - så det bliver en god foling

Kommentér på:
Træning af ifolet hoppe

Annonce