irish cob/drumhorse - hvad er godt? irish cob/drumhorse - hvad er godt?
Hej.
Jeg går og overvejer om jeg skal have mig en irish cob en dag. Og det skal være en god en, fra en avler.
Så jeg vil høre om der er nogen der ved en masse om racen, der kan fortælle mig lidt om priser og hvor man kan købe dem henne? Og om der er nogle ting man lige skal tænke over når man køber dem. Jeg ved de kan have tendens til mider i benere ligesom belgier, shire og andre heste med meget hår omkring benene. Men er der ellers noget man skal overveje??
Jeg har også overvejet en drumhorse, men dem er der vist ikke så mange af i DK. SÅ hvis der er nogen der ved noget om dem vil jeg gerne høre mere.
feb 2009
Følger: 32 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 208
De har nogen super heste (:
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 69 Svar: 1.455
Vær sikker på at den kan løfte ben. Hovene kan være forfærdelige, og hos nogle kan sårene fra skaben gøre det ubehageligt at løfte ben.
Mange har lange, svage og muskelfattige rygge, selv om alt andet ser solidt ud.
Tænker du på at avle senere så sæt dig MEGET grundigt ind i foreningerne, politikkerne og personerne med ømme tæer.
Vil du have en du kan nusse om et år eller to, og som er særdeles fornuftigt sat samme, så prøv at se på helbroren til en hoppe jeg låner der hedder Kastanjelundens Logan.
Fra avler kan du få noget fornuftigt og rideklart fra omkring 15.000-25.000.
dec 2003
Derudover kan nogle tinkere reagere med hudlidelser på et for højt stivelsesindhold i foderet, og der er derfor udviklet specialfodere til dem.
De´t er generelt den blideste og venligste hesterace jeg endnu har mødt.
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 450
Tak for nogle særdeles gode svar, det var lige sådan noget jeg mente. Jeg vil hovedsageligt ride, kørsel skal den også lære men det bliver i mindre skala. Jeg har godt lagt mærke til de er høje bagtil, og tit en ret kort ryg. Og ang. dårlige ben tænker jeg det er en idé at få den som ung så evt. dårligt holdt ben ikke har givet varige skader.
Jeg har skrevet til hende der har drumhorses her på galleriet, og hun siger de har de eneste i skandinavien... så hvis man skal importere sådan en bliver det nok pænt dyrt. Det er noget med 7/8 clydesdale eller shire og 1/8 irish cob. Så hvis man har tid nok kunne man jo selv avle sig frem til noget der ligner...
Var også lige inde og se på logans mor og far, det er sådan noget i den retning jeg går efter.
Helene
dec 2003
irish cob/drumhorse - hvad er godt?