811 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

kan de gå sammen? kan de gå sammen?

Mig og min mor har diskuteret lidt om hvorvidt en hingst kan "blive i flokken". Det vil sige, hvis hun køber sig en hingst som skal gå sammen med hopperne hele tiden, hvad så når der kommer føl.?
Kan hingsten blive på folden sammen med hopperne og føllene eller skal han fjernes på det tidspunkt?
p.s det er alle shetlændere.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan de gå sammen?
  • #1   8. sep 2010 Jeg ville ikke gøre det, menst fordi jeg syntes det er uetisk bare at lade hingsten parre løs

• #2   8. sep 2010 Der hvor jeg bor er der en fold hvor der går to følhopper og en hingst.. Det går vidst ganske udemærket.. Hopperne har vidst sat ham på plads og han kommer ikke til føllene der går der...
    Tror nok selv de skal finde ud af det smiley Men ellers se tiden an, går den ikke, så kan i jo fjerne ham, men lad det lige tage nogle dage, så i er sikre på det ikke bare er påpladssættelse af ham og ikke fordi det ikke går.. smiley
    Håber det gav lidt mening ^^

• #3   8. sep 2010 der hvor min gamle shetter blev født. gik hingsten da bare sammen med hele flokken...
    om vinteren i løsdrift sammen med resten, og om sommeren på sommergræs sammen med hele flokken og føllene

• #4   8. sep 2010 De bedækker jo kun når hopperne er i brunst.. Så hvis man vil avle, så gør det jo intet..

• #5   8. sep 2010 okay tak for jeres svar alle sammen smiley

• #6   8. sep 2010 kommer os lidt an på hingstens temp, de ka være meget agressive overfor føl og rent faktisk slå dem ihjel, men det sker hvist ikk så tit.

• #7   9. sep 2010 Det kommer helt an på hingsten. Nogle hingste er meget rolige og gode ved hopperne, men hvis det er typen, der tror han hele tiden skal have noget på den dumme, og derfor chikanerer hopperne hele tiden for at finde ud af om der er en, der skulle være villig, så er det ikke særlig smart.

Min hingst kan sagtens gå sammen med min hoppe uden at være dum.

• #8   14. sep 2010 Vil også sige at det kommer an på hingsten..Ham jeg havde var sød ved føllene og legede endda med dem når mor var for kedelig.....
    Men der kommer jo mange føl på den måde så det skal man lige være opmærksom på.De skal jo helst også videre til et godt nyt hjem en dag smiley
    OG mangler du en køn mini-mini hingst med pletter , så sig til smiley

Kommentér på:
kan de gå sammen?

Annonce